Skocz do zawartości

Skaczace obroty i gasnacy silnik.....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc.

auto to E34 525TDS '93 Touring,przeieg ok. 250kkm.

Pomozcie, prosze, zawezajac chociazby krag poszukiwan.

Auto po odpaleniu pracuje nierowno (na zimnym i na cieplym silniku) po czym gasnie. obroty skacza od ok.600 do 1000. Podczas spadania leca tak nisko, ze silnik gasnie. Na wyzszych jest OK. Silnik ciagnie bardzo dobrze. Nie czuje zadnego slabniecia. natomiast po wcisnieciu sprzegla (np. przy dojezdzaniu do skrzyzowania) obroty leca, leca, leca w dol az do 0.

Niestety w okolicy mojego miasteczka nie ma super specow od BMW ani nawet od diesli. Jest jeden ale trzeba czekac ok 3 tyg. w kolejce a auto potrzebne do pracy....

Aaaaaa.... czasami po zgasnieciu silnika cos klika w okolicy pompy wtryskowej....jest todziwek jakby przeskakujacego elektromagnesu, elektrozaworu, przekaznika... no nie wiem co to jest.

Macie moze jakies pomysly co tam nalezy sprawdzic i czy moge z tym w ogole jezdzic???

Z gory wszystkim dziekuje za pomoc..

pozdrawiam

krychu

Opublikowano

...jak na mój gust to podejrzewam dwie rzeczy (razem lub z osobna ;)): pompa wtryskowa i rozrząd...

...a czy na wolnych obrotach kopci na czarno?

Opublikowano

Nie, nie kopci.

No moze troszeczke jak naprade mocno depne na gaz pod gore. Ale to chyba nic takiego??

ogolnie wszystko jest ok oprocz tych wolnych obrotow, no i troche ciezko pali na cieplym silniku...

ale to jakies 3-4 obroty i odpala. Na zimnym pali od strzala...

Opublikowano

powiem tak: mi gasł na wolnych obrotach i okazało się ,że zapłon był przestawiony od zużytego rozrządu... ale u Ciebie sprawa może być bardziej błacha... pompa wtryskowa powinna być ok...jeśli odpala Ci na ciepło po paru obrotach i nie brakuje mocy, równo pacuje.

Ja bym podjechał do jakiegoś serwisu ,podpiął go pod kompa i sprawa się wyjaśni w parę minut.

Opublikowano

no i chyba tak zrobie.

tylko, ze do najblizszego serwisu 100km.

A u "Mietków" to jedynie moge sie dowiedziec jaki blad wywali i ewentualnie wziac wszystkie odczyty do analizy ;))

OK.

Jade sie pod kompa podpiac. Dam znac co i jak.

Pozdro

krychu

Opublikowano

Oswieccie mnie, prosze bo juz jeden specjalista/mechanik odradzil mi podpinanie kompa (ble ble ble..bo zaplacisz i noc to nie da...)

Powiedzial ze to pewnie pompa wtryskowa i ze on ma specjalne metody bezkomputerowe zebby to sprawdzic. Za diagnoze zyczy sobie jedyne 100PLN. No i powiedzial zebym przygotowal sie na jakies 1400 PLn.

Wygladal jednak podejrzanie (tak jakby wiedzial juz dokladnie co jest nie tak ale nie chcial mi powiedziec) wiec pojechalem i sie podlaczylem.

 

Jedyny blad to:

105 - Wskaznik poziomu wody Aktywny/Błędny.

Napiecie podane na ten czujnik powinno byc 8,5V a jest 4,5.

Okazuje sie ze czujnik jest umieszczony miedzy filtrem paliwa a wtryskiem (chyba jakies chlodzenie paliwa :?: ) nr1 na rysunku -to plaskie urzadzenie ze strzalka ma wpiety kabelek i wg instrukcji do tegoz bledu nalezy sprawdzic napiecie wlasnie tu...

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/e/4.png

 

Nie pisalem o tym myslac ze to zbieg okolicznosci ale teraz mnie to zastanawia.

Gasniecie zaczelo sie w momencie padniecia pompy wodnej.

Po wymianie pompy nie ustalo.

Czy to moze miec zwiazek? Czy blad/uszkodzenie tego czujnika moze powodowac nierowna (bardzo) pracę i gasniecie silnika ??? :mad2: :mad2:

 

Dzieki z gory

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.