Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


W listopadzie kupiłem E60 z silnikiem m54b25 z 2003 roku ze skrzynią automatyczną. Założyłem gaz. Od jakiegoś czasu zauważyłem skakanie obrotów między 1500 - 2000 rpm przy stałej jeździe w okolicy 60-70 km/h oraz przy delikatnym przyśpieszaniu wygląda to tak że jak jadę te 60 i zaczynam delikatnie przyspieszać to obroty skaczą.

Prześledziłem trochę temat i obstawiam że winny może być konwerter, jednakże opisane objawy występują tylko na zimnym silniku, zaś po przejechaniu pewnego dystansu, gdzie auto się rozgrzeje (gdzieś po jakichś 10 km trasy przy plusowych temperaturach, przy minusowych troszkę więcej trzeba przejechać) wszystko pracuje normalnie, wskazówka nie drgnie.

Na zimnym silniku objawy występują niezależnie od jazdy na gazie czy na benzynie. Dodam jeszcze że ogólnie automat płynnie zmienia biegi, nie ma szarpania. Auto dobrze się zbiera, nie zamula. Olej w skrzyni wymieniony przez poprzedniego właściciela jakieś 10-15 tyś km temu. Auto przejrzałem na kanale i nie widać żadnych wycieków w okolicy skrzyni ani silnika.


Co sądzicie? Koniec konwertera? Co tu robić?

Opublikowano
Bardzo możliwe. Ze swojego doświadczenia miałem podobny przypadek, kiedy jechałem (nawet na zagrzanym silniku) ok 80, 90 km/h pod górę, a obroty znajdowały się w okolicy 2k to samochód zachowywał się jakbym jechał po tzw. Kocich łbach, kostce brukowej. Nagle zwieszkenie, gwałtowne przyspieszenie badz kickdown to problem ustąpił. Obroty w tym czasie delikatnie skakały, falowały. Do czasu regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego zmieniłem olej w skrzyni, podporę wału jednak to nic nie dało. Problem rozwiązał się dopiero po wspomnianej regeneracji sprzęgła. Zrob podobny eksperyment. Pozdrawiam.
Opublikowano

Robiłem testy pod górkę delikatnie przyspieszając i na rozgrzanym nic się nie dzieje, zero skakania.

Jaki koszt regeneracji w Twoim przypadku? Ostatnio pytałem w jakimś warsztacie znalezionym w internecie to koszt operacji z nowym konwerterem i regeneracją mechatroniki od 5,5 do 7 k. Chyba zaczyne żałować zakupu automatu hehe

Opublikowano

Ja co prawda miałem przypadek w E46 320dA polift, zabieg robiony już jakiś czas temu i cały zabieg z regeneracja i ponownym montażem wyniósł mnie ok 2700. Ale po tym kamień z serca mi spadł i auto do tej pory chodzi :-) aktualnie borykam się z problemem w E60, zresztą post przed Tobą.

Jeśli o mnie chodzi to automat to fantastyczna sprawa. Co prawda do momentu rozwiązania tego problemu z automatem też rzucałem ch***mi na automat. A może inaczej, spróbuj komputerem zrobić reset skrzyni, zrobić jej adaptację. I zobaczymy po tym co się stanie.

Opublikowano

Hmm to jeszcze nie ma tragedii w tej kwocie.

Czytałem jeszcze komentarze że winny może być przepływomierz i że w dieslach czasem takie zachowanie to wina EGR ale nie wiem co o tym sądzić.

Z tym resetem skrzyni to bym musiał się ustawić gdzie do jakiegoś elektromechanika bo sam nie ogarniam takich rzeczy za bardzo :D

To tak najprawdopodobniej trzeba się zacząć rozglądać za warsztatem który dobrze ogarnie regenerację.

Pytanie tylko czy zabranie się za sam konwerter wystarcza w takiej sytuacji czy dochodzi coś jeszcze do tego? Mechatronika albo coś takiego?


Jeszcze mam pytanie jakie konsekwencje dla skrzyni rodzi takie jeżdżenie jak w moim przypadku że na zimnym skacze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.