Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj przepalił mi się bezpiecznik nr 10. Nic nietypowego.

 

W mądrej książce, którą mam, zapisano, że ten bezpiecznik 7,5 A obsługuje wskaźniki, komputer pokładowy i światła cofania.

 

Faktycznie, przestały działać światła cofania, diody serwisu, paliwowskaz, wskaźnik temperatury silnika i... dmuchawa nawiewu :shock: Dziwne, bo wg książki dmuchawa powinna być podłączona pod bezpiecznik nr 20 (30 A - dmuchawa, urządzenie klimatyzacyjne).

 

Zaczynam podejrzewać, że któryś z poprzedników pochachmęcił coś przy zestawie wskaźników.

 

Drodzy posiadacze E30 316i lub 318i (po VIII 1988), zróbcie dla mnie eksperyment - wyjmijcie bezpiecznik nr 10 i napisze co wam nie działa po włączeniu stacyjki.

 

Plizzzz!

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

czesc

 

Nie ma najmniejszego problemu...czekaj na dalsze info. :P

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano

Dzięki wszystkim chętnym (red_30e!), moje śledztwo dało efekt. Jestem już oświecony ;-). Moje bi-em-dablju nie jest pochamęcone, tylko mądra książka podaje niepełne informacje!

 

Bezpiecznik nr 10 zabezpiecza także przekaźnik K7, który obsługuje obwody dmuchawy nawiewu i elektrycznych lusterek.

 

Nie zmienia to, że od wczoraj co chwilę pali się bezpiecznik nr 10. Ciekawe, dopóki samochód stoi jest OK, można robić wszystko, wystarczy że wyjadę na drogę, 200-300 metrów, pach, przepalony.

 

Do środy przyjdzie mi odstawić BMW do garażu, pożyczyć Suzuki. Bez dmuchawy i lusterek da się jeździć, ale bez wskazań temperatury silnika i ciśnienia oleju mam duszę na ramieniu. :oops: Od środy rana szukam spina razem z elektrykiem. Gdy znajdziemy sprawcę, podam go wam na tacy :twisted:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Jest sprawca przepalania bezpiecznika nr 10 - wiązka zasilająca światła cofania przetarła się między skrzynią a dźwignią zmiany biegów (wiązka nie ma nic wspólnego z dźwignią, tylko tą drogą wchodzi do tunelu wału napędowego). Przetarty kabel dotykał do masy

 

Elektryk miał dobrego nosa ;-) Według jego doświadczenia 8 na 10 przypadków dziwnych zwarć w obwodzie bezpiecznika obsługującego m.in. światła cofania, to właśnie ich obwód jest sprawcą problemów.

 

Naprawa ca 10 zł plus trzy bezpieczniki przepalone w ramach testów :-)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Kilka lat temu mialem przygode z tym kabelkiem w e21. Wiatr przywiał reklamowke na jezdnie. Wziąlem ja miedzy koła. Nawinela sie na wał i wyrwała kabelek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.