Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Od jakiegoś czasu przy zmianie z 1 na 2 pojawia sie zgrzs

yt. Przy lekkim przejściu lewarkiem nic sie nie dzieje. Natomiast przy ostrzejszym ruszeniu że świateł i szybkiej zmianie następuje zgrzyt. Przy redukcji z 3 na 2 objawów brak. Przerabiał ktoś ten temat? Szukałem juz podobnych tematów aczkolwiek nie znalazłem finalnej przyczyny tego problemu. Silnik n47d20c 184ps skrzynia oczywiście manual.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdopodobnie problem jest z nie do końca wysprzęgleniem sprzęgła. Jeżeli wysprzęglik hydrauliczny jest sprawny i odpowietrzony. To bolączka konstrukcyjna. Odpowiedzialna za to jest praca wysprzęglika hydraulicznego, którą należy usprawnić. Na forum ( nie pamiętam gdzie-tematu ) jest opisane jak w prosty i skuteczny sposób tego dokonać. Usuwa się jakąś tulejkę w wysprzęgliku hydr. która ogranicza przepływ i napełnienie wysprzęglika płynem hydraulicznym i bodajże usuwa lub zmniejsza się ogranicznik pedału sprzęgła.

Może ktoś pamięta temat i Ci go wklei.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak :cool2:


Był też opis nieskutecznie działającego sprzęgła którego przyczyną był brak smaru na wałku wielorowkowym sprzęgła. Ale to raczej marginalny przypadek.

Opublikowano
Wymieniłem płyn hamulcowy wraz z odpowietrzeniem sprzęgła. O ile sprzęgło pracuje lepiej tak zgrzyt pozostał. Będę wymieniał skrzynie. Skrzynia manual pasuje z polifta do przedlifta?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.