Skocz do zawartości

Podmiana panelu klimatyzacji z USA na EU


kanixx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Od jakiegoś czasu posiadam 550i 2007r polift z USA.

Autko sprowadziłem zimą, więc po włączeniu klimatyzacji (przed konwersją), miałem wrażenie, że klimatronik działa i jest wszystko ok.


Międzyczasie dałem auto do elektronika, żeby doposażył je w COMBOX i zrobił pełną konwersję, łącznie z klimatronikiem, zegarami, światłami przeciwmgielnymi. Wszystko zmienione na EUROPE


Jest teraz problem z klimatyzacją. W ISTA pokazuje błąd sprężarki klimatyzacji, więc dałem starą do regeneracji, niestety, błąd nadal wywala, klima nie działa. Nie ma żadnych wycieków, nabita do pełna.

Byłem u jednego elektronika, to gościu stwierdził, że problemem może być europejski panel, do amerykańskiego auta... Próbował wgrać w ten europejski panel hardware europejski, ale jak zauważył na testach, auto załącza klimatyzację dosłownie na 1-2 sekundy (co widać też po obrotach silnika), po czym wyłącza, jakby było jakieś zwarcie.


Gościu który mi robił konwersję twierdzi, że to na pewno nie jest wina panela. Tamten drugi mówi, że to przez panel. Nie byłoby problemu gdyby stary panel był, to bym przełożył i sprawdził, ale niestety wyrzuciłem.

Teraz pytanie czy mam wierzyć temu, który twierdzi, że to wina panela i kupić panel USA?

Czy to rozwiąże problem czy szukać przyczyny w innym miejscu?


Proszę o pomoc, bo szkoda inwestować, jeśli nie będzie rezultatu. Już i tak wydałem niepotrzebnie na regenerację sprężarki.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprężarka jest sprawna należy sprawdzić ciągłość przewodów z panelu klimatronika do sprzęgła sprężarki oraz masę samej sprężarki. Jeśli pomiary nie wykażą nieprawidłowości to uszkodzeniu uległ sam panel klimatronika co nie znaczy że ma to coś wspólnego z konwersją ale też nie wyklucza takiej możliwości.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprężarka jest sprawna należy sprawdzić ciągłość przewodów z panelu klimatronika do sprzęgła sprężarki oraz masę samej sprężarki. Jeśli pomiary nie wykażą nieprawidłowości to uszkodzeniu uległ sam panel klimatronika co nie znaczy że ma to coś wspólnego z konwersją ale też nie wyklucza takiej możliwości.

 

Udałem się do kolegi, by podmienić panele i sprawdzić czy ten mój nie jest uszkodzony.


I o dziwo faktycznie walnięty, podłączyłem swój panel do auta kolegi i klima nie wstawała.


Zrobiłem, więc manewr odwrotny i włożyłem panel kolegi (też EUROPA) do swojego auta (USA).

I tutaj dziwna sprawa bo widzę po obrotach silnika, że klima wstaje, ale dalej nie chłodzi jak trzeba, tylko leci letnie powietrze (stałem w cieniu)


Czy na pewno panel z EUROPY może być do auta z USA? Czy to współpracuje z czujnikiami temperatury, jeśli podstawowy panel był w fahrenhaitach. Dodam, że chodzi o klimatyzację dwustrefową.

Ktoś coś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy sprawdzić czy sprzęgło załączy się podając na krótko 12v, jeśli tak to sprawdzamy instalację od panelu do sprzęgła i to wszystko, system klimy sprawdza ciągłość instalacji między panelem a sprzegłem i jeśli ono zadziała na krótko przy tym błędzie przerwa w instalacji lub zwarcie ewentualnie ktoś manipulował przy wtyczce przy panelu i źle powpinał piny.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj cały dzień u elektronika i dalej klima nie działa. Sprawdziliśmy na krótko i było słychać cykanie ze kompresor załącza ale klima nie chłodzi dalej. Okazało się ze piny były pomylone w niebieskiej wtyczce, zamieniliśmy na dobre, błąd sprzęgła zniknął, ale klima dalej nie chłodzi. Zauważyliśmy tez ze sprężarka jest na 2 piny a instalacja w aucie na 3 piny.

