Skocz do zawartości

E46 M54B22 odpala i zaraz gaśnie


maydayino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent to M54B22...samochód od pół roku stał nieużywany. Odpala od strzała, ale za chwilę gaśnie. Czasami obroty potrafią skakać przez chwilę od 500 do 1000, ale prze max 3 sekundy. Czuć paliwem jak przy zbyt bogatej mieszance. Po dodaniu gazu ma trudności z wkręcaniem się na obroty. Po podłączeniu kompa błędów brak. Odłączyłem przepływkę, silnik pracuje w miarę normalnie bo przy schodzeniu z obrotów schodzi trochę za nisko ale wraca do 640 obr/min i ładnie trzyma. Paliwa nie czuć. Przejechałem się, aż do rozgrzania silnika i podłączyłem przepływkę i niestety na ciepłym to samo. Myślę, że przez odłączenie przepływki wszedł zapewne w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i posypały się błędy, ale czy w ogóle jest sens na nie patrzeć skoro pokazały się tylko na odłączonej przepływce?

103 Control vanos mecanical intake

228 lambda control tolerance bank 2

227 lambda control tolerance bank 1

241 burning fail cylinder 4

239 burning fail cylinder 2

240 burning fail cylinder 3

242 burning fail cylinder 5

8 air flow meter

Macie jakieś pomysły co to może być? Pół roku temu wszystko było ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem przepływkę, pokasowałem błędy i adaptację...niestety odpalił i zaraz zgasł. Odłączyłem znowu przepływkę odpalił, pracował na wolnych obrotach do rozgrzania, przejechałem się. Wszystko jest w porządku oprócz schodzenia z obrotów bo spada do ok 500obr. W trakcie pracy silnika podłączyłem przepływkę, obroty lekko spadły i zaczął chodzić lecz po dodaniu gazu dławi się i gaśnie. W trakcie pracy silnika z podłączoną przepływką nie idzie skasować błędu 8 air flow meter - ks ground or open circuit, błąd statyczny. Błąd kasuje się tylko przy zgaszonym silniku, lecz po odpaleniu wraca. Ilość powietrza na biegu jałowym 0 kg/h. Sprawdziłem przejście na przewodach i od wtyczki do samego kompa nie ma przerwy. Profilaktycznie przeczyściłem styki. Obstawiam, że przepływka od półrocznego postoju padła :mad2: Gdzieś w necie wyszukałem na jakimś forum, że może to być wina pompy paliwa, ale czy wtedy wkręcałby się na obroty i miałby moc przy odłączonej przepływce?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.