Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w tytule przymierzam sie do zrobienia odmy co niestety w tym silniku wymaga wymiany calej pokrywy zaworow.


Z racji, ze te pokrywy sa popierzenie drogie jak na taka - w gruncie rzeczy - glupia usterke, stad pytanie poniewaz zauwazylem na allegro kilka ciekawych ofert tych pokrywek mianowicie produkcji BERG, NTY, SKV, ktore w przeciwienstwie do OEM lub tej od FEBI nie kosztuja po prawie 2 tys. zl tylko juz w miare zgrabne 5 stowek.


Ale do rzeczy, myslicie panowie ze oplaca sie zaryzykowac i raczej nie powinno sie nic dziac i po prostu te FEBI sa tak drogie z dupy? Coz no nie widzi mi sie wydawac prawie 2 kola na cos takiego jak odme i zwyczajnie zastanawiam sie czy ktos bawil sie w zamienniki tych firm itp czy jednak z tymi odmami tak jest ze trzeba wydac 2k za glupote.


Tu podrzucam przykladowe linki:


https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-bmw-3-e90-e91-323i-325i-328i-330i-8394318458?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Silniki+i+osprz%C4%99t&gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhptyC3zzuY8s7_7Zog-hL-dxa7cpQg83pGlOe3RpeP0JybRq1QuXuaQaAjssEALw_wcB


https://allegro.pl/oferta/berg-pokrywa-zaworow-bmw-e90-e92-e91-330i-325i-323-9745317068?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Silniki+i+osprz%C4%99t&gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhptGP8O2vz4fx80J4tSXdqTsHL5_BKmJmrCdy_B19i9f9mHclh5GzwgaAsSyEALw_wcB


Coz przebicie ceny do OEM'u i FEBI z intercarsa jest bardzo zachecajace, ale zastanawia mnie czy to wytrzyma chociaz te pare lat czy jednak smierdzi jakims chinczykiem :|

Opublikowano
Jesteś pewny, że trzeba z pokrywą wymieniać? Ja mam co prawda N52B30 i wymieniałem poł roku temu odmę (przy okazji innych rzeczy), ale to był koszt chyba z 200,- a nie 2.000,-.. Pamiętam, że w MINI tak faktycznie miałem, tak jak mówisz, ale to zupełnie inny silnik..

F31 320d+

Opublikowano
Jesteś pewny, że trzeba z pokrywą wymieniać? Ja mam co prawda N52B30 i wymieniałem poł roku temu odmę (przy okazji innych rzeczy), ale to był koszt chyba z 200,- a nie 2.000,-.. Pamiętam, że w MINI tak faktycznie miałem, tak jak mówisz, ale to zupełnie inny silnik..

 

Z tego co wiem w tych N52 jest popieprzone i w jednych odma jest osobno gdzies pod kolektorem a drugich w pokrywie. U mnie jest raczej w pokrywie bo po 1. Pokrywa ma ten plastikowy dekielek na wysokosci 2 ostatnich cylindrow tak jakby pomiedzy nimi (pomiedzy tymi dziurkami na cewki i swiece), a po 2. jak kolezka robil mi rozrusznik co wymaga wyjecia kolektora ssacego - tak wiem sa tez inne sposoby, ale on robil tak to stwierdzil, ze zadnego ustrojstwa u dolu kolektora nie zauwazyl.


Generalnie kod silnika w mojej to N52B25A, teraz zgooglowalem odme i w sumie znalazlem cos takiego:


https://allegro.pl/oferta/11617531423-odma-separator-oleju-zawor-bmw-e60-n52-9671858719?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Silniki+i+osprz%C4%99t&gclid=Cj0KCQiAtqL-BRC0ARIsAF4K3WFZK92iP7rVQqYkH4J2msvcph6hvXN_iy7a_014Ur_QuQQc-5UHYO4aAvHLEALw_wcB


Niby E60, cos o E90 i E91 tez ale w opisie jest N52B25A


To teraz [BAD] mam banie... :duh:

Opublikowano

zobacz na realoem jaka masz :)


ja teraz tez mialem drutowac i wycinac sama odme i wklejac bo mam zintegrowana.

Zalozylem SKV i jest ok, poki co tydzien wiec wiecej nic nie moge napisac ale 470 zl to nie prawie 2 k ;)

Opublikowano
Z tego co wiem w tych N52 jest popieprzone i w jednych odma jest osobno gdzies pod kolektorem a drugich w pokrywie. U mnie jest raczej w pokrywie bo po 1.

 

ale dramatyzujesz... do liftu masz w silnikach n52 odmę pod kolektorem (gruszka, zamiennik z Febi)

po lifcie w EU masz silniki n53 z odmą w pokrywie a na rynki gdzie nie weszło n53 i zostało n52 (np Stany) odma też się zmieniła na tę w pokrywie.

przecież to jest 3 min roboty otworzyć maskę, zdjąć plastik pokrywę silnika i wiesz co masz. I wtedy szukać rozwiązania.

R6 + V4 = :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.