Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chce sie zapytac i silnik w bmw E30 1,6 94r jako ,ze to touring.

Kazde inf jest dla mnie b.cenne bo w klubie jestem nowy,a z marka nie mialem wczesniej do czynienia. Korzystajac z okazji chce pozdrowic wszystkich klubowiczow!!

Opublikowano
Witam chce sie zapytac i silnik w bmw E30 1,6 94r jako ,ze to touring.

 

Końcówka produkcji E30, czyli najlepsze co można mieć z tej serii Trójek po liftingu w 1987 r. :D (nie tyle, że najmłodsze, co jakościowo dopieszczone prawie do perfekcji).

 

Jeżeli samochód ma seryjny silnik, to będzie M40 B16.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
No dzieki! :cool2: Wlasnie takie opinie chcialem przeczytac,ale obawialem sie,ze beda jednak niepochlebne pod adresem mojego nabytku. Kamien spadl mi z serca. Co myslicie o zagazowaniu tego auta?Czy wogole warto i jakie moga byc z tym problemy. I jeszcze chce sie poradzic na co zwrocic uwage,w naprawach eksploatacyjnych(slabe punkty tego auta).
Opublikowano
No dzieki! :cool2: Wlasnie takie opinie chcialem przeczytac,ale obawialem sie,ze beda jednak niepochlebne pod adresem mojego nabytku. Kamien spadl mi z serca.

 

:naughty: :naughty: :naughty: Nie tak szybko...

M40 jest czołówce awaryjności silników BMW. :mad2: Ma u nas ksywę "Pralka Frania". Pękają paski rozrządu (niedopatrzenie właścicieli), przestają działać popychacze hydrauliczne, zwłaszcza w egzemplarzach, które jeżdżą na przeciętnej jakości olejach.

 

Jeżeli silnik pracuje cicho, na zimno i na ciepło, nie ma żadnych "bocianich klekotów", to módl się, żeby tak zostało jak najdłużej. I prędziutko wymień olej na co najmniej półsyntetyk 10W/40. Smarowidła mineralne są dla M40 zabójstwem na raty. Minerały + zagęszczacze są zabójstwem natychmiastowym.

 

Na pocieszenie - miałem do czynienia z M40 B16 przez parę lat w E30. Wymieniałem "górę" (popychacze, wałek rozrządu) jak 2/3 właścicieli.

I po tym zabiegu mogłem mówić o B16 w samych superlatywach - porównując do 1,6-1,8 litra innych marek.

 

Co myslicie o zagazowaniu tego auta?

 

M40 "gryzą się" z prostymi instalacjami.

 

Ze względu na duży stopień zaawansowania instalacji wtryskowej (komputer steruje i wtryskiem paliwa, i układem zapłonowym) nie polecamy nic innego niż sekwencja. Każde tańsze instalacje są źródłem kłopotów, niekoniecznie od razu.

 

Niestety, generalnie benzynowe BMW jeżdżą bezproblemowo latami. Dopóki nie założy im się LPG. :twisted2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Niestety, generalnie benzynowe BMW jeżdżą bezproblemowo latami. Dopóki nie założy im się LPG. :twisted2:

 

To da sie przejsc odpowiednio "chuchając" na auto, ale dla przeciętnego kierowcy jest to niezrozumiałe, bo gaz to mają być tylko oszczędności... :mad2:

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano
Czyli jednak lipa??

ale w jakim sensie?? bo jesli chodzi o gaz, to dolicz sobie wymiane swiec co 15tys km + jazda na Pb kiedy silnik zimny + tankowanie lepszej Pb lub dolewki uszlachetniaczy do wtryskiwaczy... do tego przegląd instalki dwa razy w roku. Jesli bedziesz tak robil, to bedzie Ci chodzilo tak jak u mnie... francja elegancja... Gaz to pozorna oszczednosc dla wielu ludzi, jest w tym kapke prawdy, ale jednak zawsze tą 1/3 można zaoszczędzić... :wink:

 

rozpisalem sie a nie wiem czy o to chodzilo... :doh: :mrgreen:

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano

No powiedzmy ,ze chce zeby chodzilo dobrze i tanio.Wiec rozwazam mozliwosc instalacji sekwencyjnego wtrysku jedynie trzeba mi opini uzytkownikow. Bo we warsztatach zawsze mowia,ze bedzie super. Jednak potem sie okazuje,ze nic nie jest git a wszystkie usterki sa naturalnym efektem eksploatacji... wiec prosze o porady. Nie mam pojecia ile dokladnie auto pali,ktos moze mi w przyblirzeniu okresli spalanie tej jednostki. Jak sie domyslam silnik ten nosi oznaczeni:M40

Pozdrawiam

Opublikowano

mi w trasie przy 120km/h pali równe 7.5 litra na 100km.

w miescie potrafi spalic duzo więcej,niestety nigdy nie mierzyłem.

Mi silnik cyka ale wkręca sie dobrze,nie jest to rakieta ale jezdzi sie całkiem przyjemnie.Leje pół syntetyk MOBILa.Mam przejechane 190kkm,oleju mi ubywa około litra na 4kkm.

 

 

Pzdr.Prosiak.

Opublikowano
Nie mam pojecia ile dokladnie auto pali,ktos moze mi w przyblirzeniu okresli spalanie tej jednostki. Jak sie domyslam silnik ten nosi oznaczeni:M40Pozdrawiam

 

M40 B16 popalało na trasie 7-8 l/100 km (zwykłej Pb95), co dziwne w zasadzie niezależnie od tempa jazdy. Czy leciałem spacerowe 90-100 km/h, czy w porywach 130 km/h różnica w średnim spalaniu u mnie nie przekraczała 0,5 l/100 km. W mieście nie wiem, bo nie jeździłem - u poprzednika na krótkich odcinkach (4-10 km) popalała 9,5-10,5 l/100 km.

 

Nie miałem LPG. Chociaż bywały takie miesiące, w których wykręcałem 3-4 tys. km. Jeżeli będziesz przejeżdżać do 20 tys. km rocznie, zakładanie gazu mija się z sensem.

 

Poza zdechłymi popychaczami hydraulicznymi (w konsekwencji zajechany wałek rozrządu), sam był silnik absolutnie bezproblemowy.

 

Uwagi bardziej wymagał jego osprzęt, który trzeba było poprawiać po zbyt oszczędnych poprzednich właścicielach. :duh: Nowe wisko, pompa cieczy, pasek rozrządu z rolkami (ostatni dzwonek, jak się okazało), a po za tym normalia (płyny, filtry, kable WN, itp.)

 

Mój egzemplarz nie wymagał dolewek oleju między wymianami. Zużywał 0,5-0,7 litra syntetyka na 10-12 tys. km. Co roku na przeglądach miał wyniki toksyczności spalin jak u trzylatka (np. HC 33 ppm). Katalizator był fabryczny, z datą produkcji 03/89 :shock: :shock: :D

 

Trójka zmieniła właściciela przy 220 tys. km, a licznik miała na 90 % "skorygowany".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.