Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, po długich poszukiwaniach (ok. 5 miesięcy) :P udało się wreszcie kupić E46 3.0d Coupe. Początkowo chciałem kupić auto maksymalnie wyposażone z manualem, niestety takich na sprzedaż nie było więc obniżyłem wymagania co do wyposażenia auta aż w końcu stanęło na tym aby był manual, brak rdzy lub minimalna jej ilość, bezwypadkowe (stłuczki parkingowe akceptowalne), jak najmniejsza liczba właścicieli i bez modów ze wszystkimi gratami na miejscu.


Z vinu:

Model Description BV91

Model 330Cd

Market Europe

Development Code E46 (2FL)

Chassis Coupe

Steering left

Doors 2

Engine M57/TU

Displacement 3.00 l

Power 150 kW

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission manual

Color Black-sapphire Metallic - 475

Upholstery Stoff Flachgewebe Leinen/traumrot - E4TL BMW AG

Manufacturer BMW AG

Production Plant Regensburg, Germany


210 Dynamic Stability Control (dsc)

249 Multi-function For Steering Wheel

255 Sports Leather Steering Wheel

2CA Lt/aly Wheels Star Spoke 119

302 Alarm System

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

441 Smokers Package

459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory

473 Armrest, Front

481 Sport Seats F Driver/front Passenger

502 Headlight Washer System

520 Foglights

521 Rain Sensor

522 Xenon Light

524 Adaptive Headlights

534 Automatic Air Conditioning

548 Speedometer With Kilometer Reading

550 On-board Computer

661 Radio Bmw Business

692 Cd Changer I-bus Preparation

785 White Direction Indicator Lights

832 Battery In Luggage Compartment

855 Language Version Italian

863 Europe/dealer Directory

877 Deletion Cross-over Operation

884 Italian / On-board Documentation

915 No Outer Skin Protection

928 Tyire Control


Co się udało:

1. jestem 2 właścicielem w Polsce, wcześniej w jednych rękach u Pana "Andrzeja" od 2012, a wcześniej u jakiegoś Włocha. Na stronie ministerstwa wszystkie wpisy z przeglądów, wcześniej książka. Przebieg na liczniku ok. 220k patrząc po częściach jakie są w aucie i jego stanie chyba realny. Pan "Andrzej" jest starszym gościem. Podszedłem do tego z założenia, że jak to w pl na pewno kręcony ale miło się zaskoczyłem, no chyba, że ktoś to zrobił na pełnej profesce to nic tylko gratulować. EDIT: byłem w serwisie bmw i wygląda no to, że przebieg może być taki jak na liczniku :)

2. Jest manual

3. Rdza delikatnie na drzwiach 1cm na 1,5cm tylko powierzchniowo, na jednym błotniku 0,5cm na 2cm, poza tym nigdzie.

4. Auto w oryginale tzn. tak jak w vinie tak w rzeczywistości, dodatkowo: dpf, kat, klapki, egr, wszystko na miejscu, wszystko ori. po częściach sprawdzając 90% oryginał. Modów brak.

5. Mechanicznie auto bez zarzutów, prowadzi się bardzo pewnie, przyspiesza tak jak powinno, trzyma się drogi, hamuje b. dobrze. 95% wyposażenia wnętrza działa prawidłowo.


Co jest w aucie nie tak:

0. Nie ma M paka :(

1. Czerwona skóra - no to jest totalny dramat, wygląda gorzej niż źle ten kolor.

2. W radiu nie działa przycisk do zmiany F/R grania głośników więc gra tylko na tył, pewnie da się to jakoś zresetować i by wróciło do 50/50 ale jeszcze nie ogarniałem bo i tak radio do zmiany.

3. Prawy reflektor ma jakiś problem - jutro jadę od speca aby powiedział co jest nie tak. Bi-xenon skrętny źle się ustawia czasem, czasem jest ok.

4. Pokrętło od świateł nie może wrzucić świateł postojowych - przekręcam w prawo o raz i nie włączają się, trzeba je delikatnie przekręcić o 1 stopień w prawo i jest git lecz nie może się utrzymać w takiej pozycji.

5. Światła na masce wymagają odświeżenia.

6. Uszczelki :( są w niezłym stanie lecz przy wyższych prędkościach coś tam słychać w jednym miejscu na drzwiach kierowcy jak i pasażera.

7. Te dwa naloty rudej - piątek jedzie do blacharza/lakiernika ( o tym później)

8. Czerwone zaciski :(

Poza tym wszytko git.


