Skocz do zawartości

brak ciepłego powietrza 4.8i V8


czarny bmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem.

Brak ciepłego powietrza w nawiewach.

Płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest.

Żadnego grzania się auta.

Czy to może być termostat?

Czy to może być pompa wspomagająca w obiegu chłodzenia silnika?

Czy to może być jakiś elektrozawór?


Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Widzę, że nikt nie miał takiego problemu.

Chciałbym dodać, że w serwisie (nieautoryzowanym) BMW sprawdzili komputerem i żadnych błędów odnośnie elektrozaworów i pompki wspomagającej nie ma.

Dałem auto do warsztatu i został zdiagnozowany termostat. Tzn. po wyjęciu i zalaniu go wrzącą wodą w ogóle się nie otwierał.

Dodatkowo została przepłukana nagrzewnica i wyleciało trochę "zanieczyszczeń".

Ogrzewanie dalej nie działa, jedynie na postoju trochę grzeje. Podczas jazdy już nie.

Dodam, że w zbiorniczku wyrównawczym cały czas bąbelkuje płyn, tak jakby był zapowietrzony układ.

Co to może być ?

Już nie mam pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jeśli „szpece” zalewali ten termostat gorącą wodą i liczyli na to, że on się otworzy... to może zmień warsztat.


Wrząca woda z czajnika podczas gotowania ma ok. 90stC, jak mieszkasz bardziej w górach to nawet mniej. Podczas „zalewania” termostatu jej temperatura spada jeszcze bardziej (w kontakcie z naczyniem, powietrzem, termostatem). Silnik V8 4.8i ma temperaturę pracy 102 lub 105stC (nie pamiętam dokładnie).


Więc... Może jakby go solidnie gotowali w garnku to byłaby szansa zobaczyć początek otwierania.


Jak bąbelkuje to może coś zapowietrza układ, może UPG? To zjawisko jest cały czas czy tylko po rozgrzaniu silnika? Może być tak, że płyn chłodzacy jest kiepski i przy wysokiej temperaturze zaczyna gdzieś parować.

Fakt, że komputer nie pokazał błędów nie oznacza, też że układ jest drożny. Płukali nagrzewnicę a sprawdzili fizycznie działanie tych elektrozaworków od nagrzewnicy? Może cewka pracuje (więc nie ma błędu zwarcia lub przerwania obwodu) ale zawór nie puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pierwszy komentarz.

Jeśli chodzi o zagotowywanie termostatu to sam w domu to sprawdzałem i nie otwiera się.

Nagrzewnicę przeczyścili i wyleciało trochę syfu.

Bąbelkowanie raz jest raz to nie ma.

Fizycznie nie zostało sprawdzone pompka wspomagająca i elektrozawory.

Mechanik chce zrobić test na spaliny w układzie chłodzenia. Sugeruje uszczelkę pod głowicą.

Zrobię to ale nie jestem przekonany.

Auto nigdy nie miało problemów z ogrzewaniem.

W ukrytym menu sprawdziłem że temperatura idealnie rośnie do 105-107 stopni podczas jazdy i trzyma.

Dodam, że węże są wszystkie gorące.

Na postoju przy ustawionym nawiewie na Max to jest temp wylatujacego powietrza 40 stopni A podczas jazdy ledwo 25 stopni. Oczywiście na zewnątrz temperatura ujemną.

Już mi ręce opadają.

A jak pomyślę o glowicach to nie chce myśleć ile to kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary termostat ma oznaczenie 105 stopni więc nie dało mi to spokoju i wsadziłem go do garnka i gotowałem we wrzącej wodzie kilka minut i nic się nie otworzył.

Podobno przy teście spalin w układzie chłodzenia (jeśli czynnik zmieni kolor) może być winna chłodniczka egr.

Jutro będę wymuszał na mechaniku żeby sprawdzał każdą część osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz gotować i dwie godziny :-) temperatura wody i tak nie przekroczy tych teoretycznych 100stC a w realu sporo niżej więc...

Ja bym porządnie sprawdził drożność i funkcjonowanie tego elektrozaworu a dla testu to bym go nawet na chwilę wyrzucił i zastąpił jakimś trójnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dalej nie mam ogrzewania.

Sprawdziłem wąż idący do nagrzewnicy jest gorący a powrót już zimny.

Myślałem że nagrzewnica więc na krótko podłączyłem wąż aby przepłukać same wejścia i wyjścia nagrzewnicy w podszybiu.

Efekt: w każdej kombinacji jest układ drożny.

Już nie wiem co mam robić.

Na postoju wąż do nagrzewnicy gorący a powrotny zimny.

Podczas jazdy wąż do nagrzewnicy letni a powrotny dalej zimny.

W ukrytym menu temperatura z głowicy 100-105 stopni.


Jak sprawdzić elektrozawory? Może klapy się nie otwierają?


Dramat bo za oknem ujemna temperatura :cry2: :cry2: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, byłem u (chyba właściwego) mechanika.

Stwierdził, że na bank elektrozawory. Wymontował i wstawił lekko sprawną używkę na sprawdzenie.

Zaczęło grzać aż miło, jednak ta używka się zawiesza bo grzeje raz na kierowcy stronę a raz na pasażera.

Elektrozawór już zamówiłem i czekam na ponowny montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.