Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć , trafiłem na forum aby zaczerpnąć dodatkowej wiedzy w kwestii tuningu . Posiadam BMW E92 335I N54 w skrzyni automatycznej zf i napędzie xdrive. Auto określam "zadbanym egzemplarzem" okej do rzeczy

Do modyfikacji zakupiłem i zrobiłem :


Hybrydowe turbo potencjał 500hp

Downpipe + udrożniony środek

intercooler wydajność 550-600hp

Oczyszczenie kolektora i zaworów z nagaru

Wkładka filtra KN


Nie bede pisał to rzeczach serwisowych ponieważ wszystko jest robione tak aby służyło jak najdluzej bez oszczędzania


Moje pytanie brzmi jakie dodatkowe rzeczy powinienem zainstalować przy motorze aby zapewnić mu najlepsze warunki przy tej konfiguarcji , nie chodzi mi o hamulce bo wiem jakie juz zaaplikować chodzi o osprzęt silnika/układ paliwowy/chłodzenia etc.

Moc w jaką chce uderzyć po programie to ok 460hp i 620nm . Jesli ktoś sam robił takie modyfikacje albo jest obeznany chetnie zaczerpnę rad jaki moment jest na tyle odpowiedni by ZF'a co wyjazd nie wystawiac na próbę czy sie nie podda.

Jak zaznaczałem wyżej auto jest naprawdę zadbane i czeka na ten tuning aby to skonczyć :) Pozdrawiam

Opublikowano

Downpipe + Intercooler zupełnie wystarczy do mocy jaką chcesz uzyskać. Oczywiście przy odpowiednim serwisowaniu.


Polecam MHD Flasher ,działa świetnie i mają dopracowane mapki. No i w każdej chwili możesz zmienić program.

Stage 2+ daje taki rezultat jaki chcesz ,lecz przy hybrydowym turbo skontaktowałbym się z Wedge Tuning żeby Ci wgrali odpowiednią mapkę.

Opublikowano
A co w kwestii customowej chłodnicy oleju/wody/termostaty lub mocniejszej pompy paliwa w baku ? Moc jaka mnie bedzie interesowac to tak jak pisałem 460koni nie wiecej bo też nie chce robić auta na 1/4 mili tylko powiedzmy do normalnej jazdy też chodź auto jako 3 w domu wiec nie mam potrzeby jezdzić dużo . Z tego co widziałem to aplikowali chłodnice oleju i pompe w baku ale to coś koło 500km w górę . Co do mapy na pewno wybiore coś w pełni profesjonalnego :D
Opublikowano

Do wyboru do koloru ,szereg modyfikacji do tego silnika jest tak szeroki że możesz dodać co siebie zażyczysz. Lecz pytanie czy na pewno jest to Ci potrzebne.


Chłodnica oleju - Możesz montować drugą gdzieś w drugim nadkolu ,ale seryjna tak naprawdę jeśli jest drożna to daje radę. Możesz na razie pomyśleć o jakimś termostacie(BurgerM ,FTP) przy obecnych temperaturach u mnie trzyma ładne 90-100 stopni ,więc to mod raczej na cieplejsze sezony.

Pompa paliwa - Można ją ulepszyć do takiej która pociągnie również etanol E85, to da dodatkowy zastrzyk mocy. Lub na taką o (większym przepływie) jak na np. pompy Walbro Stage 1/2

Chłodnica Wody - Po większym przebiegu pewnie jest zawalona syfem więc nie zaszkodzi ją wymienić ,zwłaszcza że w tych silnikach chłodzenie jest bardzo ważne. Polecam chłodnicę CSF ,większą chłodnicę oleju też mają.

Filtr powietrza - Fabryczne układy dolotowe są na tyle dopracowane że w sumie nie ma sensu ich zmieniać. Ale jeśli chcesz to jest wielu producentów stożków. Przeróbka jest prosta.

Układ dolotowy - Rura która idzie do korpusu przepustnicy nazywa się charge pipe ,ona lubi często pękać zwłaszcza pod dużym obciążeniem. Można ją wymienić na jakąś trwalszą lub taką która ma wyjście na zawór blow-off(nie montuj go jeśli masz automatyczną skrzynie).


O Downpipe i Intercoolerze nie wspominam bo to pierwsze co trzeba zrobić przy modzeniu.


Każda z tych modyfikacji nie da żadnego lub minimalny przyrost mocy. Ich potencjał zobaczysz kiedy zrobisz program. Zobacz w galerii użytkowników(np Piotres lub na sport) Jak oni to robili.

Program stage 2(400-420) jest wystarczający jak na samochód do zabawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.