Skocz do zawartości

Kolektor do BMW N52 e92


burtex_wert

Rekomendowane odpowiedzi

Witam będę chciał wymienić kolektor wydechowy w bmw n52 325i e92 z seryjnego na sportowy.Pytanie brzmi czy będę musiał używać adapter sondy lambdy, czy nie będzie takiej potrzeby przy instalacji sondy lambdy do kolektora bez katalizatora, a jak tak to ile tych adapterów.Pozdrawiam :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam będę chciał wymienić kolektor wydechowy w bmw n52 325i e92 z seryjnego na sportowy.Pytanie brzmi czy będę musiał używać adapter sondy lambdy, czy nie będzie takiej potrzeby przy instalacji sondy lambdy do kolektora bez katalizatora, a jak tak to ile tych adapterów.Pozdrawiam :twisted:


Witaj będziesz potrzebował 2 adaptery do sond za "katami" ponieważ ich nie będzie fizycznie.. jakie to już Twoja sprawa czy kątowe czy inne. Jeżeli się te adaptery. emulatory sond nie sprawdzą lub będą działać rok, dwa to ratować Cię będzie usuniecie błędów katalizatorow generowanych przez sondy za katalizatorami. Ogarnie Ci to ktoś pewnie na forum wystarczy znaleźć temat i do odpowiedniej osoby napisać bądź zadz.


Korzystając ze pisze odnośnie kolektorów sportowych w e90 i ja chciałbym zadać pytanie do kogoś kto owe kupił i zamontował. Mianowicie chodzi mi o dziury pod montaz sond przed katami które znajdują się na kolektorze ale na linii 2 cylindra i na linii 5 cylindra. Zdjęcia to np. Turboworks dostępny na aukcyjnym portalu albo fmic na ich stronie. Widziałem zdjęcie też w necie że montaż sondy przed katem jest kilka centymetrów od tej za katem gdzie odczyt jest z wszystkich 3 cylindrów.


I teraz mam pytanie do tych osob co juz montowali i na nich jeżdżą czy ma to znaczenie? Jak tak to jakie? Czy można montować te sondy w miejsce gdzie są fabrycznie? Czy zezbic i wspawać gniazdo sond w inne miejsce? Pozdrawiam wszystkich forumowiczów oraz liczę na szybką w miarę mozliwosci odpowiedz.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, nie i nie..


Żadne adaptery tu nie pomogą, przykro mi. Przerabiałem ten temat.


Dwa pomijam, że turboworks to okrutny i dziadowski chinol, który ma źle rozmieszczone gniazda sond przez co fatalnie mierzy afr.. jak znajdziesz kogoś kto przerobi Ci kolektor można się bawić, ale będzie jeszcze potrzebny soft, w PL nikt tego nie zrobi uprzedzam, trzeba poszukać softu Active Autowerke..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Ok czyli emulatory można wsadzić sobie do.. szufladki. Ja mam wyłączone te tylnie sondy a raczej brak emisji błędów na desce bo rypalo nimi nonstop więc z katow niewiem co zostało.

Dobra zamawiam gniazda z nierdzewki do wspawania.

Powiedz czy będę musiał przedłużać przewody sond przed katami gdy zmienię ich ulokowanie. Sprawdzę to jeszcze dokladnie i pomierzę gdy je rozlokuje. Najwyżej chłopaki mi przedłuża jak beda zakladac.


Serio nikt programu pod to nie zrobi? Heko (Wysiolek Luborzycki)? Adam Motorsport (Radom)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt nie zrobi nic sensownego, każdy wgrywa jakieś śmieszne gotowce.. aczkolwiek napisz, ja przy n53 poległem ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zajmę się pierw kolektorem, później dwa przelotowe tlumiki na każdej ze stron.

Ypipe i zamiast rezonatora tlumik srodkowy przelotowy ale bardziej wyciszający niż te dwa wcześniej o srednicy 12mm a tamte o śr. 90mm. bo rury są koło siebie za blisko dlatego ypipe je oddali od siebie aby mogły wejść 90mm. Końcowego nie mam tzn. jest ale rura z podwójna koncowka. Będzie za głośno to dorzucam na sam koniec jakiś nie długi tlumik.

Mam nadzieję że nie będę musial ze te 3 tlumiki dadzą odpowiednie wyciszenie.

Ktoś mi wcześniej pisał że zamontował do turbo gdy miał cały przelot w 1.8t i wyciszył mu ten tlumik rezonans. Zobaczymy jak będzie u mnie czy nie będę musiał końcowy wyciszyć.

Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie porównuj silnika wolnossącego do turbo. Jeśli chodzi o układ wydechowy zbytnie odetkanie wolnossaka mocno stłumi moc, niestety.. w NA motorach najważniejsze są ciśnienia w układzie wydechowym, które pomagają jednocześnie odprowadzać spaliny za zaworami wydechowymi.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że to nie to samo.. chodzi mi o wyciszenie rezonansu emitowanego przez brak końcowego tłumika.

Powstaje od 2500 do 3500 i mam nadzieję że srodkowy mi to jakoś zniweluje.

Jeżeli nie dam coś na koniec małego, niechce się w ślepe kichy bawić..

z resztą zobacze co to będzie po zmianie kolektora i wmontowaniu tłumików bo to już nie będzie to co teraz.

Jeżeli długość się nie zmienia ukladu rur i ich średnica nie powinno z mocą się nic stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Te dwa pierwsze co chce dołożyć śr. 90mm będą z zwężką ponieważ katow nie będzie a niechce aby moment spadł. Powinno zagrać to co chce wykonać.

A z tym końcowym będę się bawił tylko dla uzyskania dźwięku jaki mi pasuje.

Albo wstawię coś na koniec albo nie.

Zobaczę jak to zagra wszystko i podejmę decyzję.

Pozdro chłopaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak..


Przeróbka chinskich kolektorów sportowych do N52, N53.


*Dwa gniazda sond przed katalizatorami należy zaslepic.

(Ja użyłem zaślepek z nierdzewki z podkladka

miedziana).

*Wiercimy otwory otwornica 23mm (po otworze na

kolektor) pod dwie sondy które będę jako te przed

katalizatorem czyli te szerokopasmowe LSU 4.9.

Ja zakupiłem na allegro z nierdzewki pod otwór

montażowy 23mm i fajnie wspierają się na kołnierzu.

Szerokosc gniazda z kołnierzem 25mm.


https://allegro.pl/oferta/nowe-gniazdo-sondy-lambda-gwint-tulejka-371-6878107425


https://allegro.pl/oferta/otwornica-widiowa-23mm-wiertlo-koronka-do-metalu-10745179262


*Lokujemy gniazda tak aby na jednym jak i na drugim

kolektorze były w tej samej odległości od sklepienia

3ech rur. Ale przed tymi tylnimi.

*Wspawujemy gniazda sond w wczesnie przygotowane

otwory.

*W 2gie sondy mam wkręcone emulatory ponieważ

niemam co z nimi zrobić a już wcześniej powyłączałem

sondy za katalizatorami aby nie waliło błędami na

desce.

*Otwory na szpilki frezujemy otwornica 15mm na

wiertarke, ponieważ są zbyt owalne i nakretka miedziana

bylaby za bardzo naprężona.


https://allegro.pl/oferta/otwornica-widiowa-15mm-wiertlo-koronka-do-metalu-10744183513


Montujemy kolektor przy użyciu nowych uszczelek tych okrągłych montowanych seryjnie na seryjny kolektor. Uszczelkę z zestawu można wyrzucić. Oraz nakretki miedziane zakupujemy osobno, te z zestawu można wrzucić.

Nr. OEM nakretek: 11721437202


To chyba wszystko, zdjęcia z przeróbki kolektora dozuce jak znajdę jakiś hosting zdjęć ponieważ nie robiłem tego jeszcze tzn. Nie dodawałem do forum, proszę o cierpliwość.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://files.fm/ida.bulek

Link do zdjęć.


Dajcie znać czy są widoczne czy nie dla Was te zdjęcia.


Dla chętnych, tani spawacz w Krakowie na Prądniku Białym.

Sudmet ul. Polnocna 7, 507-203-355.

Za tak przygotowana pod spawanie pracę wziął tylko 50zl za dwie sztuki gniazd.

Dałem mu jeszcze napiwek bo zrobił według mnie dobrze i tanio.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc.. dokładnie jeden kolektor z tych dziadowskich chińczyków, wymaga przeróbki rurek dwóch i bodajże zbiorczą rurkę, która je łączy o obrot o 180st. Dzwonili z tego co usłyszałem.


Będę na warsztacie po nowym roku bo już wk****c się niechce.


Aha te dziury od mocowania srub miedzianych wymagały wspawania rurek aby wyprowadzić sruby na zew. Aby kaptur nakretki przylegał na całej powierzchni a nie połowicznie. Oryginalne sruby za krótkie a nowe sruby dłuższe maja miec 45mm całej dl. z gwintem na całej powierzchni.


A żeby ten chińczyk i jego koledzy dupy stukli na łyżwach.


Jak coś to wesołych świąt Wszystkim życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.