Skocz do zawartości

330cd black sapphire


Ddawid_

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, po długich poszukiwaniach (ok. 5 miesięcy) :P udało się wreszcie kupić E46 3.0d Coupe. Początkowo chciałem kupić auto maksymalnie wyposażone z manualem, niestety takich na sprzedaż nie było więc obniżyłem wymagania co do wyposażenia auta aż w końcu stanęło na tym aby był manual, brak rdzy lub minimalna jej ilość, bezwypadkowe (stłuczki parkingowe akceptowalne), jak najmniejsza liczba właścicieli i bez modów ze wszystkimi gratami na miejscu.


Z vinu:

Model Description BV91

Model 330Cd

Market Europe

Development Code E46 (2FL)

Chassis Coupe

Steering left

Doors 2

Engine M57/TU

Displacement 3.00 l

Power 150 kW

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission manual

Color Black-sapphire Metallic - 475

Upholstery Stoff Flachgewebe Leinen/traumrot - E4TL BMW AG

Manufacturer BMW AG

Production Plant Regensburg, Germany


210 Dynamic Stability Control (dsc)

249 Multi-function For Steering Wheel

255 Sports Leather Steering Wheel

2CA Lt/aly Wheels Star Spoke 119

302 Alarm System

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

441 Smokers Package

459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory

473 Armrest, Front

481 Sport Seats F Driver/front Passenger

502 Headlight Washer System

520 Foglights

521 Rain Sensor

522 Xenon Light

524 Adaptive Headlights

534 Automatic Air Conditioning

548 Speedometer With Kilometer Reading

550 On-board Computer

661 Radio Bmw Business

692 Cd Changer I-bus Preparation

785 White Direction Indicator Lights

832 Battery In Luggage Compartment

855 Language Version Italian

863 Europe/dealer Directory

877 Deletion Cross-over Operation

884 Italian / On-board Documentation

915 No Outer Skin Protection

928 Tyire Control


Co się udało:

1. jestem 2 właścicielem w Polsce, wcześniej w jednych rękach u Pana "Andrzeja" od 2012, a wcześniej u jakiegoś Włocha. Na stronie ministerstwa wszystkie wpisy z przeglądów, wcześniej książka. Przebieg na liczniku ok. 220k patrząc po częściach jakie są w aucie i jego stanie chyba realny. Pan "Andrzej" jest starszym gościem. Podszedłem do tego z założenia, że jak to w pl na pewno kręcony ale miło się zaskoczyłem, no chyba, że ktoś to zrobił na pełnej profesce to nic tylko gratulować. EDIT: byłem w serwisie bmw i wygląda no to, że przebieg może być taki jak na liczniku :)

2. Jest manual

3. Rdza delikatnie na drzwiach 1cm na 1,5cm tylko powierzchniowo, na jednym błotniku 0,5cm na 2cm, poza tym nigdzie.

4. Auto w oryginale tzn. tak jak w vinie tak w rzeczywistości, dodatkowo: dpf, kat, klapki, egr, wszystko na miejscu, wszystko ori. po częściach sprawdzając 90% oryginał. Modów brak.

5. Mechanicznie auto bez zarzutów, prowadzi się bardzo pewnie, przyspiesza tak jak powinno, trzyma się drogi, hamuje b. dobrze. 95% wyposażenia wnętrza działa prawidłowo.


Co jest w aucie nie tak:

0. Nie ma M paka :(

1. Czerwona skóra - no to jest totalny dramat, wygląda gorzej niż źle ten kolor.

2. W radiu nie działa przycisk do zmiany F/R grania głośników więc gra tylko na tył, pewnie da się to jakoś zresetować i by wróciło do 50/50 ale jeszcze nie ogarniałem bo i tak radio do zmiany.

3. Prawy reflektor ma jakiś problem - jutro jadę od speca aby powiedział co jest nie tak. Bi-xenon skrętny źle się ustawia czasem, czasem jest ok.

4. Pokrętło od świateł nie może wrzucić świateł postojowych - przekręcam w prawo o raz i nie włączają się, trzeba je delikatnie przekręcić o 1 stopień w prawo i jest git lecz nie może się utrzymać w takiej pozycji.

5. Światła na masce wymagają odświeżenia.

6. Uszczelki :( są w niezłym stanie lecz przy wyższych prędkościach coś tam słychać w jednym miejscu na drzwiach kierowcy jak i pasażera.