Gościu od regeneracji sprężarki twierdzi ze to wina za dużo oleju w układzie, a elektronik twierdzi ze sprężarka powinna być na 3 piny.

Kto ma racje? Ja już niemam siły

P.S. dodam jeszcze że znalazłem zdjęcia tej swojej starej oryginalnej sprężarki przed regeneracją i faktycznie była na dwa piny. Dziwne, więc że w aucie jest na wtyczka na 3 piny

https://www.ebay.com/itm/AC-Compressor-64529122705-Fits-2008-2009-2010-BMW-550i-E60-OEM-/372343374785?fbclid=IwAR18YmiY0Gk8XP6QQ6cOUpOdTk84gN5Nzq3xVatDg7fHOFL1QA94X74Aw7s

w linku są zdjęcia te oryginalnej sprężarki jaką wcześniej miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem sciagnąć czynnik i olej z ukladu i nabić od nowa... nie pomogło

Znalazłem więc gościa który też ma taką samą 550i z USA i panel klimatyzacji US. Zrobilismy podmiankę i jemu włożyłem panel EUROPEJSKI a do siebie jego US.

Jemu klima jak działała tak działa, a mi wcale, na żadnym z paneli.

Zrobiłem więc zdjęcie jego pinów w 26 pinowej wtyczce panelu klimatyzacji.

Okazało się, że kabelek biało zielony jest u niego pod 22 pinem, a u mnie 21. W innej BMW e60 3.0diesel z 2007 roku europa, tez ten sam kabel był pod pinem 21.

Postanowiłem więc przełożyć kabelek pod pin 22 tak jak koleś ma w wersji USA.

Nic sie nie zmienilo tylko wyskoczył błąd w ista 009C6F iRefrigerant compressor control valve.

Nie wiem już co jest nie tak. Może koleś mi zle zregenerował sprężarke albo jest odwrotnie podłączona jakos... w kazdym razie panel na pewno nie jest winny ani kodowanie, bo u kolesia podmieniłem panel na europe bez kodowania i wszystko działało

Ktos pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej panel klimy zly. To ze dzialal u kolegi z usa to pewnie dlatego iz jego jest po 2007/03 a twoja jest do 2007/03. Wtedy nastapila zmiana panela i okablowania na sprezarke klimy z 2 pinow, na 3 piny. Mialem te same "cyrki" przy zmianie panela na lci. Za diabla klima nie chciala ruszyc, nawet po zmianie pinow, kabli itp. Zadne kodowania nie pomagaly. Wstawilem stary panel klimy pod nowa obudowe i wszystko dzialalo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej panel klimy zly. To ze dzialal u kolegi z usa to pewnie dlatego iz jego jest po 2007/03 a twoja jest do 2007/03. Wtedy nastapila zmiana panela i okablowania na sprezarke klimy z 2 pinow, na 3 piny. Mialem te same "cyrki" przy zmianie panela na lci. Za diabla klima nie chciala ruszyc, nawet po zmianie pinow, kabli itp. Zadne kodowania nie pomagaly. Wstawilem stary panel klimy pod nowa obudowe i wszystko dzialalo.

 

Moja jest też LCI, faktycznie z 03/2007 ale raczej "od" niż "do". Kolega napisał, że jednak po zmianie panela na EU tez mu klima przestała chłodzić, pomimo, że sprzęgło sprężarki załącza i jest wszystko ok, bo widać że śrubka w kompresorze się kręci. U mnie śrubka nawet nie kręciła, więc zdjąłem kompresor i pojechałem do gościa od regeneracji by na niego spojrzał. Okazało się, że sprzęgiełko było całe połamane. Wymienił więc na nowe i obecnie śrubka się kręci, ale klima dalej nie działa. Pokombinuje jeszcze z pinami i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.