Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, i proszę o pomoc, kupiłem silnik ze skrzynią od e36 ( m44b19 1997r )standardowo z wiązką silnika ( 3x przekazniki, zlacze diagnostyczne, ecu itd...) do mojej e36 i teraz pytanie jak to odpalić poza budą żeby zobaczyć czy wgl jest sens swapować ( sprzedający sie zarzekał ze silnik stan b.dobry i ews sciagniety z ecu ), niby schematy elektryczne mam ale na sam widok dostaję oczoplonsu, teoretycznie cos tam juz probowałem ale brak iskry ( pompke mam zewnetrzna wiec zasilanie paliwa dałem osobno ), co wiecej zezworkowac na gniezdzie x20 ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odpalił Ci ładnie od razu pracując równiutko na 4 garach?

Ja mam osobiście trochę mieszane wspomnienia co do M44. Jeździłem łącznie takim 8 lat. po 5 latach wymieniłem na kolejny M44 bo stary rozlał się z każdej możliwej uszczelki, katastrofa była w ilości uciekającego oleju. Ale to nie w tym rzecz... W zimie silnik odpalał na zimnym na 3, 2 cylindry, pracował gorzej niż zabytkowy ciągnik rolniczy. I występowało to w jednym jak i w drugim silniku. Były także tematy tutaj na forum o tym problemie... Jakaś niedoróbka w nim musiała być. Wiem że pomagała wymiana oleju przed samą zimą na syntetyk ELF - uwielbiał ten olej M44. Po wymianie w zasadzie całą zimę dość przyzwoicie odpalał. Ale to musiał być ten olej, bo zmieniłem raz na droższy castrol i lipa, po 2 tygodniach zlałem bo chodził okropnie. Kupiłem też shell - także droższy niż ELF i także zlewka za jakieś 3 tygodnie, wlany ELF i spokój całą zimę. Ja nie chcę Cię straszyć, ale mówię tylko jakie efekty potrafią na tym motorze występować w zimie... A tak ogólnie to silniczek malinka... ile ja się go za młodu napałowałem, na porządku dziennym było jadąc powyżej 100 km/h redukowanie z 5 na 3 i ogień :mrgreen: i wszystko wytrzymywał dzielnie. A teraz jeżdżąc delikatnie M43 TU B19 korba wyszła bokiem i silnik do wymiany po 4 latach. Traktowany 5 razy delikatniej niż stary M44.


Przykładowy temat https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=144545

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.