Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy zna ktoś dobry serwis który wymienia olej w xdrive w województwie Lubuskiem, bądź północnej części dolnośląskiego?

Serwis w ZG zawołał za wymianę 950zl nie wiem czy do dużo czy mało, ale wiem, ze niektórzy z dostępem do komputera(adaptacja) wymieniają sobie sami, ale ja niestety tego nie zrobie gdyż nie potrafię :) wiec nie chce się sfrajerowac w serwisie ZG gdy może ktoś robi ta sama prace tylko taniej. Z góry dziekuje.

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano
Hej,bo pewnie się boja ze za chwile przyjedziesz ze coś szarpie itp.Ja wymieniałem sam osobiśćie i dla mnie to była przyjemność , bez kalibracji robiłem i jeżdzę już 3 lata.Tylko zalać dobrym olejem .
Opublikowano

Wal do mnie ( Częstochowa ) ... weź 4 pak Pepsi i butelkę tegoż oto złotego płynu :

https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5593-Ravenol-Transfer-Fluid-DTF-1-1L-uniw.html?gclid=Cj0KCQiAqo3-BRDoARIsAE5vnaLXeEmA8kpUBTS-888ZOwTwpJnFIemTh7tifR_2tJGSibxilZOIsqwaAnRAEALw_wcB

I to tyle ;) .... No plus paliwo do mnie i z powrotem ...

Przy okazji porównamy oba diabły jak idą ;) ... Aaaa i jakbyś chciał zrobić sobie 350KM i 680 Nm to przy okazji też służę informacją co i jak żeby to sens miało ;) ..

Opublikowano

Bardzo kusząca propozycja :) z chęcią bym porównał. Częstochowa to tylko 4h drogi ode mnie, a sam wiesz, ze jazda x3 to sama przyjemność :) ja chciałem kupić coś takiego: https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-olej-skrzyni-rozdzielczej-xdrive-dtf-1-1l-9413017661?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


To jest to samo?

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano

Oczywiście że można ... tylko to jest to samo co RAVENOL TRANSFER FLUID DTF-1 (TF-0870)... tylko blisko 2x droższe ...

4 godziny teraz ... kiedy nie było jeszcze S-ki to do Kisielina jechałem 6 godzin w jedną ( 440 km ) ...

Ale tak na prawdę szczerze to nie ma w tej wymianie NIC trudnego .. jedyne co to jakiś kanał czy podnośnik ...

Odkręcasz osłonę aluminiową >> 4 śruby klucz 13 + dwie małe na klucz 8 mm .. potem w xdrive masz dwa korki ( bodajże klucz 16 ) .. najpierw górny potem dolny odkręcasz i wylewa się zupka ... po kilku minutach zakręcasz dolny korek i pompką albo strzykawką (dużą z apteki za kilka groszy ) wlewasz 700 ml nowego oleju .... zakręcasz korek i tyle ...

W INPIE można skasować interwał wymiany ... ja nie jestem zwolennikiem żadnych adaptacji i kasowań w sterowniku ATC .. to jest upierdliwy mechanizm a w obu X3 wymieniłem ( razem z olejem w dyfrach przy okazji ) i śmiga jak złoto .. więc po co kombinować ;) .. ??

Tu jest piękny instruktaż ;)

Opublikowano
Dzieki za opis. Może naprawdę sam spróbuje to zrobić. Graz mam, dostęp do podnośnika także. Może coś z tego będzie :) zamawiam olej który poleciłeś :) czy są potrzebne jeszcze jakieś uszczelki bądź inne czesci? Czytałem gdzieś, ze przy wymianie dobrze wymienić śruby/korki. Czy to prawda?
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano

Witam nie musisz nic wymieniać oleju wlej do przelania górym korkiem.

W ista masz wymiane oleju nic skomplikowanego .W szkrzynce vtg jest zpisywany przebieg auta można to sprawdzić

Opublikowano
Witam nie musisz nic wymieniać oleju wlej do przelania górym korkiem.

W ista masz wymiane oleju nic skomplikowanego .W szkrzynce vtg jest zpisywany przebieg auta można to sprawdzić

lepiej spuśćić cały olej będze pewniejsze i zobaczysz jaki był stan oleju .

Opublikowano
NIE DO PRZELEWU >>> TYLKO 700 ml !!! ....To nie jest korek STANU tylko korek wlewowy !!! Tak jak na filmie z ASO BMW ...
Opublikowano

Tak by to wychodziło ... Do dyfrów ( nie wiem może źle ) lałem po korek ... i mniej więcej właśnie przód było 700-800 a tył na pewno w okolicy 1300 - 1400 ...

Do Xdrive wszędzie trąbią 700 ml ...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziekuje za pomoc.

Serwis zrobiony. Za jednym razem wymieniłem olej w silniku, dyfrach oraz w xdrive. Do tego świece beru i było dojście aby wymienić wszystkie wężyki od turbo na silikonowe, odme filtry itp. Także auto przygotowane na kolejne kilometry :) aż szkoda, ze tak mało nim jeżdżę :)

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano

Do Xdrive wszędzie trąbią 700 ml ...

 

Niech trąbią gdzie chcą, a nawet w ASO na filmie mogą podawać...

Wg. serwisówki transferbox napełnia się olejem do dolnej krawędzi otworu wlewowego.

Tyle w temacie.


Inna sprawa, że transferbox z uwagi na konstrukcję nie jest jakoś wybredny na poziom oleju. Nie może być zbyt mało. Zębatki i łożyska chodzą w rozbryzgu, dodatkowo pompa podaje olej na sprzęgło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.