Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich Forumowiczów,


Z racji większej ilości wolnego czasu postanowiłem zaprezentować swój samochód :8). Można powiedzieć, zwykły, czarny Touring, 2.0 turbo-benzynka 245 KM. Obecnie 194 tys. km przebiegu i śmiga bardzo fajnie. Przynajmniej w mojej ocenie dość ciekawa wersja wyposażeniowa, co wnioskuję po dużej ilości obejrzanych egzemplarzy przed zakupem. Szczególnie kombiaki nie są zazwyczaj za bogate.


Ciekawsze opcje wyposażenia:


-integral active front steering (skrętna tylna oś),

-elektrycznie ustawiana i podgrzewana kierownica,

-funkcja dostępu komfortowego,

-autom. miękkiego zam. drzwi (dociąganie),

-4 strefowa klima,

-fotele komforty z podgrzewaniem i wentylacją,

-podgrzewane fotele tył,

-ostrzeżenie przed opuszcz. toru jazdy,

-ostrzeżenie przed zmianą pasa,

-active protection,

-head-up,

-system HiFi professional DSP.


Z najważniejszych rzeczy związanych z silnikiem N20, wymieniony pełny rozrząd i napęd pompy oleju. Od wymiany zrobione 25 tys. km, odpukać spokój. Ciekawostka - taka przyjemność w ASO BMW nie całe 7 tys. zł brutto :roll:


W planach:


-przyciemnianie szyb tylnych,

-może zakup większych felg (chociaż Wrocławskie dziury nie zachęcają do 19"),

-pełna korekta lakieru i powłoka ceramiczna.


Trzymam serię i dbam, aby cieszyła oko. Szczerze mówiąc to nic mi w niej nie brakuje, generalnie fajne auto. Wczoraj było szybkie myju myju "na dwa wiaderka" to poniżej kilka fotek.

Edytowane przez fwecl
Opublikowano

Jeśli chodzi o rozrząd, to najważniejszy temat jaki w tym silniku wykonałeś , cena niestety adekwatna do rozmiaru prac. Znam zakres prac , bo na serwisie wykonujemy często takie operacje :wink: W wersji Xd do rozrządu trzeba niestety całe przednie zawieszenie zrzucić plus dyferencjał i półosie. Jeśli chcesz aby motor służył wymieniaj olej max co 15 tys, a rozrząd będzie śmigał długo wraz z modułem pompy .


Gratuluję zakupu i pozdrawiam kolegę z Wrocławia ;)


Jeśli chodzi o detailing , to zapraszam na PW , chętnie coś doradzę :wink:

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz aby motor służył wymieniaj olej max co 15 tys, a rozrząd będzie śmigał długo wraz z modułem pompy .


Pewnie, w mojej ocenie większość bolączek związanych z silnikami BMW leży w oleju i długich interwałach wymian. W swoim aucie wymieniam olej silnikowy co 10 tys. km (max 15 tys. km) i jeżdżę na Millersie XF Longlife 5W40. Dla mnie wlewanie do tych silników Castrola 0W~ i jeszcze co kilkadziesiąt tys. km to jedno wielkie nieporozumienie.

Edytowane przez fwecl
Opublikowano

Dla ścisłości chyba chodziło tobie o XF Longlife 5W40 . Pamiętaj aby spełniał normę BMW Longlife – 04 , bo to motor bardzo spasowany i nie każdy olej sobie "radzi" z utrzymaniem filmu olejowego .


Jeśli chodzi o klasę lepkości 5W40 i olej który spełnia normę BMW do motoru N20 to ten https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/millers-oils/xf/millers-oils-xf-longlife-5w40

Opublikowano
Dzięki za czujność, już edytowałem literówkę. Dokładnie ten olej, który znajduje się pod linkiem jest zalany do mojego silnika :cool2: .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka elegancka klasyka, czarna z czarnym wnętrzem. Niech dobrze służy nadal.

Teraz to chyba tylko we flotach wymieniaj olej co 30 tyś, bo trochę mentalność się zmienia, nawet w autach z leasingu na szczęście.

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ładne wozidełko :D. Co do felg to nie wiem za bardzo jak jest we Wrocławiu ale myślę, że 19' możesz włożyć niewielka utrata komfortu jest między 17' ale nie ma tragedii, a przejechałem już na swoich 19' troszkę Europy jak i PL.

17 przy EDC to za malo.

Dopiero na 18 jest w miare.

Serio, a kiedys jezdzilem francuzem.

Opublikowano

Zrobiło się ciepło, także wpadły letnie koła. Wczoraj pogoda dopisała to dzień zleciał na czyszczeniu felg i opon. Syf z felg elegancko odpuścił po zaaplikowaniu TENZI En-Jee, a gumy zostały wymyte z każdej strony Pure Black Tire Cleanerem od Shiny Garage i zabezpieczone Back 2 Black T.T.D. od tego samego producenta.


sbiYKHd.jpg


Dodatkowo przyszła przesyłeczka z nowymi dekielkami do felg.


drAFpa1.jpg

R5bMlQq.jpg


Taki drobiazg a cieszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile teraz kosztują dekielki w ASO, bo moje z kół zimowych już lekko zaatakowała sól?

Wiadomo, diabeł tkwi w w szczegółach i nowe znaczki zawsze upiększą felgi.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Ile teraz kosztują dekielki w ASO, bo moje z kół zimowych już lekko zaatakowała sól?

 

Razem z przesyłką zapłaciłem 237 zł za 4 sztuki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za informację.

Myślałem, że oryginalne będą droższe, a tylko takie u mnie wchodzą w rachubę, bo jak zobaczyłem u kolegi podróbki, to się załamałem. Tandeta straszna. On zresztą też po pierwszej zimie...

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Zawsze warto sprawdzać ceny części w ASO i generalnie oryginałów, bo często nie są jakieś dramatyczne. Takie głupoty jak listwy, napisy, dekielki, czy emblematy jak nie są OEM to trącą strasznie (szczególnie nie lubię tych podróbek Alpiny, wszelkich M powerów, imitacji carbonu i biało-czarnej szachownicy). Oryginalna "biżuteria" nadwozia przy regularnej pielęgnacji i unikaniu silnej chemii długo trzyma blask. W sumie w żadnym aucie tego nie wymieniałem. Stare dekielki miały pełno takich małych purchelków i odprysków.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Cześć, postanowiłem sprzedać swoje F11. Może ktoś z forum byłby zainteresowany. Na razie nie wystawiam ogłoszenia na portalach sprzedażowych tylko zostawiam info w dziale giełda. Na wszelkie pytania chętnie odpowiem na PW.
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.