Co jest do zrobienia na już aby auto cieszyło jeszcze bardziej:

1. Skóra out -> wsadzenie alcantary, całe wnętrze już kupione wraz z boczkami i półką. Boczki z głośnikami, wyciszeniem, spinkami jak nowe wyciągnięte z auta o przebiegu 77tyś km

2. Podsufitka szara -> czarna m pak, kupiona z tego samego auta co siedzenia w idealnym stanie z całym kompletem.

3. Zwykłe zderzaki i progi -> zderzaki i progi m pak, kupione i tutaj pojawia się temat lakiernika/blacharza musi dopasować kolorystycznie wszystko do siebie plus jak już auto będzie u niego chce aby zajął się:

- konserwacją podwozia

- korektą lakieru - jest w dobrym stanie ale ja chce mieć perfekt

- usunięciem nalotów rdzy

- malowanie zacisków na czarno

- auto z Włoch więc trochę trzeba je dopieścić

4. Jak już będzie ogarnięta auto z zew. to idzie na ceramikę + wosk.

5. Felgi - tutaj jest dylemat straszny :( pomiędzy styling 135, 193, 32, lub oz supertrusimo gt, rc design 18,

6. Oponki lato: hankook ventus v12 evo2, potem jak już moce wejdzie powyżej 300km to jakieś pół slicki


Co już kupiłem:

1. M pak zew

2. Podsufitka

3. Wnętrze alcantara + dekory carbon boczków były ori z boczkami.


Co będzie robione wizualnie + komfort:

1. Mpak kierownica, gałka biegów, nakładki na progi wew, podstopek.

2. Shadowline, przyciemnianie bardzo delikatne szyb tylnich.

3. Wnętrza lamp na czarno przód, korekta lamp tył.

4. Wygłuszenie całego wnętrza matami i pianką.

5. Audio tutaj jeszcze nie wiem co się podzieje ale z tego co czytałem ori bmw słabo gra, więc na pewno jakieś fajne radio, plus głośniki przód tył wyższej klasy podłączone do wzmacniacza jakiegoś sensownego, NIE BĘDZIE tuby i tego typu gówna.

6. Wymiana oświetlania na Led


Co będzie robione w "układzie jezdnym":

STAGE 1 - luty/marzec

1. Silnik

- klapy wirowe out

- egr out

- dpf out

- ic fmic

- downpipe z wydechem na dwóch tłumikach przelotowych 2,75' lub 3'

- program

2. Hamulce

- swap na coś większego lub zamontowanie lepszych podzespołów - na pewno układ będzie dostosowany do mocy auta

- profilaktycznie wymiana przewodów

3. Zawieszenie - też muszę doczytać jakie są opcje czy m paka ładować i wystarczy, czy budować od nowa na bilsteinie/eibachu.

STAGE 2 - na wiosnę 2022

1. Silnik

- większe hybrydowe turbo

- adekwatne wtryski

- program

2. Hamulce - coś większego :)

3. Zawieszenie - zobaczymy

4. Przeniesienie napędu - Sprzęgło, docisk i dwumas + szpera 25-30%


To chyba na tyle :) będę na bieżąco starał się aktualizować post aby były w nim najświeższe dane. Fotki jutro bo mam zepsuty aparat w tel.

Edytowane przez Ddawid_
Opublikowano

A tutaj zdjęcia gratów:


IMG-1613.jpg

IMG-1614.jpg

IMG-1615.jpg


Jak będę prał w weekend fotele, kanapę i boczki to próbie dokładniejsze fotki - przed i po :) chociaż na efekt końcowy i tak trzeba będzie poczekać aż wyschnie wszystko i wtedy trochę kosmetyków, konserwacji i będzie jak nowe :)

Opublikowano

No i pojawiają się pierwsze zagwozdki :) byłem dzisiaj autem trochę dalej i "brak radia" (sposób w jaki gra to żart) nie przejdzie na dłuższą metę, poczytałem i zastanawiam się czy ciąć blachę w drzwiach aby wsadzać lepsze głośniki od razu i dokładać radio czy na razie samo radio wystarczy i zobaczymy. W drugim aucie mam spoko audio i tak na prawdę częściej korzysta z niego dziewczyna, ja jak jeżdzę to słucham jakiś podcastów, i czasem muzyki ale nie jakoś głośno i też nie zależy mi na basie.


