Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam nadzieję że mi pomożecie. Mam aku 2 letni Exide 95Ah AGM. I mam taki problem że auto stało w garażu nie ruszane od niedzieli do czwartku. W czwartek zresetowały się zegary, pokazało niskie napięcie aku, ale auto odpaliło. Zmierzyłem napięcie na aku pokazywało 11,80.


Odpiąłem klemy. Naładowałem akumulator. Pokazywał w sobotę po naładowaniu 12.67 V. W niedzielę 12.5V. No i w środę 12.45 V. Wszystko na odłączonych klemach bez podłączania auta.


Miałem dodatkowe zabezpieczenie (Proxima). Wypiąłem je, podłączyłem klemy włączyłem auto, wyłączyłem i juz pokazywało 12.27. Włączyłem drugi raz i wyłączyłem było 12.15.


Tak go zostawiłem. Idę dzisiaj zmierzyć rano i pokazuje 11.86 V. Czy może to być walnięte AKU? Czy jednak coś innego ssa mi prąd w aucie? Co zrobić dalej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napiecie na zdrowym aku AGM to 12,6V.

czy dwa lata temu zarejestrowałeś jego wymianę i ustawiłeś prawidłową jego pojemność 90Ah? Jeśli nie to aku był źle ładowany i mógł już paść.

Opublikowano
Tak tak. Byl zaadoptowany. Jedno pytanie. Na spoczynku auto pobiera 0.29 A. To chyba o duzo za duzo nie? Co robic teraz? Odpinac po kolei bezpieczniki? Jest gdzies rozpiska bezpiecznikow PL?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie systemy dzialaja? Jakies bledy auto zglasza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmien na varte albo bosh. Nie szukaj na upartego problemu w aucie. Dwa razy przechodzilem cyrki z dwoma egzemplarzami exide agm. Pierwszy zaczal wariowal po 3 tyg od zamontowania. Drugi po pol roku. Mechanik co zakladal wierzyc nie chcial. Zrobili 3 testy urzadzeniem do aku w przeciągu 10 minut. I dal im 3 różne wyniki :mrgreen:

1. Aku wyladowany

2. Aku ok

3. Aku uszkodzony.

:duh: po tym wymienili mi na varte bo kolejnego exide nie chciałem.

Prad rozruchowy z 860A czy jakos tak bylo 530A

Po ładowaniu pokazywal ok przez gora w dni.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze mierzysz? Otwierasz maske. Zamykasz auto i czekasz az sie uspi.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
0,3A to dużo. Po tygodnou każdy alumulator padnie. Opisz jak mierzysz ten pobór z odstępami czasu. Znaczy kiedy , gdzie i jak podłączasz miernik. I po jakim czasie co się dzieje.
Opublikowano

1) Otwieram bagażnik, zatrzaskuję klapę na dwa razy żeby nie świeciło żadne światło.

2) Wpinam miernik między klemę, a + akumulatora.

3) Ustawiam na pomiar prądu stałego.

4) Zamykam auto na kluczyku.

5) Na początku są jakieś duże wartości typu 5-7A - ale ciężko zauważalne bo gwałtownie spadają.

6) Potem przez pewien dłuższy czas trzyma na około 0,7A potem po lekku spada.

7) I gdzieś powiedzmy po pół godziny, może ciut dłużej spada do 0,28A.

8) Zostawiłem to tak nawet na godzinę i dłużej i cały czas te same wskazania na mierniku 0,28A.



Akumulator, mówię jak auto zostawiłem po jeździe w sobotę, wsiadłem do auta w czwartek to już pokazało komunikat o niskim stanie napięcia. Jak zmierzyłem napięcie to było 11,8V.

Pierwszym moim ruchem było odłączenie akumulatora od auta i naładowanie go prostownikiem z programem ładowania dla AGM.

Gdy się naładował pokazywał 12,67V.

Po 1-2 dniach pokazywał 12,5V.

Po 3-4 dniach około 12,45V - 12,48V. Wtedy go podłączyłem do auta i zacząłem testy powyższe.

Opublikowano
Chyba na odpowiedź. Sorry przeoczyłem. Tak jedyne co to mam żarówkę pozycyjną do wymiany bo nie działa. I to jedyny błąd który auto zgłasza. No i jeszcze słabe napiecie jak go juz rozładuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ewidentnie coś kradnie prąd. Po 30 minutach samochód powinien być uśpiony całkowicie a 0,3A to ogromny pobór.
Opublikowano

Witam

Może opis mojego problemu z aku coś pomoże.

Występowały u mnie sytuacje , kiedy auto przed uruchomieniem np. rano , sygnalizowało "NISKI STAN NAPIĘCIA AKUMULATORA"

Pomyślałem ,że aku ma już "kilka" lat i dobrze byłoby go wymienić. Wstawiłem nowy i po kilku dniach , ten sam komunikat.

Podłączyłem Icoma , uruchomiłem ISTA i w wyszukiwaniu usterek odczytałem diagnozę energetyczną ( powinienem od tego zacząć). Okazało się , że auto nie zawsze wchodzi w stan uśpienia a nawet nieraz "wybudza się" a przyczyną jest klamka od strony kierowcy z dostępem komfortowym.

Dla sprawdzenia przekodowałem CAS i wyłączyłem "dostęp komfortowy " i jak na razie nie ma już problemu z aku.

Jedyna niedogodność to otwieranie i zamykanie z pilota i konieczność wkładania kluczyka do "stacyjki"

Z drugiej jednak strony wyłączenie dostępu komfortowego na pewno w jakimś stopni utrudnia kradzież auta na tzw"walizkę"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.