Skocz do zawartości

przerabiam silnik m20b25 zmniejszam komore spalania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mój mechanik wpadł na pomysł tuningu mojej 525. Padłą mi głowica 885 końcówka kupiłem silnik 731 końcówka 885 jest na złom.

Więc mam taką wizje wsadzić tą głowice do 2,5 litra wiadomo jest ona mniejsza tzn komora spalania o 4 mm węższa ale bezkolizyjna z tego co wyczytałem wsadzano te głowice do ety lub super ety gdzie blok generalnie jest ten sam ta sam średnica inny skok tłoka... teraz chciałbym was zaprosić do dyskusji... :) z tego co iwem będe musiał ładować paliwo więcej oktanów ale jeżdze na gaz wiec nie ma problemu.Jest też opcja ,zę zamienie wał i korby czyli przełozę z 2 litrowego korby i wał zamontuje tłoki od 2,5 litra... i tu też zapraszam do dyskusji moze ktoś już coś robił takiego albo wie jak wygląda sprawa przełozenia wału i korb i czy pasują tłoki ale najaważniejsze czy założe tą głowice na 2,5 litra kurcze skoro do ety pasują...

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
a i jeszcze jedno czy gzieś znajde program gdzie są srednice tłoków, bloków,sworzni itp...
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Witam mój mechanik wpadł na pomysł tuningu mojej 525.

Jeżeli Twój mechanik wpadł na taki pomysł, to niech go wprowadzi w życie.

Prawdę mówiąc, chyba nie uzyskasz tu zbyt wielu odpowiedzi na zadane pytania. Podpowiem Ci tylko że głowica z ETY niespełni swojego zadania :wink: .

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

do bloku od m20b25 pasuje tylko glowica z numerem 885 i zadna inna. Supereta takze ma glowice z numerem 885 - zakladanie glowicy od starej ety czy 2.0 (koncowka 200) albo od nowszego 2.0 kncowka 731 jest bez sensu gdyz:

- mniejsze kanaly dolotowe

- mniejsze zawory

- tloki beda walily po zaworach,

 

 

a z reszta :)

 

poczytaj

 

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00080/m20seite2.htm

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

to jest teoretyczny plan, wsadza sie różne żeczy do clio , np cżesci od diesla :) garbus też sie robiło rózne cuda... z etą też robiło sie inne gadzety przeciezeta ma tą samą srednice co 2,5 litra tylko skok tłoka inny czyli wał i wykorbienie z tego co sie nie myle może troche tłoki a wsadza sie głowic od 2 litrów... dokładnie tą co ja mam cytuje

 

" Do silników 320/6, 323i i "stara" eta pasują jakakolwiek głowica od m20. Do 2,5 oraz nowej ety tylko od 2,5. Starą od nowej najprościej rozróżnić po tłokach - w starej nie wystają ponad blok, w nowej wystają. Tylko co z tego wszystkiego - wygląda na to że jedyne co możemy robić to zakładać kolejną głowicę i czekac kiedy pęknie." źródło http://www.bmwmpowerclub.com.pl/serwis/glowice%20m20.htm

 

gość zrobił sobie nawet 2,4 litra ... jeżeli blok jest ten sam w 2,5 co w ecie gdzie sie zwiększa moc przezłowice od 2.0 l to wygląda zachęcajaco... a jeżeli sam wał od 2 litra pasuje do 2,5 litra tylko rózni się średnicą tłoka bądź małym skokiem to można to porzekładać:) oczywiscie teoretycznie .

kolega podsunoł pomysł ale powiedział ,że nie zna wymiarów i mówił dowiedz się na forum może ktoś robił coś takiego...

dodam ,zę gość przerobił sobie kiedyś mzk kombinując od innego medelu z tłokiem i cylindrem pod dół cylindra zrobił podkładke i efekt był taki ,żę wylondował w krzaki tak rwała inny kolega złamał ręke :)... a motor na szrot :) ale wracajac do tematu nadal czekam na podpowiedzi może ktoś chociaż próbował wadzać... z tego co wiem w mojem 525 są płąskie tłoki i nie wystająpo za blok... a głowica ma mniejszą komore ale tłok w ten próg nie przydzwoni... im więcej parametrów otrzymam tym łatwiej bedzie mi podjąc decyzje czy rozbierać silnik 2.0 l i wsadzać głowice do 2,5 mysle ,zę projekt mozę być ciekawy :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

wez sobie lepiej kup zdrowe m50 za 2 klocki i bedziesz mial 194 konie bez babrania sie i kombinowania - sam napisales ze auto ma jezdzic a po tym co piszesz nie wydaje mi sie ze szybko ruszy bo opierasz sie na jakis dziwnych artykulach.

Wejdz na www.e30.de w dzial motoren i tam Mr.Tino tak dokladnie opisuje wszystkie przerobki ze chyba dokladniej sie nie da.

Sam mialem pogrzebana ete (stara eta na osprzecie do 2.5 - kanaly w glowicy powiekszane pod kolektor) i wspominam ja milo aczkolwiek m20b25 to jest cukiereczek :).

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

jeżeli chodzi o doloty to na tej stronie co podałem wczesniej jest taki patent

 

"Problem małych portów rozwiązuję za pomocą wiertarki i frezu do aluminium. Przykładam uszczelkę kolektora dolotowego i rozwiercam"

 

niemieckiego nie znam ,

wiesz jeżeli udało by mi sie to przerobić zmiescił bym sie w śmiesznej kwocie

nie musiał bym kupować innego silnika a ten silnik co mi poleciłeś to chyba m50 ma kolektory plastikowe... uwierz mi cięzko kupić u nas silnik w dobrej cenie .. a nadal wydaje mi sie ten projekt realny.. o ile nie pomyliłem sie i tłoki nie wystają po za blok..

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
tak sie smiejecie ale przeciez eta jest zmieniona tylko przez korbowód.. inny skok tłoka czy sie myle ? a tak wspaniały silnik wymyslili :) a ten co przełożył głowice od 2.0 litra:) podrasowałjao około 70 km :)
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

wszystko ok ale musisz sobie zdac sprawe ze taka rasowana eta ( ze zmieniona czapa a co za tym idzie zwiekszona kompresja) polata tylko na paliwie 98 oktan lub wiecej - a gazowanie jej instalka na mikser to jaja bo auto staje sie powolne i pali minimalnie 14 litrow gaziorka :D

 

nie musze takze wspominac ze taka zabawa (podkrecanie) nie polega na skreceniu ze soba do kupu jakis czesci tylko dol silnika i czapka musza zostac wyremontowane :) - wtedy to ma sens. Z reszta jak sam zauwazyles bawiac sie z blokiem od 2.5 trzebaby wsadzic wal, korby i tloki od ety na miejsce twoich - bezsens nie uwazasz.

 

A m50 za 2 klocki kompletne moge ci sprzedac nawet jutro - sam wyjmowalem z e34 :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
ja to widze tak gaz już mam w aucie .. palił mi 16 litrów w m25 tłoki zostają moje wał i korby też bo nie wystaje poza blok i nie walnie w głowice... nie ma sensu szukać korb i wału od ety.. tam róznił sie skok tłoka . zwiększy sie cisnienie w cylindrach bo jest mniejsza komora spalania o 3cc z 40 cc na 37 cc ale lekko zniweluje to uszczelką grubszą chociaż i tak spręzanie bedzie big... na rozruch moge lać 98 oktanów nie ma problemu.... ja musze jeździć na gaźie bo to taxi... :)
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
nie taki był zamysł chodzi o to ,żę mam dobry dół od 2,5 litra m20 i drugi silnik od m20b20 ale nie pasuje na łąpy do mojej e34 więc myslałem żeby wcisnąć głowcie do tego silnika.. i to zadziałą na bank o ile będzie pasować na kanały wodne i olejowe oraz tłoki nie bedą wystawać... jak nie to to chrzanie ... a może ktoś wie ile ma uszczelk pod głowice nominalna a ile taka najgrubsza jaka to jest róznica?
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

wielka szkoda , nie mam tłoków płaskich plan umarł.:) a czuje ,zę było by ciekawie :) i poszło by to...

ale dzięki za dyskusje :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

nie chce zasmiecać forum więc tu zadam pytanie. Ponieważ moja wczesniejsza przekładka sie nie udała a mam silnik b20 w starym odlewie kpl

chce kupić nowy odlew blok pasujący do E34 (stary nie pasuje nie ma dziur na łąpy nr silnika są pod miejscem na aparat zapłonowy a w nowym koło rozrusznika) chce ze starego bloko przełożyć tłoki korby i reszte do nowego bloku czy to pasuje czy coś wykombinowali i coś zmienili? wydaje mi sie ,zę zmiana m20 była tylko pod względem mocowań ale wole sie upewnic ..:)

 

dla osób które szukają silnika do E34 Ważne!

silniki od E30 pasują tylko po 88 roku produkcji! został zmieniony odlew! poznać można

 

Stary odlew :nr silnika pod miejscem na aparat zapłonowy

bagnet wchodzi w blok nie w miske olejowa

 

Nowy odlew : nr silnika bliżej rozrusznika pod miejscem na aparat zapłonowy jest odlany gwint .

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Jeszcze jedna myśl bo tak naprawde nie wiele jest o odlewach bloków itp.Czym różnił sie odlew bloku ety? od m20? to nie jest to samo tylko tyle ,że skok tłoka inny? tzn wał i wykorbienie no i troche tłoki... nie to samo? gdzie cholera :) można znaleźć informacje na ten temat ktoś może rozbierał?

bo może faktyczne bardziej opłaca mi sie własować częsci od ety do bloku 2,5 przecież reszte mam! głowice itp: a plus tego rozwiązania to to ,żę jak mi walnie znowu głowica to ładuje co sie znajdzie :) byle by szczelne a na bank mi jeszcze strzeli!

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.