Skocz do zawartości

Problemy z tankowaniem 750li.


Nimnul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z tankowaniem mojej 750tki. Z pewnością jest to kwestia odpowietrzenia baku. Tankowanie do pełna trwa ok 15 minut. Nie mogę przekraczać ok 100 ml na sekunde ponieważ inaczej na kazdej stacji pistolet wybija. Nic nie daje obracanie.


Dziś idąc za trzema wężykami bieżącymi pod autem od strony baku w stronę komory silnika, natknąłem sie pod maską za filtrem weglowym na zamkniety zawór odpowietrzania baku nr.7507664.


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201009_162122.jpg


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_163604.jpg


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_161037.jpg


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_160952.jpg


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201022_161011.jpg


Po odpięciu jest on cały czas zamknięty a wydaje mi się, że powinien być otwarty gdy nie ma napięcia. Podanie na krotko 12v otwiera go nieco. Rozłączenie go fizycznie (odłączenie wężyka) powoduje, -e tankowanie przebiega już normalnie wiec to w tym zaworze prawdopodobnie jest problem. Próbowałem go rozruszać, posmarowałam, przedmuchałem kompresorem. Przy kilku barach otwiera się ale takiego ciśnienia nie wytwarza paliwo z dystrybutora ;). Odpięcie go wraz z wężykiem od bloku silnika powoduje oczywiście łapanie lewego powietrza wiec moim zdaniem zawór po odpaleniu auta powinien być zamknięty. Mój jest cały czas zamknięty dlatego auto pracuje normalnie, niemniej jednak na postoju ten zawór powinien pozwolić powietrzu wraz z oparami przedostać się do silnika. Sprawdzając napięcie na kostce faktycznie pojawia sie ono wraz z odpaleniem auta. Na postoju przy zgaszonym silniku nie ma napięcia.


Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.


Czy ten zawór u mnie jest sprawny czy uszkodzony ? Powinien tak sie zachowywać ?

Edytowane przez Nimnul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dowiedziałem się, że ten zawór EVAP służy do odprowadzania oparów paliwa do silnika a nie do odpowietrzania baku przy tankowaniu :/


Czy ktoś w takim razie może naprowadzić mnie na to gdzie leży u mnie problem ? W jaki sposób ma się odpowietrzać bak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po namowie odkreciłem prawe tylne nadkole i wyciągnąłem zamontowany nad nim zbiornik nadmiarowy. Żaden z wężykiow nie był ani zagiety ani uszkodzony. To są tak jak by dwa zbiorniczki połączone ze sobą plus trzeci taki mały okrągły jak by filtr.


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164918.jpg


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164851.jpg


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164815.jpg


Z przodu nadkola w strone tylnej kanapy idą dwa wężyki ktore były wpięte do zbiornika nadmiarowego. Grubszy prowadzi chyba do baku bo dmuchajac w niego czuć jak nnapełniam bak i powracające powietrze śmierdzi benzyną. Drugi jest niedrożny.


http://autaslubne.pl/pliki/ista/20201026_164807.jpg


Z drugiej strony nadkola, pod rurą wlewu paliwa jest coś takiego ... jak by jakas pompka ( zaznaczona na czerwono ) .


20201026_200404.jpg


Na Realoem opisana jest jako "pompa diag. nieszczelności z filtrem" - cokolwiek by to nie znaczyło to zastanawiam się do czego ona służy i kiedy działa ?


realoem%201.jpg


Czy ktos ma pomysł i podpowie mi co moze być powodem moich problemów z tankowaniem ? Da sie jakos rozebrac i sprawdzic ten zbiornik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

i have same car and same problem with tank - i was disassemble all and not found where is problem...

after - my fuel pump die - and i install new - https://www.drive2.ru/l/576855478051538178/

and now fuel from right side not go to left with pump and car can drive only on full tank... but now is easy to tank :)

anyway i think i know why fuel not go to right side...


ps. here is my blog about e66 - https://www.drive2.ru/r/bmw/7_series/566948603407368826/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie nadal mam problem z tankowaniem. Napełnianie baku do pełna trwa ok 10 minut ale ja w moim aucie nie mam problemów z pompą. Auto pracuje normalnie przy kazdej ilosci paliwa w baku. Moim zdaniem problemem jest filtr z węglem aktywnym - gdy go przedmuchałem sprężonym powietrzem to od tej pory jest jakby lepiej (ale nadal nie tak jak powinno być)



I still have a problem with refueling. It takes about 10 minutes to fill the tank to full capacity, but I have no problems with the pump in my car. The car works normally with any amount of fuel in the tank. in my opinion, the problem is the activated carbon filter - when I blown it with compressed air, it seems to be better (but still not as it should be)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.