Skocz do zawartości

Odma N52 (ta z pokrywa)


dvls

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w tytule przymierzam sie do zrobienia odmy co niestety w tym silniku wymaga wymiany calej pokrywy zaworow.


Z racji, ze te pokrywy sa popierzenie drogie jak na taka - w gruncie rzeczy - glupia usterke, stad pytanie poniewaz zauwazylem na allegro kilka ciekawych ofert tych pokrywek mianowicie produkcji BERG, NTY, SKV, ktore w przeciwienstwie do OEM lub tej od FEBI nie kosztuja po prawie 2 tys. zl tylko juz w miare zgrabne 5 stowek.


Ale do rzeczy, myslicie panowie ze oplaca sie zaryzykowac i raczej nie powinno sie nic dziac i po prostu te FEBI sa tak drogie z dupy? Coz no nie widzi mi sie wydawac prawie 2 kola na cos takiego jak odme i zwyczajnie zastanawiam sie czy ktos bawil sie w zamienniki tych firm itp czy jednak z tymi odmami tak jest ze trzeba wydac 2k za glupote.


Tu podrzucam przykladowe linki:


https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-bmw-3-e90-e91-323i-325i-328i-330i-8394318458?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Silniki+i+osprz%C4%99t&gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhptyC3zzuY8s7_7Zog-hL-dxa7cpQg83pGlOe3RpeP0JybRq1QuXuaQaAjssEALw_wcB


https://allegro.pl/oferta/berg-pokrywa-zaworow-bmw-e90-e92-e91-330i-325i-323-9745317068?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Silniki+i+osprz%C4%99t&gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhptGP8O2vz4fx80J4tSXdqTsHL5_BKmJmrCdy_B19i9f9mHclh5GzwgaAsSyEALw_wcB


Coz przebicie ceny do OEM'u i FEBI z intercarsa jest bardzo zachecajace, ale zastanawia mnie czy to wytrzyma chociaz te pare lat czy jednak smierdzi jakims chinczykiem :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że trzeba z pokrywą wymieniać? Ja mam co prawda N52B30 i wymieniałem poł roku temu odmę (przy okazji innych rzeczy), ale to był koszt chyba z 200,- a nie 2.000,-.. Pamiętam, że w MINI tak faktycznie miałem, tak jak mówisz, ale to zupełnie inny silnik..

F31 320d+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że trzeba z pokrywą wymieniać? Ja mam co prawda N52B30 i wymieniałem poł roku temu odmę (przy okazji innych rzeczy), ale to był koszt chyba z 200,- a nie 2.000,-.. Pamiętam, że w MINI tak faktycznie miałem, tak jak mówisz, ale to zupełnie inny silnik..

 

Z tego co wiem w tych N52 jest popieprzone i w jednych odma jest osobno gdzies pod kolektorem a drugich w pokrywie. U mnie jest raczej w pokrywie bo po 1. Pokrywa ma ten plastikowy dekielek na wysokosci 2 ostatnich cylindrow tak jakby pomiedzy nimi (pomiedzy tymi dziurkami na cewki i swiece), a po 2. jak kolezka robil mi rozrusznik co wymaga wyjecia kolektora ssacego - tak wiem sa tez inne sposoby, ale on robil tak to stwierdzil, ze zadnego ustrojstwa u dolu kolektora nie zauwazyl.


Generalnie kod silnika w mojej to N52B25A, teraz zgooglowalem odme i w sumie znalazlem cos takiego:


https://allegro.pl/oferta/11617531423-odma-separator-oleju-zawor-bmw-e60-n52-9671858719?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Silniki+i+osprz%C4%99t&gclid=Cj0KCQiAtqL-BRC0ARIsAF4K3WFZK92iP7rVQqYkH4J2msvcph6hvXN_iy7a_014Ur_QuQQc-5UHYO4aAvHLEALw_wcB


Niby E60, cos o E90 i E91 tez ale w opisie jest N52B25A


To teraz [BAD] mam banie... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem w tych N52 jest popieprzone i w jednych odma jest osobno gdzies pod kolektorem a drugich w pokrywie. U mnie jest raczej w pokrywie bo po 1.

 

ale dramatyzujesz... do liftu masz w silnikach n52 odmę pod kolektorem (gruszka, zamiennik z Febi)

po lifcie w EU masz silniki n53 z odmą w pokrywie a na rynki gdzie nie weszło n53 i zostało n52 (np Stany) odma też się zmieniła na tę w pokrywie.

przecież to jest 3 min roboty otworzyć maskę, zdjąć plastik pokrywę silnika i wiesz co masz. I wtedy szukać rozwiązania.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.