Skocz do zawartości

błąd czujnika abs po wymianie łoysk


Robertx1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio wymieniłem łożyska z przodu w swojej x3 z 2006r. Po wymianie i przejechaniu 50 metrów zapalają się na żółto kontrolki 4x4, ręczny i abs, a po przejechaniu kilku kilometrów czujni ciśnienia opon. Jak zgaszę samochód i odpalę znowu gasną wszystkie, ale o przejechaniu znowu 50metrów to samo. Po podłączeniu pod komp wyskakuje błąd 5E4D - raddrehzahlfuehler vorne rechts: langzeitig vorhandener fehlerverdacht, czyli czujnik prędkości koła przedni prawy: domniemana usterka długoterminowa. Moje pytanie czy wystarczy wymienic tylko czujnik? Czy szukać przy reduktorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA >> DTC czy ABS ile dobrze pamiętam i odczyt z sensorów .. tam masz prędkość w km/h na samym dole i 4 czujniki ... Po przejechaniu kawałka ( tak jak piszesz ) zaraz zobaczysz jak wyglądają odczyty i 99% będzie wiadomo czy czujnik czy koronka coś nie teges czy coś głębiej ( chociaż nie wiem co by to mogło być innego ) ... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA >> DTC czy ABS ile dobrze pamiętam i odczyt z sensorów .. tam masz prędkość w km/h na samym dole i 4 czujniki ... Po przejechaniu kawałka ( tak jak piszesz ) zaraz zobaczysz jak wyglądają odczyty i 99% będzie wiadomo czy czujnik czy koronka coś nie teges czy coś głębiej ( chociaż nie wiem co by to mogło być innego ) ... ;)

 

Kurde nie bardzo wiem jak wejść w odczyt tych sensorów, Wyskakuje mi jeszcze jeden błąd :


5DEC - verteilergetriebe- ECU: Kupplung voruebergehend stillgelegt

Error counter 11

Logistic counter 39

kein passendes fehlersymptom.

testbendingungenerfuellt.

fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert.

fehler wuerde das aufleuchten einer warnlampe verursachen

kod błędu 5D EC A0 0B 27 6E 1F 01 19 80

Przetłumaczyłem i wychodzi

5DEC - skrzynia rozdzielcza - ECU: sprzęgło tymczasowo wyłączone


Licznik błędów 11

Licznik logistyczny 39

brak odpowiedniego objawu błędu.

Warunki testu spełnione.

błąd obecnie nie istnieje, ale został już zapisany.

błędy spowodowałyby zaświecenie się lampki ostrzegawczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze .. nie mam teraz jak tego sprawdzić krok po kroku ale jest tam ..

Tak to wygląda na filmie .. od razu widać co uszkodzone ;) ..


 

Witam.

Dziś dopiero znalazłem trochę czasu i przejechałem się z podłączonym kompem.

Wszedłem na V Rad

Read speeds

i tam z odoczytu front left, rear left i rear right czarny pasek na zielonym wzrastał jednakowo na pasku front right nic nie wskazywało. Czyli co to oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mi takie błędy wyskoczyły

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 22.12.2020 18:59:40

ECU: DXC_83

JobStatus: OKAY

Variant: DXC_83

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

5EBE 5ebe - Lenkwinkelsensor: - Messbereich LWS.

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 282100 km

Fahrzeuggeschwindigkeit 6.02 km/h


ACB 0.00 0/1

HBA 0.00 0/1

ECD 0.00 0/1

HDC 0.00 0/1

DSC 0.00 0/1

ABS 1.00 0/1

BLS 0.00 0/1

ASC 0.00 0/1

kein passendes Fehlersymptom

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 5E BE E0 01 28 6E 32 00 6B 20


5DEC 5dec - Verteilergetriebe-ECU: Kupplung voruebergehend stillgelegt.

