Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam mam dziwny problem w bmw f30 328 Xi, zacznę od tego że była wymieniana chłodnica. Zalałem nowy płyn i odpowietrzylem. Przejechałem kilkanaście kilometrów i usłyszałem że wentylator chodzi na najwyższych obrotach jak by miał się zaraz rozlecieć. Zgasiłem auto i po ponownym zapaleniu zaświecił się check. Sprawdziłem i nie było żadnych błędów. Sprawdziłem w ukrytym menu temperaturę płynu. Okazało się że temperatura przy nagrzanym aucie wynosi -128, gdy jadę z nawiewów wieje takie łamane powietrze. Tak jakby w ogóle nie grzało. Jeździłem z tym i po paru dniach check zniknął i wszystko ustało. Dziś jadę autem i stało się to samo co opisałem. Dodam że czujnik temperatury jest dobry bo był sprawdzany. Proszę o pomoc co to może być. Edytowane przez Adik1311
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy układ chłodzenia odpowietrzyłeś zgodnie z instrukcją BMW, tak jak jest pokazane na filmie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie chodzi o zapłon, tą procedurą którą widzisz na filmie uruchamiasz elektryczną pompkę która sama odpowietrza układ przez ok. 12 minut. Tu masz film po polsku w starszym modelu bmw:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno jest układ zapowietrzony bo tym sposobem którym zrobiłeś nie odpowietrzysz układu z elektryczną pompką.


Ps: Wzoruj się bardziej na tym pierwszym filmie bo dotyczy twojego modelu, w laptopie tego gościa masz dokładną instrukcję krok po kroku co trzeba zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli po procedurze odpowietrzenia nadal w ukrytym menu będzie błędna temperatura cieczy chłodzącej to stawiał bym na nie sprawny czujnik temperatury.


PS: Popraw temat wątku zgodnie z regulaminem bo zostanie zamknięty.

Opublikowano
Witam, zrobiłem to co pisałes z tym odpowietrzaniem, przez jakiś czas było dobrze a dziś wracając znowu to samo. Zauważyłem że dzieje się tak jak auto postoi na mrozie. Jeżeli nie ma mrozu wszystko jest dobrze. A gdy jest mróz to się tak dzieje :( nie mam już pomysłów co to może być.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje prawidłowo ?
Opublikowano
Teraz pokazuje -128. Czujnik jest dobry bo wcześniej pokazywał dobrze. Wczoraj jak auto postało na mrozie, zapaliłem i zaczął wentylator chodzić na najwyższych obrotach. Jak zgasiłem auto i zapaliłem pojawił się check, temperatura - 128 i nie grzało tak jak wcześniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie może pokazywać takiej temperatury, albo nowy czujnik jest nie sprawny albo instalacja elektryczna idąca do niego, trzeba ten problem rozwiązać bo nie będzie działało poprawnie.


Ps: czujnik najlepiej oryginalny bo z zamiennikami to loteria.

Opublikowano
Ten proces z uruchomieniem pompy elektrycznej w celu odpowietrzenia układu chłodzenia nie jest idealny, czasami trzeba go powtarzać nawet 3 razy. Lepiej działa wytworzenie podciśnienia w układzie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, problemu się nie pozbyłem.Auto odpowietrzalem z 3-4 Razy i dalej to samo. Wentylator chodzi bardzo, szybko, przy większych mrozach auto nie grzeje, temperatura płynu chłodzącego w ukrytym memu pokazuje - 128 stopni. Nie mam już sił :(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego, jeśli czujnik pokazuje ci -128 stopni to znaczy że masz z nim problem.

Może być uszkodzony, a może być uszkodzona jego wiązka.

W urządzeniach które obsługuje np wyświetla się wartość -98 gdy przewód jest przerwany.

Najprościej - odepnij czujnik i sprawdź odczyt bez czujnika - będzie błąd czy dalej -128?


jeśli masz oba czujniki (stary i nowy) połóż oba na stole, albo wsadź do szklanki z ciepłą wodą, multimetr w rękę i zmierz opór każdego z nich. Potem albo podgrzej albo ostudź czujniki i sprawdź czy się zmienia odczyt. Jeśli oba się zachowują tak samo i wyniki są takie same dla tych samych temperatur, to znaczy ze są dobre


Jeśli są ok, to Znajdz drugi koniec przewodów od tego czujnika, schematy były przedtem w newtis, teraz nie wiem gdzie szukać (może ista?), wypnij kostkę ze sterownika, multimetr przestaw na dzwonek i sprawdź czy

1. Nie ma zwarcia na kablach - jak nie ma to ok

2. Na jednym końcu zrób zworkę, na drugim sprawdź czy będzie przejście - jak jest to ok, jak nie ma, to masz sprawcę

3. Jak oba testy wyszły prawidłowo, to może uwalone wejście do sterownika ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.