Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moi drodzy, mam problem z klapa bagaznika która nie otwiera sie do konca i tak samo czesto z zamykaniem, Jak mozna zdjagnozowac problem> Podlaczylem OBDII na ale nie ma zadnego bledu.


Prosze o porade - nie chce w ciemno wymieniac silownikow bo nie wiem nawet którego to wina.


Z góry dzieki za szybkie info...

Opublikowano
ok dzieki za linka - rozumiem ze chodzi o reset polozenia silownikow , tak? wymienialem ostatnio akumulator wiec moglo wariowac.. tylko jak dokonac tego resetu nie bardzo wiem... poradz prosze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego podaj miesiąc i rok produkcji auta......

Przetestuj jeszcze raz otwieranie i zamykanie klapy bagażnika z różnych punktów , które aktywują automatyczne otwieranie ( pilot , guzik z przodu auta, guzik wewnętrzny klapy bagażnika, guzik zewnętrzny klapy bagażnika )

UWAGA.......!!!!!!

Aby zapobiec przegrzaniu się silników napędów tylnej klapy, w automatycznej jednostce sterującej pokrywą bagażnika zintegrowano powtarzalną blokadę. Czas pracy silnika jest sumowany dla powtórzenia blokady. Jeśli suma przekroczy całkowity czas działania 2 minuty, nowa operacja nie zostanie zaakceptowana. Akcja, która jest już uruchomiona, jest zawsze zakończona. Po 6-minutowym okresie schładzania można ponownie uruchomić 2-minutowy czas pracy silnika



Wadliwe działanie elementów elektrycznych w bagażniku przez wnikanie wody.

Okres produkcji F25 od 01.09.2010 do 31.03.2012

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive20d-sav/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/automatic-tailgate-operation/supply-hkl-automatic-operation-of-tailgate/1VnXC0zQcG




Schemat połączeń (SSP) Automatyczne uruchamianie pokrywy bagażnika...... - 03/2014

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive20d-sav/wiring-functional-info/body/locking-security-functions3/automatic-tailgate-operation/DjXA6jdV


Znalazłem filmik z BMW X5. Instalacja elektryczna jak i mechaniczna tylnej klapy jest podoba ......





Jeśli jeden z warunków blokowania stanie się aktywny podczas ruchu klapy tylnej, ruch zostanie natychmiast zatrzymany.

Teraz trzeba wyłuskać z tekstu jakie elementy za to odpowiadają...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive20d-sav/BKCd7yiH

- zamek klapy bagażnika

- Silnik jest zintegrowany z każdym napędem tylnej klapy. Kierunek obrotów silnika jest wykrywany przez 2 czujniki Halla. Ponadto odległość, a tym samym kąt otwarcia tylnej klapy, jest wykrywany na podstawie sygnałów z czujnika Halla

- może powodem jest ułamany przewód pomiędzy dachem a klapą bagażnika...???

Opublikowano

Cześć dzięki za rzetelną i obszerna informację. Moje bmw x3 f25 z listopad 2010 roku 2.0 D .


Puściłem test w programie diagnostycznym ale żadnego błędu nie wykrył niestety . Przetestowalem otwieranie że wszystkich przyciskow. Wszędzie to samo. Przewodu łączącego klapę z nadwoziem nie ruszałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.