Skocz do zawartości

Klema plusowa, pirotechniczna


tom5151

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Prawdopodobnie uszkodzona została u mnie klema z ładunkiem pirotechnicznym.

Wszytko stało się po wyjęciu akumulatora i wypięciu wszystkich kabli i przewodów przy aku, bo chciałem wyczyścić podłogę pod akumulatorem. Po złożeniu wszystkiego do kupy, auto chodzi ale jest błąd poduszki i aplikacją BTool przeczytałem że jest błąd 93B2 w sterowniku MRS. Wszystko wskazywało na kostkę z czarno-żółtą skrętką która podłączana jest do klemy. Jednak po wyczyszczeniu jej, sprawdzaniu czy dobrze siedzi, nic nie pomogło. Zmierzyłem rezystancję na tych pinach które są przy ładunku pirotechnicznym i wyszło 0,3 Ohm. Widziałem że ludzie lutują oporniki około 2-3 Ohmy w kostkę i w ten sposób oszukują komputer. Oczywiście nie zamierzam tak robić i obstawiam, że coś w środku, w klemie musiało się obruszyć/zniszczyć powodując zbyt niską rezystancję. Dlatego myślę, że jedynym sposobem jest jej wymiana i teraz moje pytanie brzmi:


Lepiej kupić oryginalną ale używana, z potwierdzeniem sprzedawcy że jest sprawna za 150zł, czy może nowy zamiennik firmy SKV Germany za 190zł?


Dzięki i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Klema nie mogla uszkodzic sie od rozlaczenia aku. Sprawdz dobrze ta kostke co wpinasz, czy na pewno prawidlowo ja zabezpieczasz, musza byc takie male plastikowe piny co wchodza do srodka kostki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klema nie mogla uszkodzic sie od rozlaczenia aku. Sprawdz dobrze ta kostke co wpinasz, czy na pewno prawidlowo ja zabezpieczasz, musza byc takie male plastikowe piny co wchodza do srodka kostki.

 

Bardzo dokładnie to sprawdziłem, nic nie jest naruszone. Wszystkie styki psiknięte "contact cleanerem". Może zbieg okoliczności, może przy rozbieraniu klemy coś tam się obruszyło.

Czy może ktoś być tak uprzejmy i zmierzyć miernikiem oporność na pinach gdzie wchodzi ta wtyczka w klemę? Fajnie byłoby porównać wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co pamiętam a wymieniałem kleme jakieś półtora roku temu, to żeby ją pomierzyć to musisz włożyć wtyczkę lub rozewrzeć czymś piny, bo zawsze będziesz miał zwarcie przy mierzeniu. Po wyjęciu wtyczki piny zwierają się ze sobą. Wpisz w google jak mierzyć poduszkę powietrzną to zobaczysz o co chodzi. Normalnie rezystancja na ładunku to koło 2,2 Ohm. Najleprościej to włożyć wtyczkę w ładunek i wtedy mierzyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o maly plastik, ktory po wlozeniu do czujnika nalezy wcisnac, on ma miec dwa dlugie piny.

 

Tak, plastik jest cały i dwa długie plastikowe piny wchodzą i zabezpieczają wtyczkę. Przy odpinaniu wtyczki najpierw odchylam ten górny plastik, dopiero potem wyjmuję wtyczkę.


 

Z tego co pamiętam a wymieniałem kleme jakieś półtora roku temu, to żeby ją pomierzyć to musisz włożyć wtyczkę lub rozewrzeć czymś piny, bo zawsze będziesz miał zwarcie przy mierzeniu. Po wyjęciu wtyczki piny zwierają się ze sobą. Wpisz w google jak mierzyć poduszkę powietrzną to zobaczysz o co chodzi. Normalnie rezystancja na ładunku to koło 2,2 Ohm. Najleprościej to włożyć wtyczkę w ładunek i wtedy mierzyć.

 

Dobra podpowiedź. Z tego co pamiętam to we wtyczce można odchylić taki plastik zeby widzieć piny. W takim ułożeniu ją podłączę i wtedy zmierzę. A ty z jakiego powodu zmieniałeś klemę?


teraz tak sobie przypomniałem, że te dwa bolce które wystają z gniazda w klemie, są podparte takimi blaszkami które można odsuwać. Może w ten sposób też się to rozwiera.

Być może te dwa plastikowe piny o których wspominał kolega kkx5 powodują właśnie, że po włożeniu wtyczki gdy piny są jeszcze zwarte, po dociśnięciu tego dodatkowego plastiku, długie nóżki powodują odsunięcie się tych blaszek i w konsekwencji rozwarcie.


foto z blaszkami w linku:

https://drive.google.com/file/d/1qZKdJvooOb1xlnfsFAu61L0wWTSY0ZAS/view?usp=drivesdk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wymianiałem, bo kupiłem auto powypadkowe, więc klema wystrzelona. Na początku jeździłem z rezystorem, później kupiłem używany oryginał. Ja mam jakoś pecha do zamienników, bo nigdy nie działają :( dokładnie żeby pomierzyć kleme musisz te blaszki odsunąć. Jak wsadzasz wtyczkę to też mi się wydaje, że ta zapinka dopiero rozwiera piny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem rezystancje po osunięciu tych blaszek i wychodzi dobra, 2.3 Ohm.

Przebrałem kostkę i przyjrzałem się tej spince. Wrzucam foto, chyba jednak nóżki się ułamały przy wyjmowania bo nie wiem czy nie są za krótkie. Na pierwszy rzut oka są równiutki wiec nie wyglądało jakby coś się ulamalo.

 

Chodzi o maly plastik, ktory po wlozeniu do czujnika nalezy wcisnac, on ma miec dwa dlugie piny.

 

Link:

https://drive.google.com/file/d/1KIZjVb8tyV3fbhubsko6VjRPWbKS4tvY/view?usp=drivesdk



Edit:

Wyjąłem przed chwileczką poduszkę kierowcy bo tam są takie same kostki i zobaczyłem jak tam wyglądają te wąsy plastikowe i rzeczywiście są sporo dłuższe.. chyba mam winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dużo za krótkie:(

Wyjście jest proste. Jedziesz na szrot i kupujesz wtyczkę. Przekładasz plastik.

Po wybuchu klemy musiałem wymienić całą wtyczkę, bo się zespawuje z klemą. Wziąłem ze szrotu z E46 z airbagu drzwi, bo jest ta sama wtyczka. Zresztą występuje w wielu miejscach.

Druga opcja to wsadzasz coś w kleme co odizoluje blaszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie znalazłem od E90 wtyczki, gość dał mi od E46 ale nie pasuje, są różne długości zaczepów i finalnie dalej nie działa. Wkurzyłem się, włożyłem kawałek plastiku w kostkę, skasowałem błąd i działa. W między czasie poszukam oryginalnej wtyczki do E90.


Dziękuję Panowie za wszystkie wskazówki! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dodatkowe.


Chodzi o akumulator. Jeśli auto stało z odpiętym aku kilka dni, miał odpinany IBS i wszystkie przewody, to czy jest potrzebna rejestracja nowego aku?

Pytam bo wczoraj wszedłem sobie aplikacją BTool w akumulator i pokazywał mi 91Ah a moj jest 80 Ah, do tego pokazywał z parametrów że jest jak nowy :| Martwię się że będzie go przeładowywać.


Czy ewentualne "wgranie" nowego akumulatora aplikacja BimmerCode będzie ok?


Kupiłem wtyczki od E90 i problem błędu poduszek znikł.

Do tego zakodowałem BimmerCodem aku na 80Ah i od tego czasu go nie przeładowuje. Objaw był taki że w komorze akumulatora miałem mnóstwo osadu po kwasie który "kipił" od przeładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Hej wczoraj po wymianie akumulatora przestała  mi odpalać moja buuma wszystko działa tylko rozrusznik nie chce zakręcić   na desce wywala  błąd poduszek i kod błędu 93b2 czy mogła uszkodzić się wtyczka od tego dziadostwa i czy jak jest błąd to auto nie odpali czy wina rozrusznika  taki przypadek że po wymianie rozrusznik strzelił ? @tom5151 @Jack79

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdz kleme +, moze auto powypadkowe i zamiast naboju masz wcisniety kabel +, ktory podczas wymiany aku sie poluzowal. Szukaj problemu tam gdzie robiles. Systemy bezpieczenstwa nie blokuja mozliwosci odpalenia auta. 

Edytowane przez kkx5
Literowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.