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 282100 km

Fahrzeuggeschwindigkeit 9.56 km/h


ACB 0.00 0/1

HBA 0.00 0/1

ECD 0.00 0/1

HDC 0.00 0/1

DSC 0.00 0/1

ABS 0.00 0/1

BLS 0.00 0/1

ASC 0.00 0/1

kein passendes Fehlersymptom

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 5D EC A0 01 28 6E 32 00 AA 00


5E58 5e58 - Raddrehzahlfuehler Vorne Rechts: Radschlupfueberwachung RAD VR. Gutpruefung nach behobenem Defekt erforderlich !

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 282100 km

Fahrzeuggeschwindigkeit 39.66 km/h

ACB 0.00 0/1

HBA 0.00 0/1

ECD 0.00 0/1

HDC 0.00 0/1

DSC 0.00 0/1

ABS 0.00 0/1

BLS 0.00 0/1

ASC 0.00 0/1

kein passendes Fehlersymptom

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 5E 58 E0 01 28 6E 32 02 C1 00

=============================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie masz odczytu z niego .. a dlaczego to trzeba zapytać majstra co ci wymieniał łożyska ;) ...

Może kabel uszkodził, może czujnik uszkodził, może połączenie kaebl z czujnika - kabel od instalacji w aucie ( zamknięte to jest w takiej skrzyneczce czarnej w nadkolu ) .. może źle osadzona jest koronka - coś nie tak z łożyskiem >> ludzie potrafią takie rzeczy odwalić że głowa mała ;) ...

Jeśli w kompie nie ma w ogóle odczytu z sensora to ja bym najpierw połączenia sprawdził .. potem jeśli się da to zamienił sensory miejscami i zobaczył czy z instalacją OK ( z sensie czy jej nie uszkodzili i czy czujnik padnięty - w ten sposób wyeliminujesz dwa warianty ) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a u siebie wymieniałem z przodu nie ma koronki abs odczyt jest z łozyska .Tzn dokładnie z uszczelnienia łożyska tylko nie wiem czy z obustron jest(przypuszczam że jest) .Jezeli wezmiesz nowe łożysko to czuc pod palcami na tym plastiku takie zgrubienia jakby koronke ale próbować trzebaod czujnika abs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Koronka" to tak umownie ... nie może być jednego pinu raczej ;) ... musi rozdzielczość sygnałów jakaś tam być zachowana do ABS i TC ..

Tutaj widać fajnie gdzie jest czujnik i po wykręceniu go i wyjęciu półosi jest miejsce PUSTE na wylot .. a łożysko nadal siedzi tam ..

Nie robiłem tego .. raz to oglądałem kiedy wymieniałem kocówkę drążka z prawej .. ale coś mi tam takiego ząbkowanego jak koronka się "migneło było" :mrgreen:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie masz odczytu z niego .. a dlaczego to trzeba zapytać majstra co ci wymieniał łożyska ;) ...

Może kabel uszkodził, może czujnik uszkodził, może połączenie kaebl z czujnika - kabel od instalacji w aucie ( zamknięte to jest w takiej skrzyneczce czarnej w nadkolu ) .. może źle osadzona jest koronka - coś nie tak z łożyskiem >> ludzie potrafią takie rzeczy odwalić że głowa mała ;) ...

Jeśli w kompie nie ma w ogóle odczytu z sensora to ja bym najpierw połączenia sprawdził .. potem jeśli się da to zamienił sensory miejscami i zobaczył czy z instalacją OK ( z sensie czy jej nie uszkodzili i czy czujnik padnięty - w ten sposób wyeliminujesz dwa warianty ) ...

 

Łożyska wymieniałem sam. Kupiłem SKF i na uszczelnieniu były tzw koronki. Z lewej strony działa wszystko ok tylko z prawej. W poniedziałek pod mienie czujniki i zobacze. Ewentualnie wyjmę jeszcze raz pół oś i może coś zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli połączenia OK to będzie chyba to co kolega napisał wyżej ... Możliwe że odwrotnie wcisnąłeś łożysko ?? Ale to sprawdzisz bez nadmiernego rozbierania chyba nie ??

A swoją drogą nie wiem czy nie powinny to być dwa różne błędy .. tzn. inny kiedy czujnik jest uszkodzony a kiedy mamy brak odczytu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.