Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Samochód to e30 2d, X.87 (szeroka lampa) silnik 1,8 M 10.

 

 

Wnioskując po Briefie sprężyny to Jamex, a samochód obniżył się o 40mm, ale czy przód i tył? Czy 40/40 czy 60/40 ? Wg książki samochód miał wtedy 80tys km.

 

Acha chciałbym kupić, najchęteniej, tak samo obniżające sprężyny, na niższym pewnie znowu zacznę obcierać tłumikiem i podłogą o zjazd do garażu:(

 

Skąd pomysł na wymianę? Mam nowe amorki z przodu i z tyłu, a samochód na dziurach strasznie marnie sie zachowuje, tzn twardo dobija, mam wrażenie że nie ma amortyzacji, co ciekawe jak miałem przyczepę 750kg, i mocno siedziała na haku, to samochód sie lepiiej zachowywał na dziurach.

 

 

Jak myślicie 210tys km na sportowym zawiasie może być powodem takiej pracy zwiechy?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img291.imageshack.us/img291/3323/jakiesprynykupicpw3.jpg

 

 

P.S. Ciśnienie w oponach sprawdzałem, luzów w zawiasie nie ma

 

To znalazłem na Allegro:

 

 

Firma SUPERSPORT i są 60/40 i 40/40 - 439zł

http://www.allegro.pl/item127661967_sprezyny_sprezyny_supersport_bmw_e30_e_30.html

 

Firma Jamex, sklep Darstuning 336zł mają tez 40/40 i 60/40 z tego co kiedyś mi pisali, ale podobno ten sklep wciska podróbiane rozpórki Wiechers....

http://www.allegro.pl/item128195180__jamex_sprezyny_obnizajace_bmw_e30_seria_3.html

 

Firma GT Cupline są pewnie u nich i do 4cyl 359zł http://www.allegro.pl/item127252702_sprezyny_gt_cupline_bmw_e30_40_40mm_nowe_od_ss_.html

Opublikowano
Dobijanie oznacza miekką charakterystykę sprezyny. Może być też tak że amortyzatory sa "seryjne" nie usztywniane jak Bilstein i wtedy krótka spreżyna powoduje dobijanie. Albo zastosujesz inne amortyzatory, sztywniejsze, albo kupisz seryjne sprezyny, ewentualnie m-tech.
Opublikowano

Amory mam z przodu KYB gazowo olejowe, tył monroe.

 

Na B8 z tymi sprężynami to była porażka!! Autko uginało się 1,5cm po moim naciskiem na błotnik... po naszych drogach NIE DAŁO SIĘ JEŹDZIĆ...!!!! One nie tyle dobijają co są twarde, jakby byly za twarde a nie za miekkie, a na rondzie znowu wydaję mi się że go przechyla...

 

Tzn każdą dziurę się czuje jakby się kolo nie chcialo wlasnie zchować..

Opublikowano

Ok, według mnie wyglada to tak. Na pewno ten JAMEX nie jest najsztywniejszą sprężyną, ale moze być "progresywny" - im bardziej ugiety tym sztywniejszy. Niestety połaczyłeś to z mało odpowiednim amortyzatorem na polskie drogi. Seryjna KAYABA jest dosyc komfortowa, z silnym ruchem powrotnym (gaz jest odpowiedzialny za szybkie wstawanie amortyzatora czyli odpychanie koła). Może sprawiać wrażenie sztywnej, niestety nie jest na tyle na ile powinna być to krótszej spreżyny. Jeśli zastosowałbyć model KAYABA Ultra SR - z załozenia amortyzator usportowiony - wtedy byłoby lepiej. Do tego załozyłeś Monroe na tył o którym nic dobrego powiedziec nie mogę bo jest beznadziejny. Wszystko to spowodowało totalny bałagan w charakterystyce pracy amortyzator - sprężyna. Wrażenie nie chowania sie koła powoduje KAYBA z silnym "powrotem" (koło szybko wypełnia dziurę), za silny przechył odpowiedzialna jest seryjna charakterystyka amortyzatorów i tuningowa spreżyna, która na poczatku silnie sie ugina aby być "miekką". Całość łaczy sie w podskakującą, przechylajacy sie wóz.

NIe wiem co ci poradzic. Napewno zakładając Bisteina B6 było by lepiej. Zgadzam sie że B8 jest sztywniejszy, ale za tą cena którą wydałeś na KAYABę i Monroe firma Zerkopol zregenerowała by ci Bilsteina i zrobiła z tego B6.

Wart też sprawdzic stan stabilizatorów , łaczników i gum mocujacych.

 

Wszystko to moze być prawdą albo totalną bzdurą. Nie da sie kreslic pracy zawieszenia korespondencyjnie. Trzeba albo zobaczyc lub przede wszystkim sie przejechać.

 

Jednak powód moze być prozaiczny. Po takim przebiegu spreżyna ma juz dosyc. Rozmiekczyła sie jak gąbka. Mozesz zacząć od wymiany na nową. Jaką zastosujesz zależy juz od ciebie. Wszystkie tuningowe spreżyny mają podobna charakterystyka.

Opublikowano

Dzięki za odp. W moim poprzednim poście zaszła pomyłka, miałem założone B6 i było tak twardo. Badzienego Monroe, założył poprzedni właściciel:(

 

 

Ja nie chcę żeby ten samochód był twardy lub sztywny, wolę komfort, a obniżenie zawieszenia mam ze względów estetycznych:)

 

W maździe 323F miałem też KYB standart i nizsze sprezyny i było sztywno a a na dziurach nie waliła.

 

 

Zawiecha, jak napisałemm, bez wad:)

Opublikowano
Poszukaj też sprężyn Weitec nie są takie drogie a na pewno lepsze od super spotr czy GT coś tam.. miałem kompletne zawieszenie Weiteca w swojej poprzedniej e30 było naprawdę dobre i do szybkiej jazdy i na co dzień. :cool2:
Opublikowano
Idealne jak dla mnie. Tylko opony za wysokie z przodu. I mogłbyś pomyslec nad 205/50 r15. Ładnie wygladają na BBS'ach.
Opublikowano

A więc...

 

Nie dobijały amory... to nie było dobijanie do końca, tylko jakby się sprężyna nie uginała.

 

 

Oto fotki z dzisiaj:

 

GT CUPLINE i JAMEX (są identyko, pod ręką Jamex bardziej sztywny)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img218.imageshack.us/img218/8306/baur012ad3.jpg

 

Oryginalna sprężyna BMW (mocno zużyta) i Cupline - twardszy i krótszy.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img167.imageshack.us/img167/3421/baur013jt9.jpg

 

 

Siedzi identyko jak przed wymianą... może przód poszedł ciutkę w dół. Tył tak jak na zużytych oryginałach. Komfort jazdy lepszy.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img519.imageshack.us/img519/4571/baur020ci0.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img519.imageshack.us/img519/433/baur021ky6.jpg

 

 

 

Ciekawe czy siądą? Założyłem obróciłem na placu i zrobiłem fotki, po 20km wyglądały tak samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.