Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Przejrzałem cale forum i chyba całego Google. Mam problem z E70. Zostawiłem ją na długo w garażu podziemnym. No i rozładował się akumulator. Prosta sprawa. Otowrzylem z kluczyka. Podjechałem autem z akumulatorem o podobnej mocy, podpiąłem przewody pod maską w wyprowadzenie plusa i śrubę minusową. Wnętrze ożyło, zaplon mogłem uruchomić. Niestety przy próbie odpalania nie slychac rozrusznika, tylko takie cykanie (w obu autach przygasa światło). Jest duży wykrzyknik na desce. Spróbowałem innym autem, akumulator takich samych parametrów. No i niestety to samo.


Zatem podłączyłem prostownik do punktów pod maską do ładowania. Prostownik to CTEK 5.0 (dużo razy nim ladowalem inne auta i jest super fajny) no i ku mojemu zdziwieniu, po podłączeniu prostownik zatrzymuje się na 2 etapie (soft start czy sprawdzanie czy akumulator przyjmuje ladunek) i w tym czasie cala deska rozdzielcza miga, dosłownie jest dyskoteka, w aucie słychać wszystkie sterowniki jak się włączają i wyłączają, co pół sekundy, migaja światła. Rozłączam prostownik w obawie ze coś jest nie tak, ale prostownik nie zglasza błędu. Nigdy czegoś takiego nie widziałem.


Nie mogę wyjac akumulatora bo zaparkowałem tyłem do ściany i klapa się nie otworzy fizycznie, brakuje mi klucza do skrzyni biegów (juz zamówiłem na allegro), żeby ustawić N i go odepchnąć od ściany i wymontować akumulator (wymienić albo podładować bezpośrednio w domu). Z holowaniem tez jest problem, bo garaz maly, niski i wązki.


Niemniej skoro nie startuje z kabli rozruchowych, to chyba jest inny problem? No i czy to zachowanie BMW przy podłączaniu prostownika jest normalne? Chyba nie.


Pomocy.

Opublikowano

Napięcia nie sprawdziłem, bo nie miałem miernika ale juz go załatwiłem i w wolnej chwili podam. Akumulator padł na 100% bo w aucie nie ma prądu w ogóle (stad otwieranie kluczykiem w klamce). Po prostu nie ma prądu, światła wnętrza nie swieca, nie reaguje na kluczyk i zaplon nic. W sensie typowy objaw braku prądu. Zastanawiam się nad kumulacja usterek.


Pomiar mogę zrobić jedynie na wypustach pod maska bo na razie nie mogę dostać się do aku w bagażniku.


Tez stawiam na rozrusznik (ale żeby od stania tak się zepsul?). Najbardziej interesuje mnie to dlaczego BMW tak się zachowuje gdy podłączam pod niego ładowarkę CTEK?

Opublikowano
Akumulator jest zepsuty i nie przyjmuje ładowania, a przez to jak pożyczasz prąd z drugiego auta przez kable to jest taki pobór prądu że nie można odpalić. Musisz wymienić akumulator i wtedy próbować odpalić.
Opublikowano
Nieraz zdarza się że akumulator dostanie zwarcia i wtedy są takie cuda ale wtedy to zazwyczaj akumulator ma 11 i pu wolta i nie więcej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, o ile zachowanie prostownika jest dla mnie zagadką (dla Google chyba też), to śpieszę poinformować, że narzędziem do odblokowywania skrzyni (kupiłem na allegro, bo moje ktoś sobie kiedyś pożyczył...) odblokowałem hamulec ręczny, a następnie skrzynię biegów na N. Odepchnąłem auto od ściany. Pożyczyłem prąd z innego auta w celu odblokowania klapy tylnej. Wymontowałem akumulator. Podłączyłem go pod prostownik, odsiarczanie trwało w nieskończoność po czym niestety prostownik zgłosił błąd przy 5 etapie tj. że akumulator nie trzyma ładunku. Ponowna próba skończyła się tym samym komunikatem. Zakupiłem nowy akumulator, podpiąłem i BMKa odpaliła bez gadania. Widocznie zasiarczony akumulator stawiał za duży opór, żeby można było auto odpalić z kabli. Temat chyba wyczerpany.


Tak wiem, trzeba zaprogramować akumulator, wymieniłem na dokładnie taki sam, więc nie muszę, ale sprawdzę to, czy poprzedni serwis to zrobił poprawnie, bo może tu jest przyczyna.


Jeszcze raz dziękuję, za zainteresowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.