Skocz do zawartości

PRZETWORNIK DC/DC VSU180 BMW f10 528xi


klimass83

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/1VnZ2BefZy

Myślę ,że należy odpiąć wtyczkę i wypiąć DC/DC. Według zdjęcia wygląda to na prostą czynność.



Opis działania przetwornicy DC/DC

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/GGlzwmNo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz :D w czwartek działam z tematem. Faktycznie wygląda to na prostą czynność. A powiedz mi czemu ten moduł mógł paść (czy czasem coś innego nie uwaliło tego)?


taki opis był przy błędzie :


8020E8 MSA przetwornik dc/dc : przerwanie przewodów lub zwarcie z plusem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz co....nikt ci na to nie odpowie. Skoro masz zwarcie to pierwsze co to powinien paść ci bezpiecznik.....F186.......30A lub 40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/1VnZ01pyz9


schemat elektryczny przetwornika DC/DC

Na schematach widzę ,że jest on oznaczony jako N5 lub N6

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/DjaGuZWL

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/components-connectors/components/components-with-f/f117-fuse/1VncAlWSbx

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/01-drive/engine-interface/1VncVEEMu6


Opis działania N5

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/GGlzwmNo

Opis działania N6

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/K29JY5fg


Może ktoś tam coś robił i źle ułożył przewody , które po jakimś czasie przetarły się lub ułamały. Jeśli sprawdzisz całą wiązkę i nic nie znajdziesz no to wyjdzie na to, że moduł w środku jest strzelony.


Ja znalazłem taki opis twojego błędu... 8020E8


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Diagnoza monitoruje sterowanie terminala 30 F.

Usterkę wprowadza się w następujących dwóch przypadkach:

W przypadku resetu lub wyłączenia terminala 30 F.

Gdy wymagane jest zresetowanie lub wyłączenie zacisku 30 F, ale nie następuje to z powodu inhibitora wyłączenia.

Możliwe są następujące inhibitory wyłączenia:

Światła postojowe, światła boczne lub migające światło awaryjne WŁ. Terminal 30B WŁ.

Błąd przekaźnika w podnośniku szyb.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Napięcie zasilania między 10,5 V a 16 V.

Stan terminala Terminal 30

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia



Plan serwisowy

Przeprowadź następujący moduł testowy:

Diagnoza energii

Celem diagnozy energii jest znalezienie przyczyn awarii, które doprowadziły do ​​resetu lub wyłączenia zacisku 30 F.

Wpływ na awarię

Wyświetlanie czasu i data zostały utracone.


Ostrzeżenia

Wiadomości z Centrum sterowania Żaden

Uwagi serwisowe


© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie wymiana tego przetwornika to bułka z masłem :D choć sama wymiana nie pomogła w problemie z odpaleniem auta. Chyba czas by zajrzał tam ktoś z odpowiednią wiedzą i oprogramowaniem. Jeśli macie jakieś sugestie chętnie wysłucham. Może coś jeszcze trzeba sprawdzić?

Burza1234 PIWO X 100 :8) :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego.... sprawdziłeś stan przewodów ( błąd właśnie o tym mówi ) a następnie wskazany bezpiecznik....???


Cytat z opisu działania DC/DC

......W razie potrzeby komponenty elektryczne o znaczeniu krytycznym są zasilane napięciem wyrównanym. Ten zasilacz ma miejsce tylko w określonych warunkach (rozruch i napięcie poniżej 10,5 wolta). W przeciwnym razie podłączone komponenty są zasilane normalnym napięciem pojazdu przez obejście przetwornicy DC / DC.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam kolegów odświeżyć temat chciałem, jakie było rozwiązania problemu z odpalaniem, ponieważ mam u siebie podobny problem mianowicie błąd wyskakuje nie zawsze chociaż teraz częściej (sterowność oraz napęd) po odczytaniu kodów błędów jest ich mnóstwo począwszy od czujników wału i wałka jak i przepustnice i inne oraz błąd zwarcie do masy . Po pojawieniu się owego błędu auto kręci rozrusznik ale nie odpala zwykle wystarczyło wyjść z auta zamknąć go ponownie odpalić zapłon wykasować błędy i odpalało teraz jest to już nie możliwe jak wyskoczy błąd samo zamknięcie auta nic nie daje , jak również odłączanie klem z akumulatora (mam dwa) i teraz do sedna po poładowaniu akumulatora i założeniu klemy auto odpaliło (napięcia na akumulatorze przed ładowaniem było powyżej 12v 12.4 )więc z demontowałem ów moduł napięcia i go rozebrałem był wilgotny w środku osuszyłem i zabezpieczyłem i ponownie zamontowałem auto nie chciało wówczas odpalić lekko puknolem w ów moduł i odpaliło . Czy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przyczyna problemu z odpalaniem było bardzo prosta, wał silnika i panewki postanowiły się połączyć w nieformalny związek na który nie wyraziłem zgody :D w każdym bądź razie mam teraz drugi zapasowy silnik na cześć :D

jak coś mam na stanie nadal ten moduł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.