Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem dotyczy silnika N52B25A (+LPG), glownym objawem jest oczywiscie jak w tytule spadek mocy, ale po kolei. Auto kupione niespelna 2 mies temu, z tego co wiem i widze poprzedni wlascicel robil cos z dolotem i wsadzil sportowy tlumik no i oczywiscie gaz, Staga zakladany w marcu tego roku. Tlumik brzmi swietnie (w koncu Eisenmann), co do dolotu to wydaje mi sie, ze zmienil tylko ta pokrywe na ta od performance no i wsadzil stozek dosyc sporawy zreszta.


Stale objawy:

-delikatne falowanie na wolnych obrotach, wrecz minimalne.

-spadek mocy szczegolnie w dolnym zakresie obrotow, wydaje mi sie, ze pozniej tez powinien byc troszke mocniejszy aczkolwiek moze juz mam banie i tak mi sie zdaje.

-na zimnym przewaznie jakby nierowno odpala, tzn odpala zawsze ale tak jakby na moment sie czkal czy cos, nie wiem czy to normalne i czy w ogole ma cos wspolnego.


1. Teraz tak, okazyjnie wypierdzieli jakiegos checka, ale tylko jak jest niedogrzany, dodam, ze nia paluje na zimnym, aczkolwiek bledy zdarzaly sie przy rozpedzaniu (wiec i intensywniejszym dodawaniu gazu). Zdarzylo sie to jakies 3-4 razy odkad posiadam auto, w tym raz jak wyskoczyl check samochod jechal na 5 garach. Oczywiscie jak go zgasilem i zapalilem na nowo check nie wyskoczyl i moglem jechac bezproblemowo dalej.

2. Oprocz tego mialem tez problem z trzymaniem obrotow, mianowicie dojezdzam do skrzyzowania/chce skrecic wciskam sprzeglo w celu redukcji a on gasl, nie trzymal obrotow, obroty na postoju wtedy falowaly dosyc mocno, ogolnie gasl tylko jak wcisnalem sprzeglo, ale jak puscilem odpalal jakby z popychu (oczywiscie jak to obczailem to przestalem tak robic bo zdaje sobie sprawe ze to szkodzi sprzeglu i/lub skrzyni) do tej pory zdarzylo sie to tylko 2 razy i znowu jak go juz zaparkowalem i zgasilem, wsiadam po godzinie-dwoch i dzialal normalnie...

3. Mam jeszcze problem z lewa tylna lampa (ta zewnetrzna) mianowicie wszystko w niej dziala oprocz tych paskow led (na kompie pokazuje blad 2f71), czasem tak jakby dzialaja swieca sie lekko ale zaraz przygasaja nie wiem czy to ma cos wspolnego, watpie, ale i tak chcialem sie tym podzielic.

Edit. 4. Ah i jeszcze takie dziwactwo, ktore zauwazylem ostatnio, w okolicy kolektora albo silnika (tak jakby od gory gdzies wlasnie) slychac bylo takie jakby brzeczenie, grzechotanie i tylko na benzynie, na gazie milklo. Dalo mi to do myslenia, ze moze ten zaworek Disa? Ale czy wtedy nie byloby tego slychac i na gazie i na benzynie?


Wczoraj w zwiazku z tym bylem u znajomego na podlaczenie pod kompa, w celu rozeznania w tych bledach, ktore mi do tej pory wyskakiwaly, oto co pokazalo:

-Blad nieokreslony (zap)

-Pompa elektryczna plynu chlodzacego (zap)

-regulacja mieszanki 2 (zap)

-valvetronic, termiczna ochrona przed przeciazeniem wartosc progu ostrzegawczego

-wentylator skrzynki z elektronika, aktywacja (akt)

-wypadanie zaplonu cylinder 6 (zap)


Wentylator skrzynki z elektronika to raczej caly ten problem rowniez ze swiatlem (pokazalo blad 2f71) wiec to raczej nie to.

A reszta no nie mam pojecia, czy to cos z dolotem, czy moze wtrysk gazu bo taka teorie mi pewien mechanik powiedzial, ale z racji tego, ze byl zle nastawiony na "gazowanie beEmek" raczej bym goscia sluchal z dystansem.


Czy ktos mial moze podobny problem, co to moze byc? Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być wszystko, te silniki są trudne w diagnozie. Zacznij od obejrzenia świec i wymiany, jak mają ponad 60 tys km, cewki też są probematyczne, możesz zamienić miejscami i zobaczyć czy blad zapłonu przejdzie. DISA praedopodobnie do wymiany jak słaby, trzeba wymontować i podłaczyć pod INPE i tam właczyć tryb sprawdzania dzialania, inaczej nie sprawdzisz, chyba że połamana to od razu widać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Może być wszystko, te silniki są trudne w diagnozie. Zacznij od obejrzenia świec i wymiany, jak mają ponad 60 tys km, cewki też są probematyczne, możesz zamienić miejscami i zobaczyć czy blad zapłonu przejdzie. DISA praedopodobnie do wymiany jak słaby, trzeba wymontować i podłaczyć pod INPE i tam właczyć tryb sprawdzania dzialania, inaczej nie sprawdzisz, chyba że połamana to od razu widać.

 

Swiece zmienione cewki sprawdzone i przeczyszczone, dalej to samo.

Jest lekko zamulony, obroty faluja na wolnych glownie na zimnym zaraz po odpaleniu, jak sie dobrze rozgrzeje to trzyma je dobrze.


Najbardziej ciekawi mnie to cykanie z okolic silnika/kolektora, nie potrafie okreslic dokladnie, ale cyka tylko na benzynie, na gazie cichnie :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.