Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Czy zmieniają wam się kreski na obrotomierzu? U mnie bez względu czy odpalam rano zimny silnik czy w czasie jazdy po kilku KM nadal mam 8 kresek, nic się nie zmienia.

Auto to E60 530D z 2007, po lifcie. W komputerze test zegarów też nic nie robi z tymi kreskami, stoją cały czas na 8


Sprawdzałem też temperature podczas jazdy, od zimnego silnika

Pierwsze uruchomienie silnika: 5 stopni

Po 5 KM spokojnej jazdy: około 60 stopni

Po 10 KM spokojnej jazdy: około 80 stopni

Po 2 KM dynamicznej jazdy w mieście (obroty do około 3.500): maksymalna wartość to 88 stopni, po dojściu do tej temperatury w ciągu chwili temperatura znowu spadła do około 85.


Czujnik temperatury? Termostat? A może powinno tak być i to normalna temperatura dla tego silnika?

Tydzień temu dolałem płyn do stanu troche poniżej MAX, po przejechaniu 100KM spadł poniżej minimum i znowu muszę dolać.


Nie widze nigdzie wycieku, kopcenia też nie ma ani po odpaleniu ani podczas jazdy...

Opublikowano

A to nawet nie wiedziałem, w przedlifcie normalnie działały to myślałem że coś u mnie nie halo ale mniejsza z tym skoro w poliftach to nie działa.


A te temperatury które podałem są wg ciebie prawidłowe? Mi się wydaje że auto nie potrafi się zagrzać do tych 90 stopni, co przekroczy 88 stopni to zrzuca do 84-85, w dodatku ten ubytek płynu, nie wiem może zapowietrzony układ i dlatego troche zeszło? Ale jakby był zapowietrzony to chyba z nawiewów by nie grzało a grzeje normalnie po kilku KM.

Opublikowano

Ciężko mi powiedzieć bo moje jest pozbawione chłodnicy spalin która dużą rolę odgrywa w nagrzewaniu auta. Moje aby uzyskać około 85-88*C musi pokonać 15-20 kilometrów (w lecie 10-15).


Co do ubytku jeśli nie ma wycieków na zewnątrz to znaczy że są 3 wyjścia...


Albo ubytek do oleju (sprawdź poziom oleju)

Albo uszczelka pod glowica i spala płyn (ale by kopcił)

Albo rozszczelniona chłodnica spalin - i też by kopcił... Ale to znowu częsta usterka w BMW więc sprawdził bym najpierw to bo być może kopcenie jest minimalne i nie widać tego podczas jazdy.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Wymieniłeś obydwa termostaty? U mnie po ok. 10 km jest już 88st i nie spada , a co do płynu to mi też ostatnio zaczęło go trochę ubywać (ok pół litra na 1000km ) mam wilgotno na oringu termostatu, chociaż nie wiem z jakiego powodu bo był wymieniany razem z termostatem dwa lata temu , ale nie wydaje mi się, że to tędy tyle go ubywa , możliwe, że też puszcza chłodniczka egr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.