Skocz do zawartości

M52 kontrolka oleju po odpaleniu, pompa ??


lukaszlol1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam speców, mam taki problem. Kupiłem niedawno BMW E46 2.5i, wymieniłem dopiero co olej i niepokoi mnie jedna sprawa :

Gdy odpalam silnik po dłuższym postoju, na zimnym obroty silnika przez 2 sekundy są większe wraz ze świecą kontrolna

Oleju na czerwono, dopiero po 2 sekundach obroty spadają, kontrolka gaśnie i silnik pracuje normalnie . Dodam ze towarzyszy temu przez te 2 sekundy głośniejsza praca silnika . Czy tak powinno być ? Aż 2 sekundy pompa oleju potrzebuje żeby nasmarować podzespoły ?

Może pompa oleju jest już słaba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy podejrzany to zawór w podstawie filtra oleju, sprawdź czy na drugi dzień jest olej po odkręceniu obudowy filtra, jak nie to masz przyczynę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec po odkręceniu pokrywy filtra po nocy, pokrywa wyszła wraz z filtrem i pojemnik był do połowy wypełniony olejem . Po kilku sekundach olej spłynął i pojemnik już był pusty. Tak powinno być ?

Jeśli po odkręceniu filtra olej znajdował się w pojemniku tzn zaworek wraz z uszczelniami wyglada na ok. Wiec co to

Może być, pompa oleju słaba ? Może trzeba sprawdzić ciśnienie ? Ogólnie jakoś silnik po wymianie oleju i miesiącu jazdy od dnia zakupu pracuje dużo głośniej.Od Około 3 tys obrotów silnik pracuje dużo głośniej, tego nie było. Może vanosy się odzywają tez, może ta pompa faktycznie jest słaba i odzywają się konsekwencje tego . Nie mam żadnych dźwięków na desce rozdzielczej, kontrolek itd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z podstawą filtra oleju wszystko ok. Może wlany był doktorek, jaki ma przebieg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podstawą filtra oleju wszystko ok. Może wlany był doktorek, jaki ma przebieg?

250tys km. Auto jest angielskie, książka serwisowa do końca

Serwisowany w BmW, kupione od dziadka . Wiec aż nie

Chce mi się wierzyć ze coś było kombinowane... dodam ze sprawdziłem dokładnie i

Na zimnym silniku pracuje ładnie i cichutko, jak się dobrze rozgrzeje to właśnie zaczyna grać w środku coś na wyższych obrotach, tragedii nie ma ale jest odczuwalna różnica . Popychacze hydrauliczne albo vanos moim zdaniem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej popychacze, vanos odzywałby się też na zimnym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Czy gdy winowajcą jest zawór w podstawie, to czy do się coś z tym zrobić poza wymianą podstawy na inną? Ogólnie auto posiadam ponad 2 lata i od samego początku mam dokładnie tak samo, gdy auto postoi (np. 8h i więcej) po odpaleniu 2 sekundy orkiestra (ale nie jakas przesadnie głośna) i kontrolka oleju. Dodatkowo jest też taka przypadłość, że gdy auto jest kilka razy odpalane na krótki okres czas, np. przestawianie auta na podwórku co jakiś czas, zaczyna klepać któryś popychacz, ale po przejechaniu około 2 km cichnie i silnik pracuje cicho. Tak więc jeśli nie podstawa oleju jest problemem, to raczej odpuściłbym sobie wymianę popychaczy jeśli potem pracują normalnie. Koszt 24 szklanek dobrego producenta to pewnie z połowa wartości auta lub więcej :D


Przeglądając katalog znalazłem jeszcze taki zaworek 11 12 1 735 180 ktoś może wie, gdzie on się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Czy gdy winowajcą jest zawór w podstawie, to czy do się coś z tym zrobić poza wymianą podstawy na inną? Ogólnie auto posiadam ponad 2 lata i od samego początku mam dokładnie tak samo, gdy auto postoi (np. 8h i więcej) po odpaleniu 2 sekundy orkiestra (ale nie jakas przesadnie głośna) i kontrolka oleju. Dodatkowo jest też taka przypadłość, że gdy auto jest kilka razy odpalane na krótki okres czas, np. przestawianie auta na podwórku co jakiś czas, zaczyna klepać któryś popychacz, ale po przejechaniu około 2 km cichnie i silnik pracuje cicho. Tak więc jeśli nie podstawa oleju jest problemem, to raczej odpuściłbym sobie wymianę popychaczy jeśli potem pracują normalnie. Koszt 24 szklanek dobrego producenta to pewnie z połowa wartości auta lub więcej :D


Przeglądając katalog znalazłem jeszcze taki zaworek 11 12 1 735 180 ktoś może wie, gdzie on się znajduje?

Jesteś pierwsza osoba która znalazła prawdopodobnie przyczynę problemu. Znalazłem na jakimś forum po dłuższych poszukiwaniach do czego to służy :

Part number: 11121735180


it helps keep oil in the head when the engine is off. The lifters etc will remain full of oil for the next startup.

The engine will run without it, but you should have it in place.


Wiec myśle ze to jest przyczyna suchych rozruchów .

Przekaże mechanikowi .

Jeśli to jest od dołu głowicy to koszt wymiany tego będzie porażający . Sam zaworek 300zl plus uszczelka pod głowica+robocizna. 1000zl na dzień dobry:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra nie warta świeczki.

Taki zimny start to mam odkąd posiadam swoje 323i, a jest to ponad 8 lat i ponad 300 tys przebiegu, które nim zrobiłem bo na blacie ma już ponad 400 tysięcy.

Silnik nadal żyleta nic się nie dzieje i nic nie hałasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra nie warta świeczki.

Taki zimny start to mam odkąd posiadam swoje 323i, a jest to ponad 8 lat i ponad 300 tys przebiegu, które nim zrobiłem bo na blacie ma już ponad 400 tysięcy.

Silnik nadal żyleta nic się nie dzieje i nic nie hałasuje.

 

Właśnie dziś rozmawiałem tez z mechanikiem . Tak samo powiedział ze nic się nie będzie dziać przez te suche starty,

Jednak irytujące to jest na maksa...

Mam nadzieje ze u mnie będzie tak samo służyć wiele lat, jak u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.