Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moim problem od niedawna jest odpalenie bmw e36 z silnikiem m52b20 na pojedyńczym vanosie. Niżej filmik jak to wygląda. Akurat tym razem załapał ładnie, ale są takie momenty że trzeba kręcić dobre 15 sekund żeby z 0 obrotów załapało i zafalowało na 100 potem 200 potem 400 potem 600 spadnie i w końcu utrzyma się na ~~700. Czasami jak się utrzyma na 700, to spadnie do 0 i na nowo trzeba odpalać. Lecz czasem łapie od razu bez problemów. Podczas jazdy bez problemów, czuć troche szarpanie przy zmianie biegów i wydaje mi się że mniejszą moc ale silnik nie faluje. Chociaż przy pełnym gazie od 2tysiecy obrotów idzie ładnie aż przy 4.5k obrotów jest zamułka do około 5.5k a potem szarpnie i leci dalej. Jedna jedyna sytuacja odkąd jest ten problem, że w pewnym momencie podczas jazdy jakby został przyblokowany wał i samochód poleciał jak na ręcznym przed siebie ale po sekundzie wał się odblokował i normalnie auto dalej się toczyło.

Drugi problem po wyłączeniu słychać syczenie z okolicy silnika/kolektora. Oraz jak słychać na filmiku bardzo metaliczny dźwiek z silnika. BMW zaczęło również brać dużo oleju, o wiele za dużo.

Przez mechanika został wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu na DELPHI SS10904 bo jak powiedział. Oryginał z bmw jest uszkodzony. Mam go przy sobie niżej załączam zdjęcie.

Na komputerze jest błąd czujnika wału korbowego oraz błąd sondy lambda.

NIEWAŻNE CZY CIEPŁY CZY ZIMNY TO SAMO.

Jakieś pomysły czemu tak odpala? Oraz czemu bierze więcej oleju i syczy?

Są nowiutkie świece zapłonowe.


tutaj syczenie:

https://www.maxbimmer.pl/uploads/monthly_2020_06/VID_20200601_132358.mp4.c189c72222daf5da0886c8cab4d9f3a1.mp4

a tu jak odpala:

https://www.maxbimmer.pl/uploads/monthly_2020_06/VID_20200601_132329.mp4.fa1fde191764ca250d4d96b7126be51b.mp4

Opublikowano

Jeśli masz błąd czujnika położenia wału to bym go wymienił, powoduje on takie kiepskie odpalanie (oczywiście oryginał bo na zamiennik wyrzucisz tylko niepotrzebnie kasę a i tak nie będzie działał jak należy).

- ten świst i zwiększony pobór oleju, jeśli nie wymieniałeś dawno odmy, to od tego bym zaczął, razem z przewodami (tu nie wiem jak mają się zamienniki, na ori masz zawsze pewność i święty spokój )

- jeśli po wymianie odmy nadal będzie taki głośny świst to odłącz przewód gumowy idący od kolektora do serwa, zapal fajkę i dmuchnij do środka, pomoże Ci to zlokalizować nieszczelność w układzie dolotowym jeśli taka jest.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.