Co do radia to chciałbym aby się wkomponowywało ładnie więc opcje są następujące (wszystkie wyglądają tak samo, różnią się podzespołami):

1. Eonon GA9450 - android 10, CarPlay, ogarnia multifunkcję, mało ramu chyba,

2. ISUDAR H53 - android 8.1, CarPlay, ogarnia multifunkcję, więcej ramu, ogromny plus ma slot na kartę sim,

3. Isudar PX6 - android 10, CarPlay, ogarnia multifunkcję, brak slotu na kartę sim, nowszy procek, chyba lepszy procek od dźwięku,


Zależy mi na tym abym mógł odtwarzać Spotify, Navi i chyba tyle, plusem nr. 2 jest to że ma slot na kartę sim i nawet bez telefonu będzie wyszko działać, z drugiej strony nie pamiętam kiedy nie miałem ze sobą telefonu.


Jeżeli ktoś z was miał od czynienia z tymi sprzętami i może coś powiedzieć to będę wdzięczny :)

Opublikowano
Po wizycie u lakiernika umówiłem się z nim na przyjęcie auta koniec stycznia początek lutego, powiedziałem co chce aby było zrobione, on dodał swoje pomysły, polecił kilka fajnych patentów wartych zrobienia i stanęło na tym, że auto będzie u niego ok. miesiąc i może skończyć się na malowaniu całego auta :D wytknął poprzednikom kilka nieudolnych napraw, ja chce aby to doprowadził do stanu perfect. Zastanawiam się czy na czas pobytu auta u niego nie wyciągnąć silnika i nie grzebać przy nim, dogadam temat z kumplem i zadecydujemy w przyszłym tygodniu jak do tego podejść.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to pojeździłeś fest nowym nabytkiem :P interesujące podejście aby od razu tyle zmian wprowadzać zanim tak naprawdę pozna się auto :wink: tak dla ścisłości to co jeszcze jest we wnętrzu koło skóry nie leżało, może dlatego jest taka odraza :roll: co do zawieszenia to fajnie do codziennej jazdy sprawdza się eibach prokit. jeżeli chodzi o radio to mogę polecić eonona, mam już kilka lat starszą wersję i fajnie to działa cały czas. Jesteś pewny, że masz w aucie dpf?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze, że LCI w manualu. Silnik też niczego sobie.

Zmiany duże planujesz. Tylko aby to miało ręce i nogi, koniecznie cały od A do Z M pakiet montuj.

Powodzenia. :cool2:

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Bart :) spokojnie wszystko z głową :) mam arkusz w excelu i tylko spisuje pozycje jakich mi brakuje :) jak wyjedzie od lakiernika to już będzie pełne m z zewnątrz i wewnątrz ma być full opcja minus bajery takie jak: grzanie dupy, roleta, hk.


Wczoraj tankowałem 4 bak do pełna więc trochę już km poszło, wychodzi mi w cyklu mieszanym (65% autostrada) ~7l/100km, najgorzej, że na liczniku pokazuje 5,7 :P czytałem już, że nie wiele da się zrobić adaptacją więc prowadzę statystykę z wyliczeń z baku.


Wczoraj miałem niezłego zonka :( beta stała na dworze bo fiat po praniu dosychał w garażu, podszedłem otworzyłem i po pociągnięciu klamki szyba nie opadła, wiem, że trzeba na to zwracać uwagę bo miałem kiedyś sirocco i tam jak nieostrożnie sie w zimie otworzyło drzwi to mogła szyba polecieć. No ok odśnieżyłem szyba poszła w dół otworzyłem drzwi wsiadłem do auta i pojechałem po paczki :) no i takie zdziwienie moje bo pod paczkomatem już mi się drzwi kierowcy nie otworzyły, heheh podjechałem do kumpla aby mi od pasażera szybę odmroził i abym mógł wysiąść :) wstawiłem auto do garażu na noc i jest git ale już miałem czarne scenariusze przed oczami :)


Zrobiłem dokładny reaserch na temat zawiechy bo chciałem pchać od m pakietu ale ostatecznie chyba stanie na Bilstein b8, eibach pro kit plus anti roll bary od eibacha. Nie wiem co teraz jest bo wydaje się nisko siedzieć a od tego co mam teraz nie chciałbym jednak schodzić o te 3cm w dół bo już będzie masakra ze zderzakiem przednim i szuraniem o glebe ;/ Jak będzie cieplej będę chciał jechać na jakiś spot aby popatrzeć na żwyox jak to wszystko się prezentuje.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.