Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, od pewnego czasu borykam się z problemem zaniku prądu w BMW E87 120d automat 2006r., w trakcie jazdy na niskich obrotach/zmiany biegu. Ciężko dokładnie określić w którym momencie następuje zanik, najczęściej wtedy kiedy automat zmienia bieg przy 2 tysiącach obrotów. Sytuacja nie występuje zawsze, ale zauważyłem że nasila się na niskich obrotach i przy wolnej jeździe. W linku załączam film do tego co się dzieje. Czasem sama wraca do prawidłowego działania, a czasem jak wyskoczy błąd skrzyni to muszę auto zatrzymać, zgasić i odpalić i znów sytuacja może się powtórzyć. Rozkładam ręce bo nie mam pojęcia co może być przyczyną. Dodam tylko że pasek lekko popiskuje i kiedy samochód jest zatrzymany, obrót kierownicą powoduje falowanie obrotów. Klema plusowa wygląda na wymienioną, jest z bardzo cienkiej miedzianej blaszki. Może to jest przyczyną? Dodaje też zdjęcie błędów po odczycie. Dodam tylko że akumulator był wymieniony, a alternator podaje prąd ładowania w trakcie jazdy 14,3 V.


https://vimeo.com/user112894121/review/408030139/32b1b92160


IMG_1474.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cos slabo ci poszlo wklejanie. Zdjecie wrzuc na jakis serwer. Moze byc nawet google drive. Film tez nie dziala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze 4 to sterownik świec żarowych do naprawy lub wymiany. To zależy od ciebie. Zajmuje się ich naprawą w wolnych chwilach.

Drugi błąd 4660 mówi, że komputer zauważył za wysokie napięcie niż oczekuje przekroczone o ponad 3V. Rozumuem, że to świeże błędy? Rady w celu naprawy takie:

1. If caused by an external start (external start with excessive voltage), delete the fault.

2. Check lines and plug connections (short to B+).

3. Check alternator.

Błąd 480A mowi o problemie z DPF. Opis problemu:

Diesel particulate filter is too full. Monitoring detects the fault as follows:

1. The fault is detected when the exhaust backpressure exceeds a limit.

The limit value is calculated from a characteristic map dependent on the engine speed and fuel injection rate.

2. The fault is detected when the exhaust backpressure exceeds a limit. The limit value is calculated from a characteristic map dependent on the engine speed and fuel injection rate.

Note:

Excessively high soot deposits in the diesel particulate filter in connection with thermal regeneration can cause overheating of the filter. Consequently, this fault causes the thermal regeneration to be blocked as from a certain soot deposit.


Rady co zrobić:

1. Check oil level and change interval. Correct oil level or change oil.

2. Check swirl flaps.

3. Perform exhaust backpressure test.

4. Check diesel particulate filter (visually check whether the exhaust tailpipe and diesel particulate filter outlet are covered with soot).

5. Perform regeneration. Only possible when driving at constant speed for at least 30 min. (In connection with this fault, regeneration cannot be initiated with the corresponding service function).


CAS A0B0 to coś z czujnikiem światła STOP

CAS: Input, brake lights, implausible

Opublikowano

Na wstępie wielkie dzięki za zainteresowanie. Teraz po kolei:

1. Błąd sterownika świec - właśnie rzecz w tym, że błędy pojawiają się przy okazji "zaniku prądu" świece grzeją normalnie, sprawdzane przy większych mrozach i ten błąd po usunięciu i zgaszeniu, odpaleniu auta nie pojawia się, chyba że akurat w trakcie jazdy "zniknie prąd" - dotyczy to tego i wielu innych błędów.


2. Błąd wartości napięcia - no właśnie i tutaj może być problem bo te błędy są świeże i faktycznie wszystko wskazuje na to że albo napięcie znika/spada/wzrasta zbyt mocno. Sprawdzone napięcie w trakcie jazdy, ale nie da się wykonać pomiaru podczas występowania problemu. Nie wiem jak ten temat zbadać dalej, masz może jakieś rady? Tak czy siak umówiłem się do elektryka na początek przyszłego tygodnia.


3. DPF - tutaj problem z wypaleniem, zniknie jak unormuje się sytuacja z prądem - dotychczas po czyszczeniu brak problemów.


4. Pozostałe błędy dotyczące świateł - te pojawiają się tylko w chwili zaniku prądu kiedy wszystko się wyłącza, w innej sytuacji brak jakichkolwiek problemów z oświetleniem, błędy po usunięciu znikają i dopóki nie wystąpi zanik, błędy się nie pojawiają.


Powiem szczerze, że trochę już sam głupieje.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Temat do zamknięcia - winny okazał się alternator, a konkretnie regulator napięcia, który przeładowywał do 19V w związku z czym wszelkie sterowniki dostawały na głowę i głupiały.


Alternator wymieniony, bunia jak nowa :duh: :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.