Skocz do zawartości

320d 184KM N47 - Wyrównanie mas zespołu korb. (rozwiązany)


mackosky555

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


mam pytanie odnośnie zużycia się zębatki przeniesienia napędu. Moje koło posiada spory luz osiowy i czuć lekkie chrobotanie pod palcem przy kręceniu.

Nie ukrywam że sama ta część dość sporo kosztuje, do tego 2 pozostałe zębatki, łożyska igiełkowe, plus roboczoh.


Czy ktoś kiedyś miał podobny problem? Jest jakaś część zamienna? Może spróbować z samym łożyskiem?

Temat porusza z ciekawości. Jeżeli nie będzie wyboru to wiadomo $ :D


4884c3b936852.jpg

afdf8d8882fff.jpg


Pozdro

Edytowane przez mackosky555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ update


czy ktoś może wie jak powinno się zachowywać "nowe", "lekko używane" koło zębate, a konkretnie łożysko?

Powinno chodzić ciasno i z oporem, czy może się kręcić swobodnie?

Jak z pasowaniami, wszystko ma siedzieć gładko, czy dopuszczalny jest luz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@update


Jeździłem jakiś czas z wyciągnietym całym mechanizmem. Wyczuwalne było ewidentne drżenie silnika na wolnych obrotach jak i przy przyspieszaniu (1700-2500 obr/min).

Kupiłem jedną używaną część niby z powypadkowego (+-30k przebiegu). Cześć posiadała luz osiowy jak i poprzeczny. Kręciła się bez oporów dość długo. (Nie jak typowe łożysko)

Zdecydowałem że kupię tę część w aso (1800 zł).

Cześć która przyszła posiadała identyczne luzy co cześć używana (także nie zachowywała się jak normalne łożysko) jednak nowa część z ASO była pokryta na zebach (chyba teflonem) który ściera się i dostosowuje się do kół, co powoduje spasowanie elementów. Zdecydowałem że montujemy ASO.

Nowa część jak i kupiona z neta nie chrobotała przy kręceniu co na mojej starej części było wyraźnie wyczuwalne.


Jeżdżę autem już 2 tygodnie, póki co 0 drgań, więcej momentu z dołu, wyczuwalna poprawa kultury pracy na wolnych i przy przyspieszaniu.


Jak dla mnie jazda bez tych wałkow to nieporozumienie, jeżeli ktoś miałby wątpliwości. Cenie sobie komfort i jestem wrażliwy na wszystkie niecodzienne zachowania silnika, niepożądane dźwięki, etc.


Nie wiem jaki wpływ ma jazda bez wałków na dłuższą metę dla silnika. Wolałem nie testować tego na sobie.


Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.