Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu nie działa mi PDC z tylu i z przodu. Wyskakuje komunikat „wspomaganie parkowania zaparkuj samodzielnie”.

ISTA+ wykazała błędy na czujnikach zderzaka przedniego. Zewnętrzne czujniki przednie zwarcie z plusem (80322D 80323F) ,a wewnętrzne przednie przerwanie przewodów (8032D8 8032E0).

Co może być powodem? Któryś czujnik czy wiązka? Jak to odczytywać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Linia sygnałowa czujnika ultradźwiękowego ma zwarcie do B +.

Wpisu kodu błędu można dokonać po wykryciu zwarcia między linią sygnałową czujnika ultradźwiękowego a napięciem.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Napięcie zasilania: od 9 V do 16 V.

Stan terminala Zacisk 15N

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wprowadzanie błędu po 0,5 sekundy.

Plan serwisowy

Przeprowadzić kontrolę wzrokową połączeń wtykowych czujnika ultradźwiękowego i, w razie potrzeby, wymienić wadliwe połączenie wtykowe. Przeprowadzić kontrolę linii czujnika ultradźwiękowego zgodnie ze schematem elektrycznym i w razie potrzeby wymienić wadliwą linię. Wymienić czujnik ultradźwiękowy z sąsiednim czujnikiem ultradźwiękowym i jeśli konieczne, wymień uszkodzony czujnik ultradźwiękowy.

Wpływ na awarię

Awaria systemów wspomagania parkowania.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Sprawdź Komunikat kontrolny (195): Pomoc parkowania nie powiodła się!

Sprawdź Komunikat kontrolny (490): Asystent manewru parkowania nie powiódł się!

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Możliwe przyczyny awarii

Zanieczyszczenie, korozja, problemy z kontaktem, awaria linii W rzadkich przypadkach usterka czujnika ultradźwiękowego


Powiązane komponenty:

Wiązka przewodów i złącze Czujnik ultradźwiękowy Podłączenie jednostki sterującej

© 2020 - BMWFaultCodes



Ja osobiście obstawił bym awarię przewodu elektrycznego lub kości z wtyczką . Ale żeby to stwierdzić , czy masz tam po drodze do modułu jakąś kość to musisz podać siedem ostatnich znaków numeru Vin . Sprawdzę to w instrukcji elekycznej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mówisz ,że sprawdzałeś tą kość....??? Rozłączałeś ją...!!! Czy kość jest do czegoś przymocowana, czy wisi sobie swobodnie..,??

187*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/1VnXN4m92v

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/FHmzrX5m


Patrząc na schemat elektryczny , to przewód plusowy z minusowym idą aż do tylnego modułu A174.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/KZ6B5NeQ

Kość w module to 174*14B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f36-430i-cou_201807/KZ6B5NeQ

Zasilanie czujników z przodu jest z pinów 40 , 41 , 52 , 53

Masa do czujników wychodzi z pinu nr. 36.

Tak więc , należało by sprawdzić przewody na tym całym odcinku.

Opublikowano
Przymocowana i siedzi sztywno. Nie rozłączałem jej, ale podejdę do tematu jeszcze raz. Usterka wyskoczyła w momencie jak przyhaczyłem dołem zderzaka o krawężnik. Lekko się naprężył i odskoczył. Nic się nie uszkodziło wizualnie, ale czujniki zaczęły szwankować. Najpierw działały przez chwile i później się wyłączały. Teraz nie działają wcale. Dziwne bo wiązka idzie u góry, jedynie złącze jest w prawym dolnym rogu ale nic tam nie było uszkodzone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Musisz napiąć przewód z wtyczką podobnie jak zrobił to krawężnik w stosunku do zderzaka. To zobrazuje ci gdzie powstały największe naprężenia , załamania.

Przewody są zaizolowane taśma, może nie być widać zerwanych przewodów.

Dobrze obejrzyj kość z wtyczką . Zobacz czy wchodzące przewody z jednej jak i z drugiej strony siedzą sztywno.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Okazało się, że to kostka, a w zasadzie kabel w kostce. Z początku siedział sztywno, ale po pomiarach miernikiem i kilku ruchach wypadł z kostki. Jutro kupię nową kostkę i będzie po problemie. Przy okazji sprawność czujników można sprawdzić palcem - po włączeniu czujników na tych działających jest wyczuwalny jakby luz czy lekkie drganie pod opuszkiem palca. Bardzo delikatnie ale po kilku próbach czuć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kostka polutowana, wszystko działa jak należy.

Burza1234 dzięki za podpowiedzi!

 

:cool2:

  • 1 rok później...
Opublikowano
Dzięki panowie za wątek. Mam tę samą awarię, teznie działaja według błedów 4 czujniki z przodu. Jutro biorę się za dokładne sprawdzenie po zdjęciu zderzaka. Raz już zdejmowałem, ale wydawało mi się, że wszystko jest ok. Kostka wisiała luzem wiec raczej została wyrwana z mocowania przy naprężeniu. Auto żony i nie przyznała mi sie że pukneła gdzieś, a śladów na zderzaku nie ma. No cóż, bedzie rozwód :lol: Naszukałem się rozwiązań, ale ta diagnoza najbardziej pasuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.