Skocz do zawartości

523i 96r 1x vanos czujnik wałka zamienniki ktoś coś?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie.

Autko osłabło (już jakiś czas miało czasami problemy z odpalaniem - dłużej kręciło a czasami na strzał zapalała) przerywa czasami podczas przyspieszania - podpiąłem pod inpę błąd nr 65 czujnik wałka.


Mowa o czujniku nr 17 ze schematu : https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_1480-glowica-cylindrow-vanos/vBU10987


Czy ktoś testował w praktyce jak wygląda sprawa zamienników ww. czujników?

Cena oryginału to jakieś nieporozumienie a Vod siemens nie mogę nigdzie w znanych mi sklepach sprawdzić.

Mówimy o jakichś konkretnych firmach nie jakieś max gear etc... np Hella?

Dzięki za odpowiedzi ;)

Opublikowano
Hella czasami działa czasami nie. Vdo było ok ale przestali produkować. Niektórzy Delphi kupują i tez loteria. Albo pewny oryginał albo wymieniasz zamienniki do skutku. Opinie będą jak ta. Jedni napiszą ze jeżdżą latami a inni że nie działa
Opublikowano

W takim razie wyciągnę go zobaczę... może z kablem jest problem, jeśli nie to szukam w tej kolejności ori używany/ vod siemens / w ostateczności kupie coś pokroju hella / delphi / mayle w lokalnym sklepię i w razie w będę reklamował ;)

Dzięki.

Opublikowano

Właśnie o to mi chodzi chce sprawdzić czy są w całości ;)

Tam się dostać to moment z tego co patrzyłem a i tak mam wyciek oleju w tamtej okolicy to przy okazji zobaczę co tam się wyprawia :norty:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego danielxc717 niestety nie miales racji wytlumacze jak to wyglądało u mnie moze komus się przyda ;)

Najpierw padł czujnik walka rozrządu - Delphi oczywiście nie działał kupilem ori używany problem zniknął autko wróciło do żywych.

Po okolo 2 tyg zgasilem pod sklepem i kaplica kręciło nie odpalało wkurwiony wracałem do domu z buta... :D

Po podłączeniu kompa blad czujnika walu... wróciłem do auta po kilku godz przez bóle i męki odpalilo po 5sek krecenia, chodziło jak ciagnik ale do domu się dotoczylem na 1 biegu :D (cale szczęście ok 1km).

Wkurzony stwierdzilem ze wyjmę czujnik i tak mial iść do wymiany i zobacze jak wygląda...

Okazało się że czujnik to siemens ale juz nie ori bmw a data produkcji 2010r ale... byl caly w błocie syfie i bóg wie czym jeszcze po wyczyszczeniu samego czujnika auto odpalilo na dotyk blad zniknął... :duh:

Zadowolony pojeździłem 3 dni... i powróciły problemy z odpaleniem na kompie czujnik walka... :duh:

Wyjąłem sama wtyczkę odchyliłem ta osłonkę gumowa kostki i co się okazało.. wszystkie 3 kolorowe osłonki kabli zamieniły się w pyl i kable zwierały się ze sobą... po zaizolowaniu czujnik znowu dziala!

Sprawdziłem stary czujnik walka i dokładnie to samo pod osłona kostki kolorowy pył i miedziane kable :mad2:


Moze komuś się przydadzą te wypociny bo obstawiam ze 8 na 10 awarii tych czujników to cos podobnego na logike tam nie bardzo ma się co zepsuć ;) ciekawe ile osób zmienilo sprawne czujniki w których puściły osłonki :mrgreen:

Opublikowano

Na czujniku wału.

Brak oslon pod silnikiem stare wycieki płynu i oleju plus syfi się zrobiło błotko.

Kolego nie mowie że jeśli u mnie tak to wyglądało to u wszystkich z pewnością tez.

Chodzi mi o to że zapewne czesto bywa tak ze jest problem z sama kostka badz syfem a ludzie wymieniają.

Co nie zmienia faktu ze czujnik sam z siebie tez mógł paść.

Jak sprawdzałeś oscyloskopem i wtyczka ok to 100% ze padł sam czujnik.

Chodzi tylko o to że czasami warto sprawdzić zanim się coś wymieni prawda ?

Ja bardzo nie chętnie wymieniam oryginalne części w tym aucie ale nie ze względu na cenę... a na jakość dzisiejszych części.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.