Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Bedę wdzięczny o pomoc w tym temacie ponieważ mam non stop ten błąd i nie wiem gdzie szukać przyczyny wiem ze jest to związane z modułem haka, hak posiadam fabryczny. Sprawdziłem cała instalacje haka i wygląda na ok tak samo moduł co może być przyczyna takiego błędu. Bmw E61 530d 2004r


Pozdrawiam serdecznie i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Komunikat CAN „Światło hamowania” jest generowany, gdy sygnał hamowania nie był używany na przewodzie stałym przez co najmniej 5 sekund (zwarcie do masy).

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 10,5 do 15,5 V.

Stan terminala Terminal R

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wprowadzenie błędu po 5 sekundach.

Plan serwisowy

1. Odczytaj pamięć usterek w sterowniku świateł

1a) Jeśli pojawi się wpis błędu związany ze zwarciem lub usterką przewodu u podniesionego światła stopu, zgodnie z instrukcją, zlokalizuj zwarcie lub rozłączenie w przewodzie między sterownikiem świateł, podniesione światło hamowania i moduł przyczepy.

1b) W przypadku wpisu błędu związanego z wadliwym włącznikiem świateł hamowania, sprawdzić wyłącznik świateł hamowania zgodnie z instrukcją.

2. Jeśli żaden z powyższych zapisów błędów nie występuje w module sterującym światłami, sprawdź, czy nie ma przerwania linii między modułem sterującym światłami, podniesionym światłem hamowania i modułem przyczepy (styk 10)

3. Jeśli nie można znaleźć przyczyny lub elektronika podwozia wysyła aktywny sygnał hamulca w CAN bez powodu, sprawdź elektronikę podwozia i skontaktuj się z infolinią, jeśli to konieczne

Wpływ na błąd

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Błąd jest resetowany w ciągu 5 sekund, jeśli AHM wykryje, że ścieżka błędu jest OK.

© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano
Dziękuję bardzo za odpowiedz a wiesz gdzie dokładnie mam szukać bo instalacje sprawdzałem cała oprócz kostki gdzie wpina się zasilanie do przyczepy ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Instalacje powinno się sprawdzać miernikiem wyposażonym w żarówkę...

Np. takim czymś....

https://allegro.pl/oferta/wskaznik-elektryczny-samochodowy-12v-miernik-6-24v-7434841186?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


Jeśli masz zwarcie to musisz mierzyć rezystancję pomiędzy plusem a minusem. Jeśli wyjdzie 0 to wszystko jest OK.

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin i sprawdzę które piny w kości przy haku to plus i minus.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odłącz przewód masowy/minus przy akumulatorze




Odłącz kość X609 przy module świateł przyczepy ........ A6.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92


Na początek sprawdź rezystancję przewodów, tzn. jeśli jest zwarcie pomiędzy plusem a minusem to ukaże ci się jakaś nieduża wartość, kilka Ohm.


Dobrze by było jeszcze odłączyć w module A3 kość X12.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S81F9zy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CSuiew7X


Dobra wracamy do kości X609

Sprawdź rezystancję na pinach....

- 9 ( + ) i 4 ( - )

- 16 ( + ) i 4 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości X13794

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S0MnWPD



Następne miejce to gniazdo elektryczne haka X630 tylko nie podłączaj kości X609

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/SE2nL7Z

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CTJlX57b

- 6 ( + ) i 3 ( - )

- 6 ( + ) i 13 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości 13792

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Rq1rJsz


Zrób po raz trzeci pomiary rezystancji na wszystkich wypisanych powyżej parach pinów po odkręceniu tych dwóch złącz , punktów masowych.......X13792........X13794




Przy kości X609 jest pin nr 9 , to już pisałem powyżej.

O co chodzi?

Jest to pin , który zasilany jest z modułu A3 . Jest to zasilanie światła STOP dla modułu oświetlenia przyczepy i trzeciego światła STOP znajdującego się na klapie bagażnika.

Zastanawiam się czy owego zwarcia nie ma gdzieś na wysokości przechodzenia przewodów pomiędzy klapą bagażnika a nadwoziem auta? Jest to częsty problem ułamanych/przerwanych przewodów elektrycznych właśnie w tym miejscu.

Schemat połączeń (SSP) Złącze X11218

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/vc1fER4

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Odłącz przewód masowy/minus przy akumulatorze




Odłącz kość X609 przy module świateł przyczepy ........ A6.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Ruw6F92


Na początek sprawdź rezystancję przewodów, tzn. jeśli jest zwarcie pomiędzy plusem a minusem to ukaże ci się jakaś nieduża wartość, kilka Ohm.


Dobrze by było jeszcze odłączyć w module A3 kość X12.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S81F9zy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CSuiew7X


Dobra wracamy do kości X609

Sprawdź rezystancję na pinach....

- 9 ( + ) i 4 ( - )

- 16 ( + ) i 4 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości X13794

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/S0MnWPD



Następne miejce to gniazdo elektryczne haka X630 tylko nie podłączaj kości X609

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/SE2nL7Z

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/CTJlX57b

- 6 ( + ) i 3 ( - )

- 6 ( + ) i 13 ( - )

Jeśli pojawi się rezystancja to zrób jeszcze raz te same pomiary po odkręceniu kości 13792

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/Rq1rJsz


Zrób po raz trzeci pomiary rezystancji na wszystkich wypisanych powyżej parach pinów po odkręceniu tych dwóch złącz , punktów masowych.......X13792........X13794




Przy kości X609 jest pin nr 9 , to już pisałem powyżej.

O co chodzi?

Jest to pin , który zasilany jest z modułu A3 . Jest to zasilanie światła STOP dla modułu oświetlenia przyczepy i trzeciego światła STOP znajdującego się na klapie bagażnika.

Zastanawiam się czy owego zwarcia nie ma gdzieś na wysokości przechodzenia przewodów pomiędzy klapą bagażnika a nadwoziem auta? Jest to częsty problem ułamanych/przerwanych przewodów elektrycznych właśnie w tym miejscu.

Schemat połączeń (SSP) Złącze X11218

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou_200404/vc1fER4

 

Cześć wszystko sprawdzianem i mam problem z rerzystecja na kablu minusowym w kości która jest przy lampie jak odłączeniu te dwa przewody to problem znika a te dwa przewody minusowe idą do gniazda przyczepy sprawdzianem nie ma zwarcia w kości przyczepy co może być przyczyna? Przepraszam ze po tak długim czasie ale nie miałem kiedy usiąść do samochodu.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam też montowałem hak elektrycznie składany do przedlifta 2003 bmw e60  i mam błąd 9DFB AHM VERSORGUNG  KL_30_1  wiązki sprawdzone jak na forum wyżej ( wazystko jest ok ) przyczepka z klasycznym oswietleniem działa normalnie . Problem się pojawia gdy podpinam przyczepkę z oświetleniem ledowym i jest po podpięciu objaw  taki . Mrugają wszystkie ledy tak jakby moduł sprawdzał obwody do momentu jak kliknę kierunek to wszystko się zapala  normalnie, i jak wcisnę stop lub przeciwmgielne to zabawa od nowa i mruga wszytko  Screenshot_20241220_205447_bimmer-toollite.thumb.jpg.71ba71f830418354a49ee3f8cb6d4fb9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.