7. Te dwa naloty rudej - piątek jedzie do blacharza/lakiernika ( o tym później)

8. Czerwone zaciski :(

Poza tym wszytko git.


Co jest do zrobienia na już aby auto cieszyło jeszcze bardziej:

1. Skóra out -> wsadzenie alcantary, całe wnętrze już kupione wraz z boczkami i półką. Boczki z głośnikami, wyciszeniem, spinkami jak nowe wyciągnięte z auta o przebiegu 77tyś km

2. Podsufitka szara -> czarna m pak, kupiona z tego samego auta co siedzenia w idealnym stanie z całym kompletem.

3. Zwykłe zderzaki i progi -> zderzaki i progi m pak, kupione i tutaj pojawia się temat lakiernika/blacharza musi dopasować kolorystycznie wszystko do siebie plus jak już auto będzie u niego chce aby zajął się:

- konserwacją podwozia

- korektą lakieru - jest w dobrym stanie ale ja chce mieć perfekt

- usunięciem nalotów rdzy

- malowanie zacisków na czarno

- auto z Włoch więc trochę trzeba je dopieścić

4. Jak już będzie ogarnięta auto z zew. to idzie na ceramikę + wosk.

5. Felgi - tutaj jest dylemat straszny :( pomiędzy styling 135, 193, 32, lub oz supertrusimo gt, rc design 18,

6. Oponki lato: hankook ventus v12 evo2, potem jak już moce wejdzie powyżej 300km to jakieś pół slicki


Co już kupiłem:

1. M pak zew

2. Podsufitka

3. Wnętrze alcantara + dekory carbon boczków były ori z boczkami.


Co będzie robione wizualnie + komfort:

1. Mpak kierownica, gałka biegów, nakładki na progi wew, podstopek.

2. Shadowline, przyciemnianie bardzo delikatne szyb tylnich.

3. Wnętrza lamp na czarno przód, korekta lamp tył.

4. Wygłuszenie całego wnętrza matami i pianką.

5. Audio tutaj jeszcze nie wiem co się podzieje ale z tego co czytałem ori bmw słabo gra, więc na pewno jakieś fajne radio, plus głośniki przód tył wyższej klasy podłączone do wzmacniacza jakiegoś sensownego, NIE BĘDZIE tuby i tego typu gówna.

6. Wymiana oświetlania na Led


Co będzie robione w "układzie jezdnym":

STAGE 1 - luty/marzec

1. Silnik

- klapy wirowe out

- egr out

- dpf out

- ic fmic

- downpipe z wydechem na dwóch tłumikach przelotowych 2,75' lub 3'

- program

2. Hamulce

- swap na coś większego lub zamontowanie lepszych podzespołów - na pewno układ będzie dostosowany do mocy auta

- profilaktycznie wymiana przewodów

3. Zawieszenie - też muszę doczytać jakie są opcje czy m paka ładować i wystarczy, czy budować od nowa na bilsteinie/eibachu.

STAGE 2 - na wiosnę 2022

1. Silnik

- większe hybrydowe turbo

- adekwatne wtryski

- program

2. Hamulce - coś większego :)

3. Zawieszenie - zobaczymy

4. Przeniesienie napędu - Sprzęgło, docisk i dwumas + szpera 25-30%


To chyba na tyle :) będę na bieżąco starał się aktualizować post aby były w nim najświeższe dane. Fotki jutro bo mam zepsuty aparat w tel.

Edytowane przez Ddawid_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj zdjęcia gratów:


IMG-1613.jpg

IMG-1614.jpg

IMG-1615.jpg


Jak będę prał w weekend fotele, kanapę i boczki to próbie dokładniejsze fotki - przed i po :) chociaż na efekt końcowy i tak trzeba będzie poczekać aż wyschnie wszystko i wtedy trochę kosmetyków, konserwacji i będzie jak nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pojawiają się pierwsze zagwozdki :) byłem dzisiaj autem trochę dalej i "brak radia" (sposób w jaki gra to żart) nie przejdzie na dłuższą metę, poczytałem i zastanawiam się czy ciąć blachę w drzwiach aby wsadzać lepsze głośniki od razu i dokładać radio czy na razie samo radio wystarczy i zobaczymy. W drugim aucie mam spoko audio i tak na prawdę częściej korzysta z niego dziewczyna, ja jak jeżdzę to słucham jakiś podcastów, i czasem muzyki ale nie jakoś głośno i też nie zależy mi na basie.


