Skocz do zawartości

323i Pasek Klinowy Szumi, co Robić ??


lukaszlol1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pasek klinowy szumi jakby łożysko na rolce lub napinaczu. Napinasz poszedł nowy INA, paski w tamtym roku wymieniane na markowe, jak spryskam pasek jakimś plakiem to momentalnie przestaje, ale na pol godziny tylko i znowu zaczyna . Czy to wina materiału, jak mogą droższe paski szumiec ? Jakieś sprawdzone sposoby ?

Sprawdziłem i mam pasek oryginalny BMW. Szumi ze aż uszy bolą, zmienię na coś innego niedługo bo wstyd tak jeździć ....

Edytowane przez lukaszlol1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
towot

:mrgreen:

Jezeli wyeliminowales wszystkie rolki i na bank to pasek to tylko oryginalny pasek powinienes założyć.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dopisz 323i do tytułu. Co oznacza stwierdzenie "paski markowe"? Np. febi to dla niektórych wysoka półka a większość części nie ma sensu montować nawet do auta.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiec problem rozwiązany, wymiana paska pomogła . Tutaj pełny poradnik dla mających podobny problem jak zdiagnozować

Czy rolka szumi, pasek czy koła pasowe .

Wjęzyku Angielkim, niestety :


DIAGNOSING BELT & PULLEY NOISE:


1) With the engine running (and the noise present) use an atomizer bottle to spray the inner ribbed surface of the belt with a small amount of water.


If the noise stops until the water dries up, then returns, there is either a miss-aligned pulley (first suspects would be worn idler or tensioner pulley bearings) or the belt’s and/or pulleys’ ribbed/grooved surfaces are worn and need replacement. This can be the opportunity to replace all of the idler and tensioner pulleys, as well as the belt, as a regular maintenance procedure or further diagnosis can be employed to attempt to narrow down to a specific part or assembly. In this case, use a mechanic’s stethoscope (with an airborne sound, megaphone attachment) to determine if the sound is more pronounced at an individual pulley.

If the noise gets louder or more consistent, the belt is likely either worn out or may be loose. We would recommend replacement of the belt and the tensioner.

If the water has no affect on the sound, there is either a worn bearing in one of the idler or tensioner pulleys, one of the driven accessories is at fault, the outer surface of the belt is worn (see step-2) or the sound is not coming from the serpentine accessory drive system at all. Use a mechanic’s stethoscope to determine if one of the pulleys or driven accessories is creating the sound. Replace the offending pulley or driven accessory.


Click HERE for DIY video on replacing typical BMW Serpentine belts and pulleys.


2) Lightly spray water on the outside of the belt. If the sound stops or changes and then returns as the water dries, the belt is likely worn. Replace the belt.


3) If all of the above steps are inconclusive, remove the serpentine belt(s), one at a time and start the engine after each belt is removed. When the main belt that drives the water pump and alternator is removed, do not run the engine for more than a minute.


If the sound stops when one of the belts is removed, we know that the sound is either coming from the belt, one of the idler or tensioner pulleys or one on the driven accessories. Go back to re-test or just replace the pulleys and the belt. If the sound remains, it is from one of the driven accessories (which you really should be able to determine through use of the mechanic’s stethoscope).

If the sound does not stop as the belts are removed, the sound is not coming from the belts, pulleys or the driven accessories. Further diagnosis is required.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.