Skocz do zawartości

325i Spadek mocy


dvls

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dotyczy silnika N52B25A (+LPG), glownym objawem jest oczywiscie jak w tytule spadek mocy, ale po kolei. Auto kupione niespelna 2 mies temu, z tego co wiem i widze poprzedni wlascicel robil cos z dolotem i wsadzil sportowy tlumik no i oczywiscie gaz, Staga zakladany w marcu tego roku. Tlumik brzmi swietnie (w koncu Eisenmann), co do dolotu to wydaje mi sie, ze zmienil tylko ta pokrywe na ta od performance no i wsadzil stozek dosyc sporawy zreszta.


Stale objawy:

-delikatne falowanie na wolnych obrotach, wrecz minimalne.

-spadek mocy szczegolnie w dolnym zakresie obrotow, wydaje mi sie, ze pozniej tez powinien byc troszke mocniejszy aczkolwiek moze juz mam banie i tak mi sie zdaje.

-na zimnym przewaznie jakby nierowno odpala, tzn odpala zawsze ale tak jakby na moment sie czkal czy cos, nie wiem czy to normalne i czy w ogole ma cos wspolnego.


1. Teraz tak, okazyjnie wypierdzieli jakiegos checka, ale tylko jak jest niedogrzany, dodam, ze nia paluje na zimnym, aczkolwiek bledy zdarzaly sie przy rozpedzaniu (wiec i intensywniejszym dodawaniu gazu). Zdarzylo sie to jakies 3-4 razy odkad posiadam auto, w tym raz jak wyskoczyl check samochod jechal na 5 garach. Oczywiscie jak go zgasilem i zapalilem na nowo check nie wyskoczyl i moglem jechac bezproblemowo dalej.

2. Oprocz tego mialem tez problem z trzymaniem obrotow, mianowicie dojezdzam do skrzyzowania/chce skrecic wciskam sprzeglo w celu redukcji a on gasl, nie trzymal obrotow, obroty na postoju wtedy falowaly dosyc mocno, ogolnie gasl tylko jak wcisnalem sprzeglo, ale jak puscilem odpalal jakby z popychu (oczywiscie jak to obczailem to przestalem tak robic bo zdaje sobie sprawe ze to szkodzi sprzeglu i/lub skrzyni) do tej pory zdarzylo sie to tylko 2 razy i znowu jak go juz zaparkowalem i zgasilem, wsiadam po godzinie-dwoch i dzialal normalnie...

3. Mam jeszcze problem z lewa tylna lampa (ta zewnetrzna) mianowicie wszystko w niej dziala oprocz tych paskow led (na kompie pokazuje blad 2f71), czasem tak jakby dzialaja swieca sie lekko ale zaraz przygasaja nie wiem czy to ma cos wspolnego, watpie, ale i tak chcialem sie tym podzielic.

Edit. 4. Ah i jeszcze takie dziwactwo, ktore zauwazylem ostatnio, w okolicy kolektora albo silnika (tak jakby od gory gdzies wlasnie) slychac bylo takie jakby brzeczenie, grzechotanie i tylko na benzynie, na gazie milklo. Dalo mi to do myslenia, ze moze ten zaworek Disa? Ale czy wtedy nie byloby tego slychac i na gazie i na benzynie?


Wczoraj w zwiazku z tym bylem u znajomego na podlaczenie pod kompa, w celu rozeznania w tych bledach, ktore mi do tej pory wyskakiwaly, oto co pokazalo:

-Blad nieokreslony (zap)

-Pompa elektryczna plynu chlodzacego (zap)

-regulacja mieszanki 2 (zap)

-valvetronic, termiczna ochrona przed przeciazeniem wartosc progu ostrzegawczego

-wentylator skrzynki z elektronika, aktywacja (akt)

-wypadanie zaplonu cylinder 6 (zap)


Wentylator skrzynki z elektronika to raczej caly ten problem rowniez ze swiatlem (pokazalo blad 2f71) wiec to raczej nie to.

A reszta no nie mam pojecia, czy to cos z dolotem, czy moze wtrysk gazu bo taka teorie mi pewien mechanik powiedzial, ale z racji tego, ze byl zle nastawiony na "gazowanie beEmek" raczej bym goscia sluchal z dystansem.


Czy ktos mial moze podobny problem, co to moze byc? Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może być wszystko, te silniki są trudne w diagnozie. Zacznij od obejrzenia świec i wymiany, jak mają ponad 60 tys km, cewki też są probematyczne, możesz zamienić miejscami i zobaczyć czy blad zapłonu przejdzie. DISA praedopodobnie do wymiany jak słaby, trzeba wymontować i podłaczyć pod INPE i tam właczyć tryb sprawdzania dzialania, inaczej nie sprawdzisz, chyba że połamana to od razu widać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może być wszystko, te silniki są trudne w diagnozie. Zacznij od obejrzenia świec i wymiany, jak mają ponad 60 tys km, cewki też są probematyczne, możesz zamienić miejscami i zobaczyć czy blad zapłonu przejdzie. DISA praedopodobnie do wymiany jak słaby, trzeba wymontować i podłaczyć pod INPE i tam właczyć tryb sprawdzania dzialania, inaczej nie sprawdzisz, chyba że połamana to od razu widać.

 

Swiece zmienione cewki sprawdzone i przeczyszczone, dalej to samo.

Jest lekko zamulony, obroty faluja na wolnych glownie na zimnym zaraz po odpaleniu, jak sie dobrze rozgrzeje to trzyma je dobrze.


Najbardziej ciekawi mnie to cykanie z okolic silnika/kolektora, nie potrafie okreslic dokladnie, ale cyka tylko na benzynie, na gazie cichnie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.