Skocz do zawartości

Bmw e90 318d problem wysokie spalanie


Czarny5423

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam bme e91 2011 rok 318d 134km od okolo 3 tyg walcze z wysokim spalaniem. Zaczęło się od delikatnego poszarpywania kolega podłączył mi komputer i wyszło parę błędów miedzy innymi z tlenem błędy na wtryskach itp.Auto oprócz delikatnego poszarpywanie zdarzało się to tylko jak np zmieniałem z rana bieg z 1 na 2 na chwile jakby się przydusił i jechał już normalnie żadnych innych objawów nie było. Za jakiś czas podczas jazdy zapalił się check znów komputer i pełno błędów na wtryskach błędy tlenu egr itp Wszyscy mówili ze to nie mogą być wtryski bo wtedy auto by nie palilo szarpalo strasznie kopcilo. Z czasem poszarpywanie stało już nawet w czasie jazdy. Będąc w serwisie na akcji serwisowej pan z serwisu wyczyścił błędy i stwierdzi ze sonda pada. Podczas powrotu auto przeszło w try awaryjny po tym zwiększyło się spalanie. Do mechanika wyczyścił erg kazał obserwować spalanie bylo wyskowie dalej zaczelo przybywac oleju. Mechanik stwerdzil ze na 99 % padly wtryski ale dalej nie bylo żadnych innych objawow tylko wysokie spalanie no i byo czuc ze tak jest bo nawet ropa smierdzalo strasznie. Kazano mi tez wymienić sondę bo to może byc jej przyczyna nie pomogla inny mechanik kazał wyczyścić dpf udałem sie na czyszczenie ale pan stwierdzi ze to nei dpf a leja wtryski no to nie bylo juz wyjścia i no okazlo sie niby ze 3 leja i je zregenrowal wymieniając końcówki. Mial w gratisie wyczyścić dpf ale zadzwonił i powiedział ze nie może bo jest przedziurawione i ze ktos to zrobil specjalnie i ze nie bedzie czyscil bo to bez sensu. spalanie zmalało z 30 paru na 5 :) ale tylko na jeden dzien. I znów wróciło nawet do 5l na postoju. Znow do niego ale zaczal mnie zbywac ze to nei wtryski i mam sprawdzic realne spalanie .... Jako ze nie moglem liczyc na mechanikow zacząłem sam szukac pomocy i razem z kolegami nei wiem czy to trafna diagnoza ze może byc to cos wspólnego z przepustnica. zeby to sprawdzić

Wyjąłem ja wyczyściłem nie byla jakoś brudna mocno no ale nic nie pomogło ale ciekawa rzecz gdy następnego dnia jechałem z miasta auto zaczęło strasznie szarpać myślałem ze cos sie zepsuło na amen i po szarpaniu z pod maski było słychać gwizd i co dziwne spalanie wróciło do normy jednak aby na 2 -3 km i znów zaczęło dużo palić. Gwizd pochodził z okolic przepustnicy. dzis odpaliłem auto miało troszkę ciężko zaplalicc krecilo trochę dłużej niz zwykle Wymieniłem te przepustnice ale nie wiem czy nie zrobilem błędu bo sama kupiłem bez kolanka w którym tez jest drugi czujnik jednak spalanie dalej wysokie po odpaleniu po resecie komputera potrafi pokazywac 39.5 gdy sie rozgrzeje spada i gdy sie przejedzie kawalek tez znow na postoju można zaobserwować jak po 0.1 co chwila rosniew gore. Podczas normalnej jazdy ze stala predkoscia jest w normie nawet 5 l gdy da sie delikatnie gazu wskazówka spalania wędruje zaraz na 20 l Wiem ze to referat ale potrzebuje pomocy w pozbyciu sie tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Ile wynosi realne spalanie z dystrybutora?

2. Czy DPF został wyłączony na kompie?

3. Jakie są dokładne kody błędów?

4. Jakie wartości na stole pokazały wtryskiwacze po tej "regeneracji"?

5. Jaka jest dynamika auta, kiedy było robione turbo?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam a więc tak


1. Spalanie po 105 km raczej w normie 6l no ale to bylo tak bardziej 70 % trasy a tam wskazówka i dane spalanie w normie jedynie spalanie rośnie drastycznie po wciśnięciu gazu.

2. Dpf dziś wymusiłem wypalanie z 37 % na 11% spadło czyli chyba jakos normalnie pracuje

5. Dynamika dobra właściwie teraz to pruje jak szalony pewnie przez dawke co dostaje trubo nie mam pojecia W Polsce nie bylo robione

04fd68d1236893f0m.jpg

41ae6d7462a3a10fm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DPF Ci nie działa normalnie, jeżeli nie został wykodowany a ktoś porobił w nim dziury to wskazania z kompa można włożyć między bajki.

Wtryski nie są wcale korygowane bo z tymi błędami komputer w ogóle nie wie co się dzieje. Poza tym pytałem o wartości ze stołu, po regeneracji do każdego wtrysku powinien być wydruk.

Te błędy wyglądają jakby był problem z którąś wtyczką od komputera.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.