Co do radia to chciałbym aby się wkomponowywało ładnie więc opcje są następujące (wszystkie wyglądają tak samo, różnią się podzespołami):

1. Eonon GA9450 - android 10, CarPlay, ogarnia multifunkcję, mało ramu chyba,

2. ISUDAR H53 - android 8.1, CarPlay, ogarnia multifunkcję, więcej ramu, ogromny plus ma slot na kartę sim,

3. Isudar PX6 - android 10, CarPlay, ogarnia multifunkcję, brak slotu na kartę sim, nowszy procek, chyba lepszy procek od dźwięku,


Zależy mi na tym abym mógł odtwarzać Spotify, Navi i chyba tyle, plusem nr. 2 jest to że ma slot na kartę sim i nawet bez telefonu będzie wyszko działać, z drugiej strony nie pamiętam kiedy nie miałem ze sobą telefonu.


Jeżeli ktoś z was miał od czynienia z tymi sprzętami i może coś powiedzieć to będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u lakiernika umówiłem się z nim na przyjęcie auta koniec stycznia początek lutego, powiedziałem co chce aby było zrobione, on dodał swoje pomysły, polecił kilka fajnych patentów wartych zrobienia i stanęło na tym, że auto będzie u niego ok. miesiąc i może skończyć się na malowaniu całego auta :D wytknął poprzednikom kilka nieudolnych napraw, ja chce aby to doprowadził do stanu perfect. Zastanawiam się czy na czas pobytu auta u niego nie wyciągnąć silnika i nie grzebać przy nim, dogadam temat z kumplem i zadecydujemy w przyszłym tygodniu jak do tego podejść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to pojeździłeś fest nowym nabytkiem :P interesujące podejście aby od razu tyle zmian wprowadzać zanim tak naprawdę pozna się auto :wink: tak dla ścisłości to co jeszcze jest we wnętrzu koło skóry nie leżało, może dlatego jest taka odraza :roll: co do zawieszenia to fajnie do codziennej jazdy sprawdza się eibach prokit. jeżeli chodzi o radio to mogę polecić eonona, mam już kilka lat starszą wersję i fajnie to działa cały czas. Jesteś pewny, że masz w aucie dpf?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobrze, że LCI w manualu. Silnik też niczego sobie.

Zmiany duże planujesz. Tylko aby to miało ręce i nogi, koniecznie cały od A do Z M pakiet montuj.

Powodzenia. :cool2:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart :) spokojnie wszystko z głową :) mam arkusz w excelu i tylko spisuje pozycje jakich mi brakuje :) jak wyjedzie od lakiernika to już będzie pełne m z zewnątrz i wewnątrz ma być full opcja minus bajery takie jak: grzanie dupy, roleta, hk.


Wczoraj tankowałem 4 bak do pełna więc trochę już km poszło, wychodzi mi w cyklu mieszanym (65% autostrada) ~7l/100km, najgorzej, że na liczniku pokazuje 5,7 :P czytałem już, że nie wiele da się zrobić adaptacją więc prowadzę statystykę z wyliczeń z baku.


Wczoraj miałem niezłego zonka :( beta stała na dworze bo fiat po praniu dosychał w garażu, podszedłem otworzyłem i po pociągnięciu klamki szyba nie opadła, wiem, że trzeba na to zwracać uwagę bo miałem kiedyś sirocco i tam jak nieostrożnie sie w zimie otworzyło drzwi to mogła szyba polecieć. No ok odśnieżyłem szyba poszła w dół otworzyłem drzwi wsiadłem do auta i pojechałem po paczki :) no i takie zdziwienie moje bo pod paczkomatem już mi się drzwi kierowcy nie otworzyły, heheh podjechałem do kumpla aby mi od pasażera szybę odmroził i abym mógł wysiąść :) wstawiłem auto do garażu na noc i jest git ale już miałem czarne scenariusze przed oczami :)


Zrobiłem dokładny reaserch na temat zawiechy bo chciałem pchać od m pakietu ale ostatecznie chyba stanie na Bilstein b8, eibach pro kit plus anti roll bary od eibacha. Nie wiem co teraz jest bo wydaje się nisko siedzieć a od tego co mam teraz nie chciałbym jednak schodzić o te 3cm w dół bo już będzie masakra ze zderzakiem przednim i szuraniem o glebe ;/ Jak będzie cieplej będę chciał jechać na jakiś spot aby popatrzeć na żwyox jak to wszystko się prezentuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.