Skocz do zawartości

F11 528i Black Sapphire metallic


fwecl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów,


Z racji większej ilości wolnego czasu postanowiłem zaprezentować swój samochód :8). Można powiedzieć, zwykły, czarny Touring, 2.0 turbo-benzynka 245 KM. Obecnie 194 tys. km przebiegu i śmiga bardzo fajnie. Przynajmniej w mojej ocenie dość ciekawa wersja wyposażeniowa, co wnioskuję po dużej ilości obejrzanych egzemplarzy przed zakupem. Szczególnie kombiaki nie są zazwyczaj za bogate.


Ciekawsze opcje wyposażenia:


-integral active front steering (skrętna tylna oś),

-elektrycznie ustawiana i podgrzewana kierownica,

-funkcja dostępu komfortowego,

-autom. miękkiego zam. drzwi (dociąganie),

-4 strefowa klima,

-fotele komforty z podgrzewaniem i wentylacją,

-podgrzewane fotele tył,

-ostrzeżenie przed opuszcz. toru jazdy,

-ostrzeżenie przed zmianą pasa,

-active protection,

-head-up,

-system HiFi professional DSP.


Z najważniejszych rzeczy związanych z silnikiem N20, wymieniony pełny rozrząd i napęd pompy oleju. Od wymiany zrobione 25 tys. km, odpukać spokój. Ciekawostka - taka przyjemność w ASO BMW nie całe 7 tys. zł brutto :roll:


W planach:


-przyciemnianie szyb tylnych,

-może zakup większych felg (chociaż Wrocławskie dziury nie zachęcają do 19"),

-pełna korekta lakieru i powłoka ceramiczna.


Trzymam serię i dbam, aby cieszyła oko. Szczerze mówiąc to nic mi w niej nie brakuje, generalnie fajne auto. Wczoraj było szybkie myju myju "na dwa wiaderka" to poniżej kilka fotek.

Edytowane przez fwecl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rozrząd, to najważniejszy temat jaki w tym silniku wykonałeś , cena niestety adekwatna do rozmiaru prac. Znam zakres prac , bo na serwisie wykonujemy często takie operacje :wink: W wersji Xd do rozrządu trzeba niestety całe przednie zawieszenie zrzucić plus dyferencjał i półosie. Jeśli chcesz aby motor służył wymieniaj olej max co 15 tys, a rozrząd będzie śmigał długo wraz z modułem pompy .


Gratuluję zakupu i pozdrawiam kolegę z Wrocławia ;)


Jeśli chodzi o detailing , to zapraszam na PW , chętnie coś doradzę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz aby motor służył wymieniaj olej max co 15 tys, a rozrząd będzie śmigał długo wraz z modułem pompy .


Pewnie, w mojej ocenie większość bolączek związanych z silnikami BMW leży w oleju i długich interwałach wymian. W swoim aucie wymieniam olej silnikowy co 10 tys. km (max 15 tys. km) i jeżdżę na Millersie XF Longlife 5W40. Dla mnie wlewanie do tych silników Castrola 0W~ i jeszcze co kilkadziesiąt tys. km to jedno wielkie nieporozumienie.

Edytowane przez fwecl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ścisłości chyba chodziło tobie o XF Longlife 5W40 . Pamiętaj aby spełniał normę BMW Longlife – 04 , bo to motor bardzo spasowany i nie każdy olej sobie "radzi" z utrzymaniem filmu olejowego .


Jeśli chodzi o klasę lepkości 5W40 i olej który spełnia normę BMW do motoru N20 to ten https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/millers-oils/xf/millers-oils-xf-longlife-5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taka elegancka klasyka, czarna z czarnym wnętrzem. Niech dobrze służy nadal.

Teraz to chyba tylko we flotach wymieniaj olej co 30 tyś, bo trochę mentalność się zmienia, nawet w autach z leasingu na szczęście.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne wozidełko :D. Co do felg to nie wiem za bardzo jak jest we Wrocławiu ale myślę, że 19' możesz włożyć niewielka utrata komfortu jest między 17' ale nie ma tragedii, a przejechałem już na swoich 19' troszkę Europy jak i PL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ładne wozidełko :D. Co do felg to nie wiem za bardzo jak jest we Wrocławiu ale myślę, że 19' możesz włożyć niewielka utrata komfortu jest między 17' ale nie ma tragedii, a przejechałem już na swoich 19' troszkę Europy jak i PL.

17 przy EDC to za malo.

Dopiero na 18 jest w miare.

Serio, a kiedys jezdzilem francuzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się ciepło, także wpadły letnie koła. Wczoraj pogoda dopisała to dzień zleciał na czyszczeniu felg i opon. Syf z felg elegancko odpuścił po zaaplikowaniu TENZI En-Jee, a gumy zostały wymyte z każdej strony Pure Black Tire Cleanerem od Shiny Garage i zabezpieczone Back 2 Black T.T.D. od tego samego producenta.


sbiYKHd.jpg


Dodatkowo przyszła przesyłeczka z nowymi dekielkami do felg.


drAFpa1.jpg

R5bMlQq.jpg


Taki drobiazg a cieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile teraz kosztują dekielki w ASO, bo moje z kół zimowych już lekko zaatakowała sól?

Wiadomo, diabeł tkwi w w szczegółach i nowe znaczki zawsze upiększą felgi.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za informację.

Myślałem, że oryginalne będą droższe, a tylko takie u mnie wchodzą w rachubę, bo jak zobaczyłem u kolegi podróbki, to się załamałem. Tandeta straszna. On zresztą też po pierwszej zimie...

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze warto sprawdzać ceny części w ASO i generalnie oryginałów, bo często nie są jakieś dramatyczne. Takie głupoty jak listwy, napisy, dekielki, czy emblematy jak nie są OEM to trącą strasznie (szczególnie nie lubię tych podróbek Alpiny, wszelkich M powerów, imitacji carbonu i biało-czarnej szachownicy). Oryginalna "biżuteria" nadwozia przy regularnej pielęgnacji i unikaniu silnej chemii długo trzyma blask. W sumie w żadnym aucie tego nie wymieniałem. Stare dekielki miały pełno takich małych purchelków i odprysków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Cześć, postanowiłem sprzedać swoje F11. Może ktoś z forum byłby zainteresowany. Na razie nie wystawiam ogłoszenia na portalach sprzedażowych tylko zostawiam info w dziale giełda. Na wszelkie pytania chętnie odpowiem na PW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.