Skocz do zawartości

Po wymianie paska i napinacza zaczęło coś piszczeć - ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Wymieniłem ostatnio napinacz z rolką (kompletny) i pasek od napędu alternatora i pompy wspomagania, gdyż coś tam "chrobotało" na gorącym silniku. Teraz "chrobotanie" ustało, ale za to na zimnym silniku coś tam cicho piszczy, a dźwięk ten przybiera na sile, kiedy obroty spadną trochę poniżej jałowych (np. kiedy powoli ruszam bez dodawania gazu). Co może być tam nie tak? Czy mechanik, który to wymieniał, mógł popełnić jakiś błąd: czegoś nie nasmarował lub nie wyregulował napięcia paska, jeśli w ogóle jest to regulowalne? A może po prostu napinacz z rolką jest kiepskiej jakości - na pewno jest to oryginał. Po wymianie przejechałem już około 1000km, myślałem, że po pewnym czasie samo się poprawie, ale niestety, nic się nie zmieniło. Czy to normalne i w końcu przejdzie, czy mam zacząć "męczyć" mechanika??

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
a jaki długi pasek ty dał i jakiej firmy?

 

O długości nie mogą nic powiedzieć, ale pasek był BOSH'a, kupowany był w firmie Fota, według katalogu, więc wszystko powinno być OK. Poza tym mechanik pewnie by zauważył, że coś jest nie tak gdybym dostarczył mu nie taki pasek jak trzeba. Czy błąd może tkwić w niewłaściwym montażu/regulacji ??

Opublikowano

Witam,

nie wiem czy przypadkeim nie dokucza Ci pompa wody. Skoro wczesniej coś chrupalo i teraz coś się odzywa to może być pompa wody (lubią siadać)

Pozdro

 

P.S. A pasek od klimy (jeśli masz klimę) też zmienileś?

...tylko BMW
Opublikowano
a między pompą wody a alternatorem jest jeszcze dodatkowa mała rolka?

 

A tego nie wiem, muszę sprawdzić.

 

nie wiem czy przypadkeim nie dokucza Ci pompa wody. Skoro wczesniej coś chrupalo i teraz coś się odzywa to może być pompa wody (lubią siadać)

 

To pompa wody też jest napędzana tym paskiem?? - też to muszę sprawdzić.

A jakie mogą być inne objawy dogorywania pompy wody? Nie chciałbym aby mechanik zaczął mi wciskać, że on wszystko zrobił OK, tylko przy okazji okazało się ,że pompa wody siada.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Pompy wody (w oryginale) są plastikowe, a stary płyn chłodniczy wraz z zanieczyszczeniami może je zniszczyć. Pompę wody słychać charakterystycznym pojękiwaniem, ciężko to opisać słowami więc moim zdaniem wizyta u mechanika będzie konieczna. Podobno przy ok. 200tys. przebiegu pompę należy wymienić (nawet jak nie wykazuje dużego zurzycia)

Pozdrawiam

...tylko BMW
Opublikowano
Pompy wody (w oryginale) są plastikowe, a stary płyn chłodniczy wraz z zanieczyszczeniami może je zniszczyć. Pompę wody słychać charakterystycznym pojękiwaniem, ciężko to opisać słowami więc moim zdaniem wizyta u mechanika będzie konieczna. Podobno przy ok. 200tys. przebiegu pompę należy wymienić (nawet jak nie wykazuje dużego zurzycia)

Pozdrawiam

 

Skoro pompę wody należy profilaktycznie wymienić po około 200 tys. km, a tyle jest mniej więcej u mnie, to ile to będzie kosztować w polskich realiach. Chodzi mi o przybliżoną cenę pompy (oryginał/zamiennik) i tzw. robocizny. Chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej na ten temat jeszcze przed wizytą u mechanika, aby ten nie wcisął mi żadnego "kitu".

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jak u siebie zmieniałem wisko (myślałem, że pompa jest rownież do wymiany - okazało się że chłodnica) dzwoniłem do BMW i powiedzieli, że oryginał kosztuje ok. 280pln, na allegro są zamienniki (nie polecam za ok. 100-140pln). Czasami ktoś ma oryginał za ok. 200pln. Lub trzeba zadzwonć do intercars-u, foty...

Pozdrawiam

...tylko BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.