Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Parę dni temu auto zgasło mi dojeżdżając do świateł (trasa około 60-70km, zjechałem z autostrady i minąłem jedne światła, na drugich auto się zatrzymało). Z początku myślałem że zadziałał start-stop, ale był wtedy wyłączony. Od razu spróbowałem odpalić ponownie, ale pokręcił do około 400 obr/min i zgasł; drugi raz to samo. Odpuściłem i zepchałem auto na pobocze - tam podpiąłem komputer (akurat miałem przy sobie) i w sumie były dwa nowe błędy z EGR, które wystąpiły 10 km wcześniej. Usunąłem błędy, odczekałem chwilę i znowu spróbowałem odpalić samochód - pokręcił jak wcześniej ale załapał i wrócił na prawidłowe obroty. Samochód chodzi równo, nie szarpie, jednak pod domem zajrzałem pod maskę i mam wrażenie że wydaje więcej dziwnych dźwięków..

Błędy EGR, które wystąpiły:

- 2A0E - zawór recyrkulacji spalin, kontrola położenia odchylenia sterowania

- 2A0F - zawór recyrkulacji spalin, adaptacja


Później w domu na wyłączonym silniku wykonałem test w INPA zaworu EGR:

- dla zamkniętego EGR powinno być napięcie 0.5V, a było 0.8V

- dla otwartego EGR powinno być 4.5V i tyle też było


Zakładam więc, że EGR się nie domyka i wymaga czyszczenia - ale czy to może powodować unieruchomienie pojazdu?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Dzień dobry,


mam dokładnie ten sam przypadek, te same oba błędy, i zachowanie. E87 N43 116i.

Czy możesz napisać co było przyczyną, i czy naprawiłeś auto?


Pozdrawiam

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.