Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio wymieniłem turbine na nową, oczywiście została zalana nowym olejem wraz z serwisem nowych filtrów i uszczelki turbo idącej do intercoolera. Po zaledwie dwóch dniach użytkowania "silnik puścił olej". Po rozebraniu auta okazało się, że pokrywa zaworów została wypalona na piątym wtrysku od rozrządu. W dalszej części rozbiórki w celu oczyszczenia wszystkiego wtrysk owy po prostu był luźny. Końcówka gołym okiem była zgięta a przy obudowie tam gdzie jest podkładka było wybrzuszenie. Po zdjęciu obudowy pokrywy zaworów można było ujrzeć maź pozostałą po oleju. Najwyraźniej ktoś kiedyś oszczędzał na oleju. Pokrywa została pospawana na orginał nie była to spora dziurka od spodu lecz tak 3mm. Została założona nowa końcówka wtryskiwacza, i separator odmy.

Wyczyszczone wszystko z oleju i złożone do kupy prócz tych szklanek zaworów (podobno lepiej tego nie ruszać). Po odpaleniu silnik pracuje tak jakby nie na wsyztskich garach, trzęsie się tak jakby miał zaraz wypaść. Olej dalej leci do dolotu. Przed złożeniem były sprawdzane tłoki przez stetoskop, nie było niczego niepokojącego także dziura w tłoku odpada. Odpada też, że turbo puszcza olej z tego względu, że wirnik jest bez luzów itd. Na kompie nie ma błędów, nie ma błędu też żadnego silnika.

Co może być przyczyną takiej pracy silnika i dostawania sie oleju. Pomijając fakt by rozbierać silnik na części chciał bym uniknąć na chwilę obecną tego. Czy jest możliwość zatkanej odmy ? Jeżeli tak prosił bym o wskazanie dodatkowych węży tych idących na skrzyni korbowej gdzie szukać itd. Dodam, iż po usterkę samochód pracował Max 1min po złożeniu to samo. Czy jest możliwość puszczania oleju przez turbine Gdzie wirnik jest okej itd.? Kazdy mechanik rozklada rece i nie chce się tego podjąć i odsyła po nowy słupek.

Czy mogły pójść uszczelniacze ?

Opublikowano
Na początek to zmień mechanika. Ten nie ma pojęcia co robi. Turbo nowe czy po regeneracji? Jak turbo puszczało olej to na miliard procent w dolocie jest go jeszcze trochę i należałoby dolot oczyścić (nie tylko kolektor ssący ale i IC). Zabieraj to auto stamtąd do kogoś ogarniętego bo tylko sobie "bidy" narobisz. Wtryski na stół, dolot do czyszczenia.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano
Wszystko było czyszczone, rzecz jasna wtryski były wyjęte ponieważ w pokrywie zaworów zrobiła się na 2/3mm dziura. Ic wyczyszczony z oleju, kolektor jak i rury. Po złożeniu silnik nie pracuje tak jakby na dwóch garach, strasznie kuleje. Nie wspominając o dymieniu jednak to normalna kwestia jak wcześniej turbo puściło. Turbina jest nowa sztuka. W starej pękła ze strony ciepłej obwodowa.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Pierwsze co to sprawdz kompresje w cylindrach. Potem mozna szukac dalej. Olej do silnika moze sie dostawac w kilku miejscach. Turbina ( przy wymianie turbiny trzeba przeczyscic przewody olejowe do moga byc zapchane). Odma. Rysa na cylindrze. Uszczelka pod glowica. Prychanie silnika tez kilka opcji. Brak kompresji na cylindrze. Stojacy deba wtrysk. Niestety jak nie bedzie na ktoryms cylindrze kompresji to masakra. Rysa na cylindrze tlumaczy prawie wszystko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.