Skocz do zawartości

2021 BMW X1 2.0i sDrive Mpakiet - pytania techniczne/konfig


zixart

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem tu nowy! Jestem na etapie konfigurowania i zamawiania nowej BMW X1 2.0i sDrive Mpakiet, chcę rocznik już 2021 więc będę rezerwował pierwszy slot po Nowym Roku. Konfiguracja wychodzi ok. 230/235 tyś. brutto. Największą bolączką jest dla mnie już odrobinę wiekowy system iDrive (chciałbym najnowszą jednostkę MGU), ale nie jestem w stanie czeka na III gen. X1. W związku z konfiguracją mam kilka technicznych pytań kwestii, z którymi może już się spotkaliście/możecie pomóc:


1. biorę X1 na opcjonalnych do Mpakietu felgach 19' i chcę od razu po zakupie przerzucić go na opony wielosezonowe - Bridgestone Weather Control A005 Evo/Michelin CrossClimate+ -> czy ktoś z was użytkuje X1 na wielosezeonówkach? Macie jakieś opinie w tym zakresie?


2. Tak jak wyżej pisałem, będzie to X1 Mpakiet na felgach 19'. Zastanawiam się czy w związku z tym nie zrezygnować z M zawieszenia i nie iść w standardowe albo adaptacyjne?


3. Czy myślicie że w 2021 jest szansa, że X1 dostanie iDrive 7.0? Zależy mi przede wszystkim na android auto, a wiem, że jest to możliwe tylko na wersji 7.0


4. Czy istnieje opcja zamontowania aftermarket hak holowniczego bez utraty gwarancji? Szkoda mi płacić 3,5 k jeśli nie jestem pewien czy będę korzystał + za dobry aftermarket chyba ok połowy tej ceny.


5. Czy jest możliwe zainstalowanie 2 kanałowego (przód/tył) wideorejestratora z trybami parkingowymi etc. (więc podłączenie do instalacji) bez utraty gwarancji?


6. Czy wiecie może czym jest opcja w konfiguratorze przygotowania do montażu bagażnika rowerowego? Czy ta opcja wymaga haka holowniczego? Czy sama opcja przygotowania do montażu bagażnika rowerowego pozwala już na jego montaż? Jak to wygląda?


7. Jakie macie opinie o jasnej tapicerce ze sztucznej skóry Sensatec? Co prawda nie jest dostępna w Mpakiecie ale jestem ciekawy czy to w ogóle ma sens.


8. Czy warto Waszym zdaniem dopłacać do systemu nawigacyjnego Plus z ekranem 10.2 względem tego zwykłego 8.8? Czym się różnią poza wielkością?


9. Czy w przypadku gdybym chciał po 10kkm od nowości wymienić olej poza ASO np. w Hypertechu, to jaka to zrobię to tracę gwarancję?


Będę wdzięczny za pomoc jeżeli znacie na którekolwiek z ww. pytań :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć,


Ad.1. Z podanych opon wybierz najcichsze, X1 jest słabo wyciszone w nadkolach.


Ad.2. Na pewno warto dopłacić do innego zawieszenia niż standardowe. W M-pakiecie dopłata do adaptacyjnego nie jest duża. Co prawda nawet w nastawach „Komfort” nie ma jakiejś wielkiej różnicy w miękkości, ale przynajmniej temu zawieszeniu obce są problemy zawieszenia standardowego jak dobijanie czy hałasowanie, na co skarżą się niektórzy użytkownicy.

Zastanowiłbym się natomiast nad 19-kami. Oczywiście na feldze 19 auto w M-pakiecie wyglada super, ale wytrzęsie Cię niemiłosiernie... nawet na zawieszeniu adaptacyjnym.


Ad.5. Kupujesz dobrze wyposażone auto, spróbuj wytargować w cenie zestaw kamer BMW Eye z montażem... lub chociaż montaż przez ASO kamer dostarczonych przez Ciebie.


Ad.7. Kiedyś użytkowałem auto z Sensatec. Ale skóra to skóra, poza tym ładnie pachnie :wink:


Ad.8. Moim zdaniem przy tak wyposażonym aucie szkoda byłoby psuć konfiguracji zwykłą navi. Nie wiem jak teraz, kiedyś Plus miał dodatkowo Head-Up i pokrętło iDrive z rozpoznawaniem pisma.


Ad.9. Jak najbardziej warto wymieniać olej częściej niż wg. wskazań. Najprościej - kup do tej wymiany oryginalny filtr oleju (niedrogi - bo to tylko wkład), wymień w dowolnym serwisie, a ASO nawet nie będzie wiedziało, że była wymiana oleju pomiędzy interwałami. Jedna uwaga - pierwsza wymiana oleju wymaga zerwania takiej plastikowej zaślepki na obudowie filtra (aby spuścić olej z obudowy), dlatego w zestawie z wkładem zawsze jest plastikowy korek (który wkręca się w miejsce po zerwanej zaślepce). Jeśli faktycznie pierwsza wymiana ma być "bez śladu", to zamiast zrywać zaślepkę po prostu odkręć obudowę filtra. Jedyny minus - na ręce mechanika poleci trochę oleju znajdującego się w obudowie filtra.


Na koniec ważna uwaga - jeśli chcesz wykupić przedłużoną gwarancję (warto), musisz ją zamówić wraz z autem, bo potem jej już nie dokupisz.


BTW,

nie zmieścisz w podanej cenie tych wyższych pakietów jak First Class, itd.? W 2017 w tej cenie dało się upchnąć wszystkie dostępne pakiety/opcje i jeszcze xDrive... Czyżby X1 tak mocno podrożało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!


Ad. 2 - co do 19' to jestem zdecydowany. Boje się tylko, że w konfiguracji z zawieszeniem msport może być naprawdę naprawdę twardo dlatego rozważam przejście na adaptacyjne.


Ad. 5 - z BMW Eye problem jest taki, że jest drogie a jakość przy tym jest bardzo 'średnia'. Ale masz racje, zapytam o możliwość montażu przez nich czegoś innego choć nie sądzę żeby się zgodzili.


Ad. 9 - dzięki za uwagi! W razie czego będę zmieniał w Hypertechu a tam chyba ogarniają te rzeczy;)


Co do przedłużonej gwarancji to dlaczego uważasz, że warto? Zastanawiałem się na tym punktem ale koniec końców się nie zdecydowałem z uwagi na niskie przebiegi które robię - przy max 10 tyś km/rok wydaje mi się, że nie jest to dla mnie opłacalne.


Tak, w cenie 230k zł X1 w wersji 2.0 jest mocno dopasione i jest większość pakietów (business/first class, connected etc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawieszenie w M-pakiecie to zawieszenie ze sprężynami progresywnymi - to nie oznacza, że automatycznie jest bardzo twarde, progresywna charakterystyka jest bardzo fajna.

Aczkolwiek na polskich, lokalnych drogach adaptacyjne sprawdza się chyba jednak lepiej...


Co do montażu kamery - jeśli dostarczoną przez Ciebie kamerę zamontuje ASO to nie będziesz miał problemów z gwarancją (mówimy oczywiście o montażu z „cięciem” wiązek, a nie zwykłym zasilaniu przez USB/gniazdo zapalniczki). Powinni się zgodzić, tak samo jak możesz zażyczyć sobie montaż własnego alarmu. Bardziej chodzi o to „za ile” :wink:


BMW Repair (czyli przedłużona gwarancja) w wersji rozszerzającej gwarancję na 5 lat/200.000km kosztowała w 2017 około 5000 zł. To tyle co koszt jednej, nieszczególnie dużej naprawy w ASO po gwarancji.

Tu nie chodzi tylko o to ile rocznie jeździsz, ale także ile lat planujesz używać auto.

Co prawda w X1 przez 3 lata (55kkm) póki co bez awarii, ale w F11 koszty napraw gwarancyjnych w ASO przez 5 lat wyniosły prawie 60.000 PLN... więc sam sobie odpowiedz czy warto :wink: (to oczywiście kosztorys wg. cennika bez rabatowania, itd. ale gdyby przyszło nawet zapłacić połowę tej kwoty...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, co do przedłużonej gwarancji rozumiem, koszt faktycznie jest rozsądny (5200 zł) ale przyznam szczerze, że w głowie miałem plan aby po upływie nominalnej gwarancji BMW (zakładam, że 2 lata?) zrobić w nim małego chipa i zwiększyć moc do tych 230/240 km. Przy rozszerzonej gwarancji nie będzie to miało sensu bo automatycznie ją utracę - i teraz nie wiem robić :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ad. 8. Zakładam że ID7 nie będzie dostępne i zrobią dopiero w nowej generacji. Też strasznie nad tym ubolewam, już chciałem zmienić komórkę (od zawsze na androidzie) na apple, żeby korzystać chociaż z applecar. Natomiast nie mogę dokupić gdyż mam właśnie navi 8, a dokupić można tylko w plus z 10 cali...także warto nad tym się zastanowić od razu. To jest trochę śmieszne że nowe auto w klasie premium z 2020 roku nie ma androida. Hundai i30 ma standarcie androida i applecar...:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przedłużonej gwarancji to dlaczego uważasz, że warto? Zastanawiałem się na tym punktem ale koniec końców się nie zdecydowałem z uwagi na niskie przebiegi które robię - przy max 10 tyś km/rok wydaje mi się, że nie jest to dla mnie opłacalne.

 

Szczerze? Wykupiłem opcję 5 lat/200 tysięcy i teraz żałuję, że nie wziąłem 6 lat. EGR, wymiana tylnych lamp w klapie, które same z siebie zgasły, wymiana czujnika parkowania i już mi się zwrócił pakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.