Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,



Mam pytanie odnośnie przetwornika VSU180. Czy ktoś wie gdzie on się znajduje w BMW f10 528xi 2012r. Da się to wymienić w domowych warunkach czy warsztat?

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedz :D w czwartek działam z tematem. Faktycznie wygląda to na prostą czynność. A powiedz mi czemu ten moduł mógł paść (czy czasem coś innego nie uwaliło tego)?


taki opis był przy błędzie :


8020E8 MSA przetwornik dc/dc : przerwanie przewodów lub zwarcie z plusem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co....nikt ci na to nie odpowie. Skoro masz zwarcie to pierwsze co to powinien paść ci bezpiecznik.....F186.......30A lub 40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/1VnZ01pyz9


schemat elektryczny przetwornika DC/DC

Na schematach widzę ,że jest on oznaczony jako N5 lub N6

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/DjaGuZWL

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/components-connectors/components/components-with-f/f117-fuse/1VncAlWSbx

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/01-drive/engine-interface/1VncVEEMu6


Opis działania N5

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/GGlzwmNo

Opis działania N6

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-528i-xdrive-lim/K29JY5fg


Może ktoś tam coś robił i źle ułożył przewody , które po jakimś czasie przetarły się lub ułamały. Jeśli sprawdzisz całą wiązkę i nic nie znajdziesz no to wyjdzie na to, że moduł w środku jest strzelony.


Ja znalazłem taki opis twojego błędu... 8020E8


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Diagnoza monitoruje sterowanie terminala 30 F.

Usterkę wprowadza się w następujących dwóch przypadkach:

W przypadku resetu lub wyłączenia terminala 30 F.

Gdy wymagane jest zresetowanie lub wyłączenie zacisku 30 F, ale nie następuje to z powodu inhibitora wyłączenia.

Możliwe są następujące inhibitory wyłączenia:

Światła postojowe, światła boczne lub migające światło awaryjne WŁ. Terminal 30B WŁ.

Błąd przekaźnika w podnośniku szyb.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Napięcie zasilania między 10,5 V a 16 V.

Stan terminala Terminal 30

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia



Plan serwisowy

Przeprowadź następujący moduł testowy:

Diagnoza energii

Celem diagnozy energii jest znalezienie przyczyn awarii, które doprowadziły do ​​resetu lub wyłączenia zacisku 30 F.

Wpływ na awarię

Wyświetlanie czasu i data zostały utracone.


Ostrzeżenia

Wiadomości z Centrum sterowania Żaden

Uwagi serwisowe


© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano

ogólnie wymiana tego przetwornika to bułka z masłem :D choć sama wymiana nie pomogła w problemie z odpaleniem auta. Chyba czas by zajrzał tam ktoś z odpowiednią wiedzą i oprogramowaniem. Jeśli macie jakieś sugestie chętnie wysłucham. Może coś jeszcze trzeba sprawdzić?

Burza1234 PIWO X 100 :8) :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego.... sprawdziłeś stan przewodów ( błąd właśnie o tym mówi ) a następnie wskazany bezpiecznik....???


Cytat z opisu działania DC/DC

......W razie potrzeby komponenty elektryczne o znaczeniu krytycznym są zasilane napięciem wyrównanym. Ten zasilacz ma miejsce tylko w określonych warunkach (rozruch i napięcie poniżej 10,5 wolta). W przeciwnym razie podłączone komponenty są zasilane normalnym napięciem pojazdu przez obejście przetwornicy DC / DC.......

Opublikowano
Bezpiecznik sprawdzałem jest ok. Dziś sprawdzę kable w jakim są stanie. Wszystko w tym miejscu nie było dotykane od czasów fabryki.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam kolegów odświeżyć temat chciałem, jakie było rozwiązania problemu z odpalaniem, ponieważ mam u siebie podobny problem mianowicie błąd wyskakuje nie zawsze chociaż teraz częściej (sterowność oraz napęd) po odczytaniu kodów błędów jest ich mnóstwo począwszy od czujników wału i wałka jak i przepustnice i inne oraz błąd zwarcie do masy . Po pojawieniu się owego błędu auto kręci rozrusznik ale nie odpala zwykle wystarczyło wyjść z auta zamknąć go ponownie odpalić zapłon wykasować błędy i odpalało teraz jest to już nie możliwe jak wyskoczy błąd samo zamknięcie auta nic nie daje , jak również odłączanie klem z akumulatora (mam dwa) i teraz do sedna po poładowaniu akumulatora i założeniu klemy auto odpaliło (napięcia na akumulatorze przed ładowaniem było powyżej 12v 12.4 )więc z demontowałem ów moduł napięcia i go rozebrałem był wilgotny w środku osuszyłem i zabezpieczyłem i ponownie zamontowałem auto nie chciało wówczas odpalić lekko puknolem w ów moduł i odpaliło . Czy
Opublikowano

u mnie przyczyna problemu z odpalaniem było bardzo prosta, wał silnika i panewki postanowiły się połączyć w nieformalny związek na który nie wyraziłem zgody :D w każdym bądź razie mam teraz drugi zapasowy silnik na cześć :D

jak coś mam na stanie nadal ten moduł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.