Skocz do zawartości

Kompleksowa odbudowa e30


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc


Chodzi mi od dluzszego czasu po glowie projekt odbudowy auta z lat 80-90. Dlaczego? Bo do jazdy na codzien mam F15, ktore bardzo lubie, ale tesknie za autem mechanicznym, prostym, bez komputerow. Poza tym po prostu chce sobie pogrzebac w garazu i cos zbudowac, mam warunki i chyba wystarcxajace uniejetnosci. W reszcie pomoze internet.


Biore pod uwage wylacznie serie 3, ale wciaz nie moge sie zdecydowac czy e30 czy moze e36. E36 kiedys mialem, super auto.


Moje zalozenia dla projektu

- auto ma byc ladne, odmalowane, obszyte na nowo, itd

- szybkie: swap na m54b30 zapewne

- nie bedzie sluzyc na tor, drifty itd

- bede nim jezdzil nie tylko “weekendowo” i cieszyl sie z samego ogladania auta, ale tez czasem uzyje go jako drugie auto, na codzien,

- oczekuje pewnego poziomu praktycznosci: klima, wspomaganie, abs

-jako drugie auto czasem uzywane przez zone: nie chce zeby bala sie do niego wsiadac (naped na tyl, wieksza moc, brak kontroli trakcji itd)



I teraz kilka pytan


1. Swap na m54b30 lub 2.8 - czy przekladajac calosc: silnik, skrzynia, sprzwlo - da sie zachowac kontrole trakcji ktora jest w e46?


2. Czy dorobienie klimatyzacji to problem? Majac wiekszy silnik pod maska? Bedzie miejsce?


3. Hamulce: o tym sporo jest wiec nie powinny byc klopotem


4. Wspomaganie - czy da sie latwo dostawic jesli auto bazowe nie ma?


5. Uklad kierowniczy - wszystkie e30 jakimi jezdzilem dawaly mi wrazenie malo precyzyjnych - to lwestia regeneracji ukladu czy tak jest?


Przy calej tej robocie, mozna kupic ladne e36 i taniej wyjdzie. To wiem. To nie bedzie tani projekt jesli ma byc perfect. Ale zastanawiam sie na ile efekt bedzie satysgakcjonujacy? Czy nadal nie pozostaje poczucie mocnego ale jednak “starego” auta ktore prowadzi sie jak 40 letnie 316?


Dzieki za porady!!!



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę podpowiedzieć coś na temat e36 :wink: kilka lat temu miałem bardzo ładne skromne czerwone coupe. Kupione z sentymentu, kiedyś mi się takie marzyło i w końcu mogłem sobie je sprawić :8) Egzemplarz zwykły i zachowany w oryginale - dziś już wymarły gatunek. Pierwsze wrażenie - podróż w czasie do lat liceum, wielka frajda z jazdy, drzwi bez ramek szyberdach, świetne wyważenie pojazdu i znakomite prowadzenie :cool2: Auto posiadałem ok 1,5 roku. Kupiłem jako w pełni sprawne lecz mimo to postanowiłem wymienić kilka elementów aby komfort podróży zbliżyć do współczesnych egzemplarzy. Kosztowało to ok 7tyś, wymieniłem mnóstwo elementów zawieszenia, większość układu hamulcowego, sporo rzeczy pod maską, a mimo to auto nadal prowadziło się jak model z lat 90 ;)


Ciekaw jestem ila dajesz sobie czasu na realizację i jaki przewidujesz budżet.

Powodzenia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas: ile bedzie trzeba. Duzo chce zrobic sam ale wsparcie potrzebne blacharza/lakiernika i swap tez wole zlecic. Oraz tapicer. Reszta w moim zakresie mysle.


Budzet: calosc razem z baza chcialbym zamknac w 50 tys. Ale zdrowe bazy coraz drozsze ;-)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że z takim budżetem można sporo zdziałać :cool2: Może warto pokusić się o odbudowę zgodnie ze specyfikacją fabryczną?

 

Tak, moznaby. Ale mnie na tym nie zalezy. Uwielbiam wyglad e30 ale lekki mod nadaje mu jeszcze lepszego wrazenia (lekko nizej, kola). Oraz 170km z 325i to dla mnie za malo. Chce wiec zachowac wyglad zblizony do oryginalu ale wzmocnic auto i dodac co nieco. Moze to bez sensu? Co myslicie?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hej. Ma to sens! Zmiana zawieszenia i koła to chyba taki podstawowy tuning, który poprawia wygląd auta i myślę, że jest do wybaczenia dla fanów marki. :) Sam dłubie przy E30, chciałbym zachować auto w oryginale, ale na seryjnym zawieszeniu to "koza". :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.