Skocz do zawartości

E60 Active + Dynamic / twardniejąca kierownica + pukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakiegoś czasu mam problem ze swoją E60 3.0i 2003r , Active Steering + Dynamic Drive.


Problem polega na tym, że układ kierowniczy twardnieje po + - 30 minutach jazdy. Kierownica wyraźnie chodzi ciężej, oraz nie odbija przy wyjeździe z zakrętu.

Kierownica chodzi leciutko zawsze rano, lub po dłuższym postoju.


Drugim problemem jest pukanie z prawej strony na małych nierównościach. Pukanie jest bardzo wyraźne i jakby metaliczne. Auto sprawdzane kilkukrotnie na stacjach diagnostycznych i u mechanika i nikt nie potrafił zlokalizować tego nieprzyjemnego dźwięku.


Mam również wrażenie, że po około 30 minutach jazdy, gdy kierownica jest już twarda i nie odbija, wyżej wspomniane pukanie jest dużo bardziej słyszalne i odczuwalne. Na desce rozdzielczej ani razu nie zapaliła nie żadna kontrolka informująca o jakimkolwiek problemie.


Ważna wskazówka jest taka, że pukanie występuje tylko przy jeździe na wprost, przy prostej kierownicy. Jeżeli kierownica jest choćby lekko skręcona o 2cm lewo-prawo, wtedy pukanie nie występuje.


W aucie została zregenerowana przekładnia kierownicza z nową listwą, a układ zalany zielonym płynem.

Jesteście w stanie pomóc i dać jakieś wskazówki, jak pozbyć się tych dwóch nieoczywystych problemów ? :roll:


z góry dziękuję za każdą informację ! :wink:

Opublikowano
Mogę jedynie wysunąć wniosek że naprawa została spitolona :evil: twardniejąca kierownica może oznaczać kończąca się pompę wspomagania, po rozgrzaniu oleju ciśnienie spada, co do pukania to pewnie luzy na listwie,kto ci to robił? Jeżeli masz blisko do Częstochowy to możesz skontaktować się z gościem co ogarniał u mnie po poprzednim mechaniku
Opublikowano

Naprawa wykonana została przez firmę RG regeracja z Modlniczej, podobno ogarniają temat Active Steering.


Twardniejąca kierownica może rzeczywiście jest przez spadające ciśnienie, ale auto prowadzi się wtedy bardzo dziwnie.

Kierownica nie odbija jak również każdy ruch kierownicą na prostej drodze nawet minimalny, odczuwalny jest jakby auto zmieniało drastycznie kierunek, jest bardzo nerwowe. Czy to może być powiązane z Dynamic Drive? Mam wrażenie że to pukanie jest wyraźniej odczuwalne przy twardej kierownicy. Może jakieś elementy Dynamic ?


Jeżeli chodzi o pukanie podejrzewam też krzyżak na kolumnie kierowniczej. Puka wyraźniej na prostej kierownicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.