Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono forumowiczów,


Jestem nowy w rodzinie i przymierzam się do zakupu swojego pierwsze X5 E70 Lift.

Przejrzałem forum i mam nadzieję, że moje pytanie nie będzie powielaniem innych wątków (przeczytałem USA vs EU, BMW X5 3.0 benzyna z USA i takie tam).


Otóż....


Mocno rozważałem zakup benzyniak 3.0 benzyna, 272 lub 306 KM sprowadzonego ze stanów. Mój znajomy zajmuje się ściąganiem samochodów z USA itp. itd. tu nie ma problemu, szuka mi i o to jestem spokojny. Obejrzałem też kilka modeli USA już sprowadzonych na miejscu w Polsce. Zawożąc samochód na przegląd przedsprzedażowy do osób zajmujących się tylko marką BMW usłyszałem już dwukrotnie, "żeby benzyny sobie odpuścić, to szroty warte pół ceny diesli, są bardzo awaryjne, dużo palą, a w ogóle wersje ze stanów i kanady to podwójne szroty bo nie dość że każdy miał jakąś mniejszą lub większą historię wypadkową, to na dodatek one nie są przystosowane do jady po Europie, bo w USA jeździ się maks 120 km/h, te silniki mają mniejsze chłodnice, gorzej są chłodzone i ogólnie jak zamierzam jeździć nim szybciej i na dłuższe trasy typu nad morze, czy do Chorwacji, to żebym sobie odpuścił benzyny i kupił diesla, bo benzyny się zagotują, popsują i silnik będzie do wywalenia, i ogólnie żebym skupił się na wersji 8 stopniowej skrzyni a nie na wersji 6 stopniowej".


To tak w dużym skrócie.


Czy oprócz tego, że są przeróbki świateł, kwestia radia odbierającego na parzystych / nieparzystych falach to faktycznie benzyniaki 3.0 w X5 to padaka, a te ze Stanów to już w ogóle ?

Oczywiście wiem, że jak się dba tak się ma i że te silniki lubią olej, ale czy faktycznie te benzyny to taka miernota ?


Zepsuli trochę moje marzenia, ale z drugiej strony nie chcę za chwilę wpakować po zakupie kolejnych 20-30 k PLN na naprawy czy coś...


Prośba o pomoc i poradę bo już nie wiem czego szukać a czego nie, czy szukać tylko w EU czy może też jednak w USA....


Usłyszałem jeszcze że silniki diesla N57 są trochę bardziej awaryjne od M57, ale są cichsze i mniej palą. M57 za to są nie do zdarcia, choć głośniejsze.


Będę wdzięczny za każdą poradę, która uratuje mnie przez złym wyborem / zakupem.


Pozdrawiam,

Mateusz

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Mój znajomy ma rok czasu benzynę o której piszesz, nic tam się nie działo, oczywiście z USA.

diesel vs benzyna w SUVie różnica polega na tym, że SUV ma aerodynamikę lodówki albo szafy i w dieslu za za sprawą momentu zwyczajnie „żwawiej" się jedzie.

Jeździłem tym benzyniakiem 272 i daje radę, także to jest tak jeden brunetki drugi blondynki i obaj mają rację.

Zdecydowanie lepiej sprowadzić przez znajomego, sam naprawisz wiesz czym jeździsz. partaczy nie brak, po tym co oglądam czasem dla ludzi to głowa mała...

Opublikowano

Dzwoniłem wczoraj jeszcze do Hypertech Warszawa, żeby dopytać o te chłodnice USA i EU.

Pan, który odebrał sprawdził po numerze vin, że jest w yposażeniu S823 Hot-climate version. Zaczął mi mówić, że ta wersja jest nawet lepsza niż ta wyprodukowana na rynek EU, bo ma własnie S823 Hot-climate version, czyli że silnik jest jeszcze lepiej chłodzony.


Z tego co wyczytałem na forum to chodzi o większe ciśnienie w kompresorze klimy, czyli jak rozumiem chłodniejsze wnętrze samochodu, a to nie koniecznie równa się lepszemu chłodzeniu samego silnika o który w głównej mierze mi chodzi.


Czy S823 w jakikolwiek sposób przekłada się na to że sam silnik jest lepiej chłodzony, czy to w ogóle nie ma znaczenia ?


Jeśli ktoś ma doświadczenia w wersjach USA benzyna to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.