Skocz do zawartości

[E70] Niedziałające wycieraczki przednie


jakubmw9191

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Dwa dni temu wystąpił u mnie problem z wycieraczkami przednimi w moim E70 - przestały nagle działać. Zaczęło padać, wiec uruchomiłem wycieraczki - pojedyncze, manetką w dół. Niestety, było to jedyne uruchomienie, bo przy kolejnej próbie manetka przestała reagować, na jakiekolwiek ustawienie.


Sprawdziłem:

- bezpieczniki - sprawne,

- przekaźniki - tez raczej do wyeliminowania - podmieniłem miejscami z tylna wycieraczka i tylna działa bez zarzutu, przednie wcale,

- ISTA - wyrzuca błąd „00A6C9 Elektronika Junction Box: wycieraczka przedniej szyby”


Podejrzewam ten sterownik JBE.. może coś jeszcze powinienem sprawdzić?


Dodatkowo, czy jak odepne ten sterownik, to mi się automatycznie rozkoduje? Czy inny moduł (oczywiście z takim samym numerem) będę musiał na nowo kodować, da radę to zrobić NCS’em?


Z góry dzięki za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego podaj miesiąc i rok produkcji łałta....



Silnik przedniej wycieczki

Silnik wycieraczek jest silnikiem obrotowym bez modułów elektronicznych. Silnik wycieraczek jest skonfigurowany dla dwóch różnych prędkości wycieraczek. Silnik wycieraczek jest aktywowany przez dwa wewnętrzne przekaźniki. Położenie krańcowe silnika wycieraczek (położenie wyłączone) jest wykrywane przez styk resetujący zintegrowany z silnikiem wycieraczek. Styk resetowania przełącza masę na JBE, gdy tylko silnik wycieraczki osiągnie położenie krańcowe (położenie spoczynkowe). Styk resetowania służy również do monitorowania silnika wycieraczek.



https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/XgsXD5x


Przekaźniki w skrzynce rozdzielczej mocy

Następujące przekaźniki dla systemu mycia i wycierania są zainstalowane w przedniej skrzynce rozdzielczej zasilania:


Przekaźnik wycieraczek K36 (może być wymieniony indywidualnie, nie instalowany dla serii E7x)

Przekaźnik wycieraczek / przekaźnik przełączający wycieraczek 1/2 K37 (nie można wymieniać osobno)

Przekaźniki wycieraczki tylnej K91 (można wymienić osobno)

Przekaźniki do układu czyszczenia reflektorów K6 (mogą być wymieniane indywidualnie do daty produkcji 03/07)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/inputs/XKqoTEf



Opis działania (FUB) Skrzynka przyłączeniowa......JBE ......

Inne zadania elektroniki skrzynki przyłączeniowej

Połączenie z linią


Oprócz funkcji elektronicznej moduł elektroniczny skrzynki przyłączeniowej (JBE) ma również funkcję złącza. Wiele kabli połączonych z elektroniką skrzynki przyłączeniowej jest ze sobą połączonych.


Przekaźnik


Elektronika skrzynki przyłączeniowej ma przekaźniki wewnętrzne i zewnętrzne. Cewki wzbudzenia na wszystkich przekaźnikach są stale zasilane przez kabel dodatni. Kabel dodatni zewnętrznego przekaźnika leży na obwodzie obciążenia, który ma być przełączany. Kabel dodatni przekaźnika wewnętrznego leży na zabezpieczonym kablu zasilającym elektroniki skrzynki przyłączeniowej. Wszystkie przekaźniki są sterowane przez przewód ujemny. Wszystkie wewnętrzne przekaźniki i przekaźnik wycieraczek 1 i 2 wycieraczek znajdują się za każdym bezpiecznikiem w obwodzie prądowym. Wszystkie pozostałe przekaźniki zewnętrzne znajdują się w obwodzie prądowym przed bezpiecznikiem.


Przekaźniki wewnętrzne to:


Przekaźnik napędów tylnych szyb

Przekaźnik centralnego zamka

Przekaźniki zewnętrzne to:


Przekaźnik napędu, wycieraczka tylnej szyby

Przekaźnik dla napędów wycieraczek stopnia 1 i wycieraczek stopnia 2

Przekaźnik do czyszczenia reflektorów

Przekaźnik podgrzewanej szyby tylnej

Przekaźnik bistabilny (dezaktywacja błędu prądu obwodu zamkniętego)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/outlputs/supply-jbe-junction-box-electronics/XVDnMDM




Schemat okablowania (SSP) Kontrola mycia wycierania

Dotyczy: LHD........ - 2010/10

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/inputs/obHpLZj


Schemat połączeń (SSP) Kontrola mycia wycierania

Dotyczy: LHD....... + 2010/11

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/inputs/1VncGoDGwk



Myślę ,że należy zacząć od sprawdzenia czy manetka daje sygnał do JBE...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podaj miesiąc i rok produkcji łałta....



Silnik przedniej wycieczki

Silnik wycieraczek jest silnikiem obrotowym bez modułów elektronicznych. Silnik wycieraczek jest skonfigurowany dla dwóch różnych prędkości wycieraczek. Silnik wycieraczek jest aktywowany przez dwa wewnętrzne przekaźniki. Położenie krańcowe silnika wycieraczek (położenie wyłączone) jest wykrywane przez styk resetujący zintegrowany z silnikiem wycieraczek. Styk resetowania przełącza masę na JBE, gdy tylko silnik wycieraczki osiągnie położenie krańcowe (położenie spoczynkowe). Styk resetowania służy również do monitorowania silnika wycieraczek.



https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/XgsXD5x


Przekaźniki w skrzynce rozdzielczej mocy

Następujące przekaźniki dla systemu mycia i wycierania są zainstalowane w przedniej skrzynce rozdzielczej zasilania:


Przekaźnik wycieraczek K36 (może być wymieniony indywidualnie, nie instalowany dla serii E7x)

Przekaźnik wycieraczek / przekaźnik przełączający wycieraczek 1/2 K37 (nie można wymieniać osobno)

Przekaźniki wycieraczki tylnej K91 (można wymienić osobno)

Przekaźniki do układu czyszczenia reflektorów K6 (mogą być wymieniane indywidualnie do daty produkcji 03/07)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/inputs/XKqoTEf



Opis działania (FUB) Skrzynka przyłączeniowa......JBE ......

Inne zadania elektroniki skrzynki przyłączeniowej

Połączenie z linią


Oprócz funkcji elektronicznej moduł elektroniczny skrzynki przyłączeniowej (JBE) ma również funkcję złącza. Wiele kabli połączonych z elektroniką skrzynki przyłączeniowej jest ze sobą połączonych.


Przekaźnik


Elektronika skrzynki przyłączeniowej ma przekaźniki wewnętrzne i zewnętrzne. Cewki wzbudzenia na wszystkich przekaźnikach są stale zasilane przez kabel dodatni. Kabel dodatni zewnętrznego przekaźnika leży na obwodzie obciążenia, który ma być przełączany. Kabel dodatni przekaźnika wewnętrznego leży na zabezpieczonym kablu zasilającym elektroniki skrzynki przyłączeniowej. Wszystkie przekaźniki są sterowane przez przewód ujemny. Wszystkie wewnętrzne przekaźniki i przekaźnik wycieraczek 1 i 2 wycieraczek znajdują się za każdym bezpiecznikiem w obwodzie prądowym. Wszystkie pozostałe przekaźniki zewnętrzne znajdują się w obwodzie prądowym przed bezpiecznikiem.


Przekaźniki wewnętrzne to:


Przekaźnik napędów tylnych szyb

Przekaźnik centralnego zamka

Przekaźniki zewnętrzne to:


Przekaźnik napędu, wycieraczka tylnej szyby

Przekaźnik dla napędów wycieraczek stopnia 1 i wycieraczek stopnia 2

Przekaźnik do czyszczenia reflektorów

Przekaźnik podgrzewanej szyby tylnej

Przekaźnik bistabilny (dezaktywacja błędu prądu obwodu zamkniętego)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/outlputs/supply-jbe-junction-box-electronics/XVDnMDM




Schemat okablowania (SSP) Kontrola mycia wycierania

Dotyczy: LHD........ - 2010/10

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/inputs/obHpLZj


Schemat połączeń (SSP) Kontrola mycia wycierania

Dotyczy: LHD....... + 2010/11

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/wiring-functional-info/body/wash-wipe-system/inputs/1VncGoDGwk



Myślę ,że należy zacząć od sprawdzenia czy manetka daje sygnał do JBE...?

 

Auto z produkcji 10.2007


Nie dodałem jeszcze dwóch rzeczy:

1. Silniczek był wymieniony jakieś 3 miesiące temu,

2. Manetka chyba daje sygnał, bo po kilku godzinach od zamknięcia auta, tj. Po jego całkowitym „uśpieniu”, np. Rano, manetka reaguje na włączenie - kilka razy wycieraczki ruszają, a później znowu cisza - dzisiaj rano to zauważyłem.

Dodatkowo, mam wrażenie, ze wycieraczki w każdej pozycji działają z jedna prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.