Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

pacjent BMW X5 E70 2007r 4.8i europa


Echhh dawno mnie tu nie było.


Moja teraźniejsza x5 daje mi popalić. Kupiłem ją niedawno, historia ok , przebieg 258tys , fajne wyposażenie ale coś podpuściło mnie na V8 (zawsze były 3.0d)


i tu zaczynają się problemy....


Auto pojechało do mechanika z objawem braku mocy podczas wkręcania się na obroty oraz błędami

-2B70 - klapy

-29E7 (Adaptacja Mieszanka 1 przeciek powietrza)

-29EE ( Adaptacja Mieszanka 2 Gęstość powietrza dolnym zakresie prędkości obrotowych)


Został wymieniony jeden silniczek klap, odmy , uszczelki kolektorów - po tym dzisiaj wróciło i jest niewiele lepiej :cry:


Auto do około 2.5tys ma moc potem raz jest raz nie ma, wciskam gaz i wkreca się na obroty lecz ledwo co przyspiesza a w miedzyczasie nagle dostaje power i ciagnie do odciny. Nie ma jednego konkretnego punktu kiedy pojawia sie moc.


Mam wrażenie, że pojawienie sie mocy troche zmienia dzwięk silnika. Brak check engine.

Jedyny błąd który się pojawia stały: CDF9 CDKX201 0xCDF9 - Botschaft (Status EMF, 201)


Obstawiam ze jezeli bez odpalania on ciagle jest (nawet po skasowaniu) to jest jakis czujnik walniety. Ale jaki?

Podczas przyśpieszenia gdy muli , kasując błąd moc się pojawia.



Może są błędy niezapisujące się w pamięci? Jak je sprawdzić inpą?




pełny kod błedu:



Control Unit : 12 DME/DDE - N62_TUE2 - Motorelektronik ME 9 8 Zylinder N62 TUE2

Job Status : OKAY

Failure Place : 52729 0xCDF9 - CDKX201 0xCDF9 - Botschaft (Status EMF, 201)

Failure Symptom : 4281 Timeout

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 35 Fehler momentan vorhanden, OBD-entprellt

Warning Flag : 48 Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

P-Code : 0 --

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 1

Logistic Counter : 40

Failure Kinds : 6

Failure K. 1 : 11 Diagnose aktiv

Failure K. 2 : 20 --

Failure K. 3 : 31 Zyklus-Flag gesetzt

Failure K. 4 : 40 --

Failure K. 5 : 50 --

Failure K. 6 : 61 Fehler in Entprellphase

1. Data Set

Environment Amount : 4

Environment KM : 249656

Environment Set 1 : 10 Motordrehzahl 0.0000 1/min

Environment Set 2 : 26 relative Luftfüllung 63.7500 %

Environment Set 3 : 20 Batteriespannung 11.5866 V

Environment Set 4 : 140 Zeit nach Startende 0.0000 s



Proszę pomóżcie! :cry:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

cześć też mam takie BMW tej przypadlości nie miałem ale zanim wydasz kupę kasy na czujniki itp to lepiej. Najpierw ISTA i test plan dla tych błędów pokaże Ci co sprawdzić lub uruchomi odpowiednie testy dla tych błędów.

Ale przed tym w pokrywach głowic gdy ściagniesz te z napisem BMW pokrywki masz od góry takie kółko, odkręcasz je i tam jest gumowy okrągły pomarańczowy zawór PCW chyba się nazywa. wyciągasz to i sprawdź czy nie jest pęknięty. Kosztuje on grosze. może to być to, potem czyścisz MAF sensor specjalnym spreyem do gaźników, też tanim, potem szukasz nieszczelności w układzie dolotowym może być slyszalny syk lub gdzie wokół uszczelek widoczne zabrudzenia. Może trzeba będzie zdjąć ten wielki środkowy plastik i pod nim wymienić uszczelki.

Ewentualnie potem szukać też nieszczelności w układzie Vacuum.

Jak stare to BMW to podejrzewam prędzej uszczelkę uszkodzoną jakąś. Ja w swoim od razu wymieniłem wszystkie możliwe żeby potem nie mieć takich niespodzianek. To zresztą sa takie podstawowe co opisałem działania kosmetyczno\przeglądowe dla tego silnika.

Tak bym obstawiał wpierw.

Opublikowano
Bardzo dziękuję. Właśnie obstawiam to co mówisz. Nieszczelność w układzie vaccum lub dolocie ewewntualnie katalizator przypchany. Nie czyściłem sensora. Musze to wykonać. Bardzo Ci dziękuje